- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Boş Dolu Oyunu (Boş –Dolu)
Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Fen (Bütünleştirilmiş Büyük - Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın
miktarını söyler.)
K8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/
varlıkların miktarını ayırt eder, karşılaştırır.)
SDG: K7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
(Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar.)
K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri kaptan kaba boşaltır.)
ÖBB: K3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
(Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır. Ev/okuldaki
eşyaları toplar.)
MATERYALLER: 4 adet şeffaf aynı boyutta kap, iki masa, 2 tane boş plastik bardak
KAVRAMLAR: Miktar: Boş-dolu
ÖĞRENME SÜRECİ
• Birinin içi legolarla dolu, diğeri boş iki tane poşetle sınıfa girilir. Çocukların dikkatleri poşetlere çekilerek, çocuklardan yerde
minderleri ile oturmaları istenir
• Yerde çember olmuş çocukların ortasına boş poşet boşaltılmaya çalışılarak çocuklara oynayabilecekleri söylenir ve tepkileri
izlenir. Çocukların poşetin boş olduğuna yönelik farkındalıkları
sağlandıktan sonra içi dolu poşet boşaltılır. Oynamaları için fırsat verilir.
• Oyun sonrasında çocuklara boş poşetler verilerek legolarla
doldurarak oyuncakları toplamaları istenir. Çocuklara kullandığımız eşyaları yerlerine koyarak düzenli olduğumuzda sınıfımızda
daha rahat oynayabileceğimiz ve aradığımız oyuncağı rahatlıkla
bulabileceğimiz anlatılır.
• Boş-dolu kavramı ile ilgili çocukların örnek vermesi istenir.
Boş ve dolu bardaklar gösterilir.
• Oyun alanının zeminine başlangıç ve bitiş çizgileri çizilir.
• Başlangıç ve bitiş çizgilerinin bulunduğu yerlere birer tane küçük masa, masaların üzerine ikişer şeffaf kap konulur.
• Başlangıç yerinde duran kaplar su ile doludur. Yanında ise iki
tane boş bardak bulunacaktır.
• Bitiş çizgisinin olduğu masaya ise içi boş olan iki tane kap
konulur.
• Çocuklardan sayıları eşit iki grup oluşturulur. Her bir gruptaki
çocuklar başlangıç çizgisinin bulunduğu yerde arka arkaya sıralanırlar.
• “Başla” komutu ile her grubun önünde duran iki çocuk hemen
dolu kaptan bardağa su doldurup yürüyerek bitiş çizgisine kadar
gider bardaktaki suyu boş kaplara boşaltır. Suyu boşaltan çocuk koşar adımlarla elindeki boş bardağı başlangıçtaki masanın
üzerine koyar, grupların kendilerini değerlendirmeleri istenir.
DEĞERLENDİRME
• Oyunumuzu oynarken hangi malzemelere ihtiyacımız oldu?
• Elimdeki boş poşeti boşatmaya çalıştığımda ne hissettin?
• Yarışma sırasında neler hissettin?
• Bardakları boşaltırken zorlandın mı? Neden?
• Bundan sonra bir kaptan bir kaba su veya başka bir şey doldurmaya çalışırken nelere dikkat edersin?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, boş-dolu kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocuklara yapabilecekleri kadar sorumluluklar vermelerinin kendilerine olan güvenlerini kazanmalarındaki önemini
anlatan bilgi sayfaları gönderilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan çocuk varsa, boş kap ve
dolu kap arasındaki mesafenin bulunduğu yola görme yetersizliği olan çocuğun yolu takip etmesine yardımcı olacak zemin
duyusal kabartılı yerleştirilebilir.
ÖNERİLER
• Boş kap ve dolu kap arasında yolu diğer çocuklarında gözlerini kapatarak gitmeleri istenerek görme yetersizliği olan çocukla
aynı koşullarda yarışmalarına fırsat verilebilir, diğer çocukların
da görme yetersizliği olan çocukla empati kurmaları sağlanabilir.
• Su yerine nohut, fasulye gibi materyaller kullanılacağı gibi küçük lego parçaları da kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Fen (Bütünleştirilmiş Büyük - Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın
miktarını söyler.)
K8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/
varlıkların miktarını ayırt eder, karşılaştırır.)
SDG: K7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
(Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar.)
K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri kaptan kaba boşaltır.)
ÖBB: K3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.
(Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır. Ev/okuldaki
eşyaları toplar.)
MATERYALLER: 4 adet şeffaf aynı boyutta kap, iki masa, 2 tane boş plastik bardak
KAVRAMLAR: Miktar: Boş-dolu
ÖĞRENME SÜRECİ
• Birinin içi legolarla dolu, diğeri boş iki tane poşetle sınıfa girilir. Çocukların dikkatleri poşetlere çekilerek, çocuklardan yerde
minderleri ile oturmaları istenir
• Yerde çember olmuş çocukların ortasına boş poşet boşaltılmaya çalışılarak çocuklara oynayabilecekleri söylenir ve tepkileri
izlenir. Çocukların poşetin boş olduğuna yönelik farkındalıkları
sağlandıktan sonra içi dolu poşet boşaltılır. Oynamaları için fırsat verilir.
• Oyun sonrasında çocuklara boş poşetler verilerek legolarla
doldurarak oyuncakları toplamaları istenir. Çocuklara kullandığımız eşyaları yerlerine koyarak düzenli olduğumuzda sınıfımızda
daha rahat oynayabileceğimiz ve aradığımız oyuncağı rahatlıkla
bulabileceğimiz anlatılır.
• Boş-dolu kavramı ile ilgili çocukların örnek vermesi istenir.
Boş ve dolu bardaklar gösterilir.
• Oyun alanının zeminine başlangıç ve bitiş çizgileri çizilir.
• Başlangıç ve bitiş çizgilerinin bulunduğu yerlere birer tane küçük masa, masaların üzerine ikişer şeffaf kap konulur.
• Başlangıç yerinde duran kaplar su ile doludur. Yanında ise iki
tane boş bardak bulunacaktır.
• Bitiş çizgisinin olduğu masaya ise içi boş olan iki tane kap
konulur.
• Çocuklardan sayıları eşit iki grup oluşturulur. Her bir gruptaki
çocuklar başlangıç çizgisinin bulunduğu yerde arka arkaya sıralanırlar.
• “Başla” komutu ile her grubun önünde duran iki çocuk hemen
dolu kaptan bardağa su doldurup yürüyerek bitiş çizgisine kadar
gider bardaktaki suyu boş kaplara boşaltır. Suyu boşaltan çocuk koşar adımlarla elindeki boş bardağı başlangıçtaki masanın
üzerine koyar, grupların kendilerini değerlendirmeleri istenir.
DEĞERLENDİRME
• Oyunumuzu oynarken hangi malzemelere ihtiyacımız oldu?
• Elimdeki boş poşeti boşatmaya çalıştığımda ne hissettin?
• Yarışma sırasında neler hissettin?
• Bardakları boşaltırken zorlandın mı? Neden?
• Bundan sonra bir kaptan bir kaba su veya başka bir şey doldurmaya çalışırken nelere dikkat edersin?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, boş-dolu kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocuklara yapabilecekleri kadar sorumluluklar vermelerinin kendilerine olan güvenlerini kazanmalarındaki önemini
anlatan bilgi sayfaları gönderilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan çocuk varsa, boş kap ve
dolu kap arasındaki mesafenin bulunduğu yola görme yetersizliği olan çocuğun yolu takip etmesine yardımcı olacak zemin
duyusal kabartılı yerleştirilebilir.
ÖNERİLER
• Boş kap ve dolu kap arasında yolu diğer çocuklarında gözlerini kapatarak gitmeleri istenerek görme yetersizliği olan çocukla
aynı koşullarda yarışmalarına fırsat verilebilir, diğer çocukların
da görme yetersizliği olan çocukla empati kurmaları sağlanabilir.
• Su yerine nohut, fasulye gibi materyaller kullanılacağı gibi küçük lego parçaları da kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."