- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriğ: Bir Avına Çıkıyorum (Bir (1), Renk, Kırmızı)
Etkinlik Çeşidi : Matematik ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliğ
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (Belirtilen nesne kadar sayıyı gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu gösterir.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/ varlığın rengini
söyler.)
K6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/
varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Kalem kontrolünü sağlar.)
MATERYALLER: Boya kalemleri, 1 rakamı şablonları
KAVRAMLAR: Renk: Kırmızı Sayı/Sayma: 1
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara üzerinde 1 rakamı olan kart gösterilerek tekerleme
söylenir.
• Sınıfın uygun bir köşesine 1 merkezi düzenleneceği söylenir.
Çocuk sayısı kadar hazırlanmış olan 1 rakamı şablonları sınıfın
çeşitli yerlerine saklanır.
• Çocuklardan 1 rakamı avına çıkarak sınıfta gizlenmiş olan
şablonları bulmaları istenir.
• Buldukları 1 rakamlarını alarak masaya geçmeleri söylenir.
• Çocuklardan boya kalemlerinin içerisinden kırmızı renkli olanları seçip 1 şablonlarını boyamaları ve kağıdın boş kısmına bir
tane nesne çizip sayı ile eşleştirmeleri istenir.
• Çalışmaların tamamlanmasının ardından yapılan çalışmalar 1
merkezinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Sadece 1 tane kardeşi olanlar kimler?
• Sınıfımızda sadece 1 tane olan eşyalarınız neler?
• Bugün sınıfımızda ne aradık?
• Saklanan bir nesneyi ararken nelere dikkat ettin?
• Sınıfta saklanmış 1 rakamlarını nerelerde bulduk?
• Sınıfımızda 1 tane olan neler var?
Bunun haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan 1 rakamı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evde bir tane olan nesneleri
bulmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, yapılacak
çalışmaların yönergeleri kısa, net olarak açıklanmalı, sık sık destekleyici geri bildirim verilmelidir.
ÖNERİLER
• Bu çalışma diğer rakam tanıma çalışmalarına da uyarlanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Matematik ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliğ
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (Belirtilen nesne kadar sayıyı gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu gösterir.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/ varlığın rengini
söyler.)
K6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/
varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Kalem kontrolünü sağlar.)
MATERYALLER: Boya kalemleri, 1 rakamı şablonları
KAVRAMLAR: Renk: Kırmızı Sayı/Sayma: 1
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara üzerinde 1 rakamı olan kart gösterilerek tekerleme
söylenir.
Elimde var bir kâğıt,
Üzerinde 1 rakamı,
Yazarken 1’i, önce yukarı, sonra aşağı.
Birlikte yapalım, sınıfta bulalım.
Bulduğumuz 1’leri 1 masasına bırakalım.
E. Dönmezler
• Tekerleme birkaç defa tekrarlanır.Üzerinde 1 rakamı,
Yazarken 1’i, önce yukarı, sonra aşağı.
Birlikte yapalım, sınıfta bulalım.
Bulduğumuz 1’leri 1 masasına bırakalım.
E. Dönmezler
• Sınıfın uygun bir köşesine 1 merkezi düzenleneceği söylenir.
Çocuk sayısı kadar hazırlanmış olan 1 rakamı şablonları sınıfın
çeşitli yerlerine saklanır.
• Çocuklardan 1 rakamı avına çıkarak sınıfta gizlenmiş olan
şablonları bulmaları istenir.
• Buldukları 1 rakamlarını alarak masaya geçmeleri söylenir.
• Çocuklardan boya kalemlerinin içerisinden kırmızı renkli olanları seçip 1 şablonlarını boyamaları ve kağıdın boş kısmına bir
tane nesne çizip sayı ile eşleştirmeleri istenir.
• Çalışmaların tamamlanmasının ardından yapılan çalışmalar 1
merkezinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Sadece 1 tane kardeşi olanlar kimler?
• Sınıfımızda sadece 1 tane olan eşyalarınız neler?
• Bugün sınıfımızda ne aradık?
• Saklanan bir nesneyi ararken nelere dikkat ettin?
• Sınıfta saklanmış 1 rakamlarını nerelerde bulduk?
• Sınıfımızda 1 tane olan neler var?
Bunun haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan 1 rakamı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evde bir tane olan nesneleri
bulmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, yapılacak
çalışmaların yönergeleri kısa, net olarak açıklanmalı, sık sık destekleyici geri bildirim verilmelidir.
ÖNERİLER
• Bu çalışma diğer rakam tanıma çalışmalarına da uyarlanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."