- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
BİZİM ÇİZGİLERİMİZ
Etkinlik Çeşidi: Sanat ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 12. Geometrik şekilleri tanır. (Göstergeleri: Gösterilen
geometrik şeklin ismini söyler.)
Motor Gelişim
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 3.Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri:
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
MATERYALLER
Büyük boy beyaz kâğıtlar (3x3m), farklı renklerde keçeli kalemler, değişik renklerde pastel boyalar.
SÖZCÜKLER
Çizgi
KAVRAMLAR
Zıt: Düz-eğri Geometrik Şekil: Üçgen, kare, daire, elips
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Bu etkinlikte neler yaptınız?
*Etkinliğin en çok hangi bölümü hoşunuza gitti? Neden?
*Etkinliği yaparken zorlandığınız bir şey oldu mu?
*Bu etkinlikte en çok hangi şekli oluşturdunuz?
*Bu etkinlikte oluşturduğunuz şekilleri daha önce nerelerde
gördüğünüz?
UYARLAMA
Sınıfta Ortopedik Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa:
*Tekerlekli sandalyede oturan bir çocuk ise, çocuğun kendi çizgisini çizmesi için kâğıt çocuğa doğru uzatılabilir ya da etkinlik masada yapılabilir.
*Çizgi çizme aşaması tamamlandıktan sonra, kâğıt masaların üstüne alınarak ortopedik yetersizliği olan çocuğun da boyama etkinliğine katılması sağlanır.
*Elini boya yapabilecek kadar kullanamayan bir çocuksa, parmak boya ile boyama yapması sağlanabilir.
*Gerekli durumlarda çocuğa fiziksel yardım verilir. Fiziksel yardımı verilirken gereksinim düzeyine göre çocuğun bileğinden tutularak tam fiziksel yardım verilebileceği gibi, sadece dirseğinden ya da kolunun
altından desteklenerek kısmi fiziksel yardım da verilebilir. Çocuğun gereksinim duyduğu miktardan daha fazla fiziksel yardım verilmemesine dikkat edilmelidir
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuk sayısı dikkate alınarak düz ve sert bir zemin üzerine büyük
boy iki beyaz kâğıt (3x3m) serilir.
*Çocuklar iki grup şeklinde kâğıtların etrafına otururlar. Her çocuk
istediği bir renkte keçeli boya kalemi alır. Çocuklardan biri kâğıdın
üzerine dilediği uzunlukta, eğik, düz, yuvarlak vb. bir çizgi çizer.
*Diğer çocuklar da sıra ile çizginin kaldığı yerden çizmeye devam
ederler. Her bir çocuğa kendi çizgisini çizebilmesi için yeterli zaman
verilir.
*Çocukların hepsi çizimlerini tamamladıktan sonra kâğıt üzerinde
birbiri üzerinde kesişen çizgilerin oluşturduğu boşluklar/alanlar
tüm çocuklar tarafından aynı anda renkli pastel boyalar ile boyanır.
*Renklendirme işlemi bittikten sonra çalışma tüm sınıfın görebileceği
bir yere asılır. Çalışma sonucunda çıkan şekillerin neler olduğu
incelenir. Şekillerden üçgen, kare, daire ve elips olanlara dikkat
çekilir.
*Çocuklar, astıkları çalışma üzerinde öğretmenin üçgen, kare, daire
ve elips gibi adını söylediği şekilleri gösterirler.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Sanat ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 12. Geometrik şekilleri tanır. (Göstergeleri: Gösterilen
geometrik şeklin ismini söyler.)
Motor Gelişim
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 3.Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri:
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
MATERYALLER
Büyük boy beyaz kâğıtlar (3x3m), farklı renklerde keçeli kalemler, değişik renklerde pastel boyalar.
SÖZCÜKLER
Çizgi
KAVRAMLAR
Zıt: Düz-eğri Geometrik Şekil: Üçgen, kare, daire, elips
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Bu etkinlikte neler yaptınız?
*Etkinliğin en çok hangi bölümü hoşunuza gitti? Neden?
*Etkinliği yaparken zorlandığınız bir şey oldu mu?
*Bu etkinlikte en çok hangi şekli oluşturdunuz?
*Bu etkinlikte oluşturduğunuz şekilleri daha önce nerelerde
gördüğünüz?
UYARLAMA
Sınıfta Ortopedik Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa:
*Tekerlekli sandalyede oturan bir çocuk ise, çocuğun kendi çizgisini çizmesi için kâğıt çocuğa doğru uzatılabilir ya da etkinlik masada yapılabilir.
*Çizgi çizme aşaması tamamlandıktan sonra, kâğıt masaların üstüne alınarak ortopedik yetersizliği olan çocuğun da boyama etkinliğine katılması sağlanır.
*Elini boya yapabilecek kadar kullanamayan bir çocuksa, parmak boya ile boyama yapması sağlanabilir.
*Gerekli durumlarda çocuğa fiziksel yardım verilir. Fiziksel yardımı verilirken gereksinim düzeyine göre çocuğun bileğinden tutularak tam fiziksel yardım verilebileceği gibi, sadece dirseğinden ya da kolunun
altından desteklenerek kısmi fiziksel yardım da verilebilir. Çocuğun gereksinim duyduğu miktardan daha fazla fiziksel yardım verilmemesine dikkat edilmelidir
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuk sayısı dikkate alınarak düz ve sert bir zemin üzerine büyük
boy iki beyaz kâğıt (3x3m) serilir.
*Çocuklar iki grup şeklinde kâğıtların etrafına otururlar. Her çocuk
istediği bir renkte keçeli boya kalemi alır. Çocuklardan biri kâğıdın
üzerine dilediği uzunlukta, eğik, düz, yuvarlak vb. bir çizgi çizer.
*Diğer çocuklar da sıra ile çizginin kaldığı yerden çizmeye devam
ederler. Her bir çocuğa kendi çizgisini çizebilmesi için yeterli zaman
verilir.
*Çocukların hepsi çizimlerini tamamladıktan sonra kâğıt üzerinde
birbiri üzerinde kesişen çizgilerin oluşturduğu boşluklar/alanlar
tüm çocuklar tarafından aynı anda renkli pastel boyalar ile boyanır.
*Renklendirme işlemi bittikten sonra çalışma tüm sınıfın görebileceği
bir yere asılır. Çalışma sonucunda çıkan şekillerin neler olduğu
incelenir. Şekillerden üçgen, kare, daire ve elips olanlara dikkat
çekilir.
*Çocuklar, astıkları çalışma üzerinde öğretmenin üçgen, kare, daire
ve elips gibi adını söylediği şekilleri gösterirler.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."