[h=2]Programdaki Etkinliğin Adı: Müzik Etkinliği[/h]Matematik Etkinliğinin Adı: Müzik Aleti
Kavram: Boş-Dolu
Yaş Grubu:3-6 Yaş
Süre:30 dk
Materyaller:12 tane su bardağı, su, metal ve tahta çubuklar
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç 2.Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne, durum, olay üzerinde yoğunlaştırır.
3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı söyler.
Psikomotor Alan
Amaç.1.Bedensel Koordinasyon Gerektiren Hareketleri Yapabilme
Kazanımlar
1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
2.Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar.
Öğrenme süreci:12 tane su bardağı yan yana konulur. İçlerine gittikçe azalan miktarlarda su konulur. Birinci bardak tam dolu, sonuncu boş olacak şekilde 12 bardak sıralanır. Her bir bardağın başına bir çocuk gelir. Her çocuk eline aldığı metal ya da tahta çubuğu, öğretmenin yönlendirmesine göre vurur. Kimisi 2 kere, kimisi 3 kere vurur. Kimi durumlarda tahta olanlar vurur, metal olanlar vurmaz. Böylece boş ve dolu cisimlere vurularak farklı ritmler yaptırılarak bir şarkı oluşturulur.
Değerlendirme Öğretmen çıkan sorular hakkında sorular sorar. Boş ve dolu bardakları karşılaştırır.
Kavram: Boş-Dolu
Yaş Grubu:3-6 Yaş
Süre:30 dk
Materyaller:12 tane su bardağı, su, metal ve tahta çubuklar
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç 2.Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne, durum, olay üzerinde yoğunlaştırır.
3.Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı söyler.
Psikomotor Alan
Amaç.1.Bedensel Koordinasyon Gerektiren Hareketleri Yapabilme
Kazanımlar
1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
2.Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar.
Öğrenme süreci:12 tane su bardağı yan yana konulur. İçlerine gittikçe azalan miktarlarda su konulur. Birinci bardak tam dolu, sonuncu boş olacak şekilde 12 bardak sıralanır. Her bir bardağın başına bir çocuk gelir. Her çocuk eline aldığı metal ya da tahta çubuğu, öğretmenin yönlendirmesine göre vurur. Kimisi 2 kere, kimisi 3 kere vurur. Kimi durumlarda tahta olanlar vurur, metal olanlar vurmaz. Böylece boş ve dolu cisimlere vurularak farklı ritmler yaptırılarak bir şarkı oluşturulur.
Değerlendirme Öğretmen çıkan sorular hakkında sorular sorar. Boş ve dolu bardakları karşılaştırır.