Programdaki Etkinliğin Adı: Ana dili etkinlikleri
Matematik Etkinliğinin Adı: Boş ve Dolu Kaplar
Kavram: Boş- dolu
Yaş Grubu:3-6 Yaş
Süre:25dk
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç2.Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
1.Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç4.Algıladıklarını Hatırlayabilme
Kazanımlar
1.Olay ya da varlıkları söyler.
3.Varlıkların yerini söyler.
8.Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler.
Dil Alanı
Amaç1.Sesleri Ayırt edebilme
1.Sesin özelliğini söyler.
Amaç2.
Kazanımlar
1.Kelimeleri doğru telaffuz eder.
4.Konuşurken sesin hızını ayarlar.
AYŞE’NİN KÜÇÜK MUTFAĞI
Benim küçük bir mutfağım var
Şişeler, tabaklar, bardaklar
Onların hepsi arkadaşlar
Yemek zamanı dolarlar
Sıra sıra masaya dizilirler
Şişeler, tabaklar, bardaklar
Ayşe sırayla yemekleri koyar
Boş olanlar dolarlar
Ayşe başlar doldurmaya
Boşlar buraya, dolular oraya
Boşlar dolar, dolular hiç boş kalmaz
Öğrenme Süreci: Eğitimci masayı kurar. Küçük bir mutfak hazırlar. Her çocuk tabağını, bardağını, şişesini alır. Öğretmen boş olanları çağırır. Doldurur. Dolular bir tarafa, boşlar bir tarafa grup olur. Çocuklardan tabağı dolu olanlar ve diğerleri duruma göre “tabağım dolu bardağım boş, bardağım boş tabağım boş” diyerek ritm tutar. Eğitimci sırayla doldururken eşyası dolu olanlar dolu, boş olanlar boş ritmi tutar. Hepsi dolunca “dolu dolu!” der. Herkes yemeğini yeyince “boş, boş!” diye ritm tutar.
Değerlendirme: Öğretmen boş ve dolu hakkında sorular sorar.
Matematik Etkinliğinin Adı: Boş ve Dolu Kaplar
Kavram: Boş- dolu
Yaş Grubu:3-6 Yaş
Süre:25dk
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç2.Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
1.Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç4.Algıladıklarını Hatırlayabilme
Kazanımlar
1.Olay ya da varlıkları söyler.
3.Varlıkların yerini söyler.
8.Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler.
Dil Alanı
Amaç1.Sesleri Ayırt edebilme
1.Sesin özelliğini söyler.
Amaç2.
Kazanımlar
1.Kelimeleri doğru telaffuz eder.
4.Konuşurken sesin hızını ayarlar.
AYŞE’NİN KÜÇÜK MUTFAĞI
Benim küçük bir mutfağım var
Şişeler, tabaklar, bardaklar
Onların hepsi arkadaşlar
Yemek zamanı dolarlar
Sıra sıra masaya dizilirler
Şişeler, tabaklar, bardaklar
Ayşe sırayla yemekleri koyar
Boş olanlar dolarlar
Ayşe başlar doldurmaya
Boşlar buraya, dolular oraya
Boşlar dolar, dolular hiç boş kalmaz
Öğrenme Süreci: Eğitimci masayı kurar. Küçük bir mutfak hazırlar. Her çocuk tabağını, bardağını, şişesini alır. Öğretmen boş olanları çağırır. Doldurur. Dolular bir tarafa, boşlar bir tarafa grup olur. Çocuklardan tabağı dolu olanlar ve diğerleri duruma göre “tabağım dolu bardağım boş, bardağım boş tabağım boş” diyerek ritm tutar. Eğitimci sırayla doldururken eşyası dolu olanlar dolu, boş olanlar boş ritmi tutar. Hepsi dolunca “dolu dolu!” der. Herkes yemeğini yeyince “boş, boş!” diye ritm tutar.
Değerlendirme: Öğretmen boş ve dolu hakkında sorular sorar.