Programdaki Etkinliğin Adı: Oyun Etkinlikleri
Matematik Etkinliğinin Adı: Hayvanları Boş Barınaklara Yerleştir
Kavram: Boş-Dolu
Yaş Grubu: 3-6 yaş
Süre:45dk
Materyaller: Kümes, ahır, kafes, oyuncak inek, tavuk, civciv, oyun kartları
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirme
Kazanımlar
7.Varlıkları kullanım amaçlarına göre eşleştirir.
Dil Alanı
Amaç1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
3.Sesin özelliğini söyler.
4.Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Öğrenme Süreci: Öğretmen oyunda yer alan hayvanlar, yaşadıkları yer hakkında konuşur. Hayvan sesleri çıkartmalarını ister. Sonra elde bulunan kümes, ahır, kafes belli bir yere dizilir. Oyuncak hayvanlar(çocukların yaptığı hayvanlar da olabilir.)bir tarafa konulur. Öğretmen hazırladığı kartları gösterir. Çocuklar birer kart çeker. Her çocuk sırayla çektiği karttaki hayvanı söyler. Öğretmen hayvanlarla ilgili kitabından o hayvan ile ilgili bilgileri okur. Öğretmen çocuktan kartında çıkan hayvanı alıp hayvanın özelliklerini canlandırarak boş olan barınağa, o hayvanı götürmesini ister. Mesela; çocuğa tavuk çıkmışsa çocuk oyuncak tavuğu alarak,”gıd gıdak” seslerini çıkartarak boş olan kümese tavuğu bırakır.
Değerlendirme: Hayvanlar hakkında sorular sorar. Hangi barınakların boş olduğunu sorar
Matematik Etkinliğinin Adı: Hayvanları Boş Barınaklara Yerleştir
Kavram: Boş-Dolu
Yaş Grubu: 3-6 yaş
Süre:45dk
Materyaller: Kümes, ahır, kafes, oyuncak inek, tavuk, civciv, oyun kartları
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirme
Kazanımlar
7.Varlıkları kullanım amaçlarına göre eşleştirir.
Dil Alanı
Amaç1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
3.Sesin özelliğini söyler.
4.Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Öğrenme Süreci: Öğretmen oyunda yer alan hayvanlar, yaşadıkları yer hakkında konuşur. Hayvan sesleri çıkartmalarını ister. Sonra elde bulunan kümes, ahır, kafes belli bir yere dizilir. Oyuncak hayvanlar(çocukların yaptığı hayvanlar da olabilir.)bir tarafa konulur. Öğretmen hazırladığı kartları gösterir. Çocuklar birer kart çeker. Her çocuk sırayla çektiği karttaki hayvanı söyler. Öğretmen hayvanlarla ilgili kitabından o hayvan ile ilgili bilgileri okur. Öğretmen çocuktan kartında çıkan hayvanı alıp hayvanın özelliklerini canlandırarak boş olan barınağa, o hayvanı götürmesini ister. Mesela; çocuğa tavuk çıkmışsa çocuk oyuncak tavuğu alarak,”gıd gıdak” seslerini çıkartarak boş olan kümese tavuğu bırakır.
Değerlendirme: Hayvanlar hakkında sorular sorar. Hangi barınakların boş olduğunu sorar