Programdaki Etkinliğin Adı: Serbest Zaman Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Programdaki Adı: Renkli Hamurlar
Kavram: Ana Renkler(mavi-kırmızı-sarı)
Yaş Grubu:4-6
Süre: 30 Dakika
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Gösterip Yaptırma Yöntemi
Materyaller:
Gelişim Alanı:
Psikomotor Alan
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
2. Nesneleri sıkar.
4. Malzemelere elleriyle şekil verir.
5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme.
Kazanımlar
2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Bilişsel Alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar
2. Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen çocukları sınıf mevcuduna göre üç gruba ayırır. Birinci gruba mavi, ikinci gruba sarı, ikinci gruba da kırmızı oyun hamuru yaptırmak için rehberlik eder. Her grup hamurun yapılışını tamamladıktan sonra bu üç renk hamur her üç gruptaki öğrencilere her gruba her üç renk gelecek şekilde öğrencilerle birlikte sayılarak paylaştırılır. Her çocukta mavi, sarı ve kırmızı hamur olur. Ve çocuklar hamurlarla oynamaları için serbest bırakılır.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Programdaki Adı: Renkli Hamurlar
Kavram: Ana Renkler(mavi-kırmızı-sarı)
Yaş Grubu:4-6
Süre: 30 Dakika
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Gösterip Yaptırma Yöntemi
Materyaller:
Gelişim Alanı:
Psikomotor Alan
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
2. Nesneleri sıkar.
4. Malzemelere elleriyle şekil verir.
5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme.
Kazanımlar
2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme.
Kazanımlar
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Bilişsel Alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar
2. Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen çocukları sınıf mevcuduna göre üç gruba ayırır. Birinci gruba mavi, ikinci gruba sarı, ikinci gruba da kırmızı oyun hamuru yaptırmak için rehberlik eder. Her grup hamurun yapılışını tamamladıktan sonra bu üç renk hamur her üç gruptaki öğrencilere her gruba her üç renk gelecek şekilde öğrencilerle birlikte sayılarak paylaştırılır. Her çocukta mavi, sarı ve kırmızı hamur olur. Ve çocuklar hamurlarla oynamaları için serbest bırakılır.
Değerlendirme: