- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: Benim Gölgem (Gölge)
Etkinliğin Çeşidi: Fen , Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
B G : K : Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır. )
B G : K : Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. )
B G : K : Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Mekânda konum alır.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER : Işık kaynağı, beyaz perde, sınıftan nesneler, beyaz kâğıtlar, boyalar, sanat merkezi malzemeleri
SÖZCÜKLER : Gölge, ışık
KAVRAMLAR : Uzak-Yakın
ÖĞRENME SÜRECİ
• “Ben giderim o gider arkamdan tin tin eder (gölge)”
bilmecesi çocuklara sorularak cevapları alınır. Gölge cevabının ardından gölgenin ne olduğu, ne zaman oluştuğu ile ilgili sohbet edilir.
• Sınıfa getirilen ışık kaynağı ve beyaz büyük bir kumaş ile kendi gölgelerini yapabilecekleri anlatılır.
• Çocuklar sıra ile perdenin arkasına geçerler ve öğretmenin tuttuğu ışık kaynağı ile perdeye gölgelerini yansıtırlar. Karşıdan bakan çocuklar arkadaşlarının hareketlerini gözlemleyerek ne yaptığını tahmin etmeye çalışırlar. Çocuğun ışık kaynağına yakın ve uzak olması durumlarında oluşan farka dikkat çekilir. Tüm çocuklar sıra alana kadar oyun sürdürülür.
• Ardından nesnelerin de gölgelerinin oluşturulabileceği söylenir. Çocuklardan sınıftan birer nesne seçerek sırayla “gölge masası” adını verdikleri masaya gelmeleri istenir.
• Dağıtılan beyaz kâğıtların bir ucuna nesnelerini koyan çocuklara ışık kaynağı tutulur. Nesnesinin kâğıdın üzerine düşen gölgesini kenarlarından geçerek çizmesi istenir.
• Ortaya çıkan çizim ile nesnelerin karşılaştırması yapılır. Birbirine benzeyip benzemediği sorulur. Tüm çocukların cevapları alınır.
• Ardından çocuklardan kâğıtlarındaki gölge çizimini bir resmin parçası olarak hayal edip değişik malzemeler kullanarak resmi tamamlamaları istenir.
• Tamamlanan çalışmalar sınıfta sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Işık kaynağını kullanarak ne elde ettik?
• Ortam tamamen aydınlık olduğunda gölge oluşur mu? Neden?
• Işık kaynağına yakın olduğunuz durum ile uzak olduğunuz durumda gölgeleriniz arasındaki fark nasıldı?
• Işığı başka nerede ve nasıl kullanabilirsin?
• Ahmet ayakta durduğunda gölgesini önünde görüyorsa ışık hangi taraftadır?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, gölge eşleştirme ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere evde ışıkları açıp kapatarak çocuklarıyla gölge tahmin etme oyunu veya elleriyle duvarda gölge oyunları yaparak oynayabilecekleri söylenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bir çocuk varsa; ışık kaynağına karşı duyarlılığı olup olmadığı konusunda gözlem yapılabilir. Işık kaynağının şiddeti çocuğun durumuna göre uyarlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
Sabır : Çocukların her iki etkinlikte de sıra beklerken sabırlı olmaları gerektiği onlara hatırlatılır.
ÖNERİLER
• Sınıfın perdeleri kapatılarak ortamın biraz karanlık olması etkinliklerin kolay uygulanmasını sağlayabilir.
• Yapay ışık kaynağı olarak el feneri, masa lambası vb. kullanılabilir.
• Havanın müsait olması halinde bu etkinlik açık havada da yapılabilir.
• Karagöz ile Hacivat gölge oyunları oynatılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Fen , Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
B G : K : Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır. )
B G : K : Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. )
B G : K : Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Mekânda konum alır.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER : Işık kaynağı, beyaz perde, sınıftan nesneler, beyaz kâğıtlar, boyalar, sanat merkezi malzemeleri
SÖZCÜKLER : Gölge, ışık
KAVRAMLAR : Uzak-Yakın
ÖĞRENME SÜRECİ
• “Ben giderim o gider arkamdan tin tin eder (gölge)”
bilmecesi çocuklara sorularak cevapları alınır. Gölge cevabının ardından gölgenin ne olduğu, ne zaman oluştuğu ile ilgili sohbet edilir.
• Sınıfa getirilen ışık kaynağı ve beyaz büyük bir kumaş ile kendi gölgelerini yapabilecekleri anlatılır.
• Çocuklar sıra ile perdenin arkasına geçerler ve öğretmenin tuttuğu ışık kaynağı ile perdeye gölgelerini yansıtırlar. Karşıdan bakan çocuklar arkadaşlarının hareketlerini gözlemleyerek ne yaptığını tahmin etmeye çalışırlar. Çocuğun ışık kaynağına yakın ve uzak olması durumlarında oluşan farka dikkat çekilir. Tüm çocuklar sıra alana kadar oyun sürdürülür.
• Ardından nesnelerin de gölgelerinin oluşturulabileceği söylenir. Çocuklardan sınıftan birer nesne seçerek sırayla “gölge masası” adını verdikleri masaya gelmeleri istenir.
• Dağıtılan beyaz kâğıtların bir ucuna nesnelerini koyan çocuklara ışık kaynağı tutulur. Nesnesinin kâğıdın üzerine düşen gölgesini kenarlarından geçerek çizmesi istenir.
• Ortaya çıkan çizim ile nesnelerin karşılaştırması yapılır. Birbirine benzeyip benzemediği sorulur. Tüm çocukların cevapları alınır.
• Ardından çocuklardan kâğıtlarındaki gölge çizimini bir resmin parçası olarak hayal edip değişik malzemeler kullanarak resmi tamamlamaları istenir.
• Tamamlanan çalışmalar sınıfta sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Işık kaynağını kullanarak ne elde ettik?
• Ortam tamamen aydınlık olduğunda gölge oluşur mu? Neden?
• Işık kaynağına yakın olduğunuz durum ile uzak olduğunuz durumda gölgeleriniz arasındaki fark nasıldı?
• Işığı başka nerede ve nasıl kullanabilirsin?
• Ahmet ayakta durduğunda gölgesini önünde görüyorsa ışık hangi taraftadır?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, gölge eşleştirme ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere evde ışıkları açıp kapatarak çocuklarıyla gölge tahmin etme oyunu veya elleriyle duvarda gölge oyunları yaparak oynayabilecekleri söylenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bir çocuk varsa; ışık kaynağına karşı duyarlılığı olup olmadığı konusunda gözlem yapılabilir. Işık kaynağının şiddeti çocuğun durumuna göre uyarlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
Sabır : Çocukların her iki etkinlikte de sıra beklerken sabırlı olmaları gerektiği onlara hatırlatılır.
ÖNERİLER
• Sınıfın perdeleri kapatılarak ortamın biraz karanlık olması etkinliklerin kolay uygulanmasını sağlayabilir.
• Yapay ışık kaynağı olarak el feneri, masa lambası vb. kullanılabilir.
• Havanın müsait olması halinde bu etkinlik açık havada da yapılabilir.
• Karagöz ile Hacivat gölge oyunları oynatılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."