- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Benim Senin (Probleme Çözme, Dikkat, Öz Güven)
Etkinlik Çeşidi : Oyun (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K3: Algıladıklarını hatırlar.
(Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Eksilen veya
eklenen nesneyi söyler.)
K19: Problem durumlarına çözüm üretir.
(Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Çözüm
yollarından birini seçer. Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini
söyler. Seçtiği çözüm yolunu dener. Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer. Probleme yaratıcı çözüm yolları
önerir.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yüksekliğe zıplar.)
MATERYALLER: Sınıf içinde bulunan çeşitli nesneler
SÖZCÜKLER: Eksiltme, ekleme, arttırma
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklardan ikili eş olmaları istenir. Eşlerden biri top, diğeri
de topu zıplatan kişi olur. Topu zıplatan çocuk bir elini top
rolündeki arkadaşının başının üzerine koyar ve “topum zıpla”
der. Elini aşağı ve yukarı indirerek topu zıplatıyor gibi dokunma
hareketi yapar.
• Top rolündeki çocuk başına her dokunulduğunda ayak uçlarından destekle çift ayak zıplayarak belirli mesafe ilerler.
• Bir süre sonra roller değiştirilerek bütün çocukların iki rolü de
oynaması sağlanır.
• Ardından “Hayali topumuzla oynadık şimdi de gerçek topumuzla eğlenceli bir oyun oynayalım mı? Ne dersiniz?” denerek
çocukların çember şeklinde oturmaları istenir.
• Çocuklara ellerinde kolay tutabilecekleri küçük bir nesne
verilir.
• Oyunu başlatan çocuk elindekini yanındaki arkadaşına verirken “Ben elimdeki topu sana veriyorum, sen de benim topum
ile senin …(legonu) yanındaki arkadaşına ver”der.
• Çocuk arkadaşından aldığı topu ve kendi legosunu birleştirerek yanındaki arkadaşına “Elimdeki topu ve legoyu sana veriyorum, sen de senin silgini bunlarla birlikte yanındaki arkadaşına
ver.” diyerek verir. Giderek artan nesne sayısına bağlı olarak
nesneleri elde tutma ile ilgili problem doğmaya başlar.
• Problem durumunu çocukların tanımlamasına ve çözüm önerileri getirmelerine fırsat verilir. Çözüm yolları denenir. Gerektiği
durumlarda destekleyici yönlendirme yapılır.
• Oyun çocukların isteğine göre devam ettirilir.
• ”Bu malzemelerle şimdi de başka bir oyun oynayalım.” denerek diğer oyuna geçilir.
• Bütün nesnelerin yanına farklı birkaç malzeme daha eklenir
(bebek, kalem, makas vb.) ve çember şeklinde oturan çocukların ortasına konulur. Nesnelerin isimleri tek tek söylenir.
• Bütün çocuklar gözlerini kapatır. Öğretmen bir tane nesneyi
eksiltir veya bir nesne ekler.
• Çocuklar gözlerini açar, eksilen veya eklenen nesnenin ne
olduğu bulmaya çalışırlar.
DEĞERLENDİRME
• Top oyununda top rolünde zıplarken ne hissettin?
• Elimizde eşyalar biriktikçe neler hissettiniz?
• Elimizdeki eşyaları arkadaşımıza düşürmeden daha başka
nasıl verebilirdik?
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan bir çocuk varsa, Çocuğa oyunun uygun yerlerinde
sınıf içinden malzeme getirmesi, yerine koyması gibi görevler
verilebilir.
ÖNERİLER
• “Benim Senin” oyunu sınıf mevcudu kalabalık ise çocuklar iki
gruba ayrılarak oynanabilir. Oyuna başlamadan bir iki deneme
yaptırılabilir.
• Eksilen ve eklenen nesneyi bulma oyunu sadece bir çocuğun
gözleri kapatılarak tek tek de oynatılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K3: Algıladıklarını hatırlar.
(Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Eksilen veya
eklenen nesneyi söyler.)
K19: Problem durumlarına çözüm üretir.
(Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Çözüm
yollarından birini seçer. Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini
söyler. Seçtiği çözüm yolunu dener. Çözüme ulaşamadığı zaman yeni bir çözüm yolu seçer. Probleme yaratıcı çözüm yolları
önerir.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yüksekliğe zıplar.)
MATERYALLER: Sınıf içinde bulunan çeşitli nesneler
SÖZCÜKLER: Eksiltme, ekleme, arttırma
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklardan ikili eş olmaları istenir. Eşlerden biri top, diğeri
de topu zıplatan kişi olur. Topu zıplatan çocuk bir elini top
rolündeki arkadaşının başının üzerine koyar ve “topum zıpla”
der. Elini aşağı ve yukarı indirerek topu zıplatıyor gibi dokunma
hareketi yapar.
• Top rolündeki çocuk başına her dokunulduğunda ayak uçlarından destekle çift ayak zıplayarak belirli mesafe ilerler.
• Bir süre sonra roller değiştirilerek bütün çocukların iki rolü de
oynaması sağlanır.
• Ardından “Hayali topumuzla oynadık şimdi de gerçek topumuzla eğlenceli bir oyun oynayalım mı? Ne dersiniz?” denerek
çocukların çember şeklinde oturmaları istenir.
• Çocuklara ellerinde kolay tutabilecekleri küçük bir nesne
verilir.
• Oyunu başlatan çocuk elindekini yanındaki arkadaşına verirken “Ben elimdeki topu sana veriyorum, sen de benim topum
ile senin …(legonu) yanındaki arkadaşına ver”der.
• Çocuk arkadaşından aldığı topu ve kendi legosunu birleştirerek yanındaki arkadaşına “Elimdeki topu ve legoyu sana veriyorum, sen de senin silgini bunlarla birlikte yanındaki arkadaşına
ver.” diyerek verir. Giderek artan nesne sayısına bağlı olarak
nesneleri elde tutma ile ilgili problem doğmaya başlar.
• Problem durumunu çocukların tanımlamasına ve çözüm önerileri getirmelerine fırsat verilir. Çözüm yolları denenir. Gerektiği
durumlarda destekleyici yönlendirme yapılır.
• Oyun çocukların isteğine göre devam ettirilir.
• ”Bu malzemelerle şimdi de başka bir oyun oynayalım.” denerek diğer oyuna geçilir.
• Bütün nesnelerin yanına farklı birkaç malzeme daha eklenir
(bebek, kalem, makas vb.) ve çember şeklinde oturan çocukların ortasına konulur. Nesnelerin isimleri tek tek söylenir.
• Bütün çocuklar gözlerini kapatır. Öğretmen bir tane nesneyi
eksiltir veya bir nesne ekler.
• Çocuklar gözlerini açar, eksilen veya eklenen nesnenin ne
olduğu bulmaya çalışırlar.
DEĞERLENDİRME
• Top oyununda top rolünde zıplarken ne hissettin?
• Elimizde eşyalar biriktikçe neler hissettiniz?
• Elimizdeki eşyaları arkadaşımıza düşürmeden daha başka
nasıl verebilirdik?
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan bir çocuk varsa, Çocuğa oyunun uygun yerlerinde
sınıf içinden malzeme getirmesi, yerine koyması gibi görevler
verilebilir.
ÖNERİLER
• “Benim Senin” oyunu sınıf mevcudu kalabalık ise çocuklar iki
gruba ayrılarak oynanabilir. Oyuna başlamadan bir iki deneme
yaptırılabilir.
• Eksilen ve eklenen nesneyi bulma oyunu sadece bir çocuğun
gözleri kapatılarak tek tek de oynatılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."