BAY MİKOP
*''Ebelemece''oyunu oynanır.Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplardan biri çember olur.Yüzleri çemberin dışını gösterecek şekilde otururlar ve kollarını birbirlerine geçirirler.İçlerinden biri bekçi olur.Ayakta durur.Oturan ve birbirine kenetlenmiş grubun amacı hiçbir durumda birbirlerinden ayrılmamaktır.Diğer grup üyelerinin amacı belçiye yakalanmadan arkadaşlarının ayaklarından çekerek grubu bozmaktır.Bekçi kendi grubuna sorar.''Hazır mısınız?''''Hazırız''denince oyun başlar.Bekçi diğer grubun üyelerini ebelemeye çalışır.Çember bozulunca oyuna yeniden başlanır.Bekçinin dokunduğu kişiler oyundan çıkar.
*Öğretmen aynı oyunu oynayacaklarını ama bu sefer dışarıdaki grubun mikrop rolünü alacağını söyler.Buna göre diğerlerinin ne olabileceği tahmin yapılır.(çember-vücut;bekçi-koruyucu aşı vb.)
*Öğretmen ne zaman hasta oluruz,niye hasta oluruz,bizi hasta eden şey nedir,diye sorar.Çocuklar yaşantıları paylaşılır.
*Öğretmen çöp kutusunda canı sıkılan mikrop rolüne girer.Dolaşmaya başlar.Çocuklardan gelecek önerilere göre mikropların yaşantımıza nasıl girdikleri oynanır.Örnek:yoldan geçen birinin ayakkabısına tutunması,eve girişi,etrafta dolaşması,tuvalete yerleşmesi,elini yıkamayan çocuğa bulaşması,yemek zamanı çocuğun elinden ağzına geçmesi ve onu hasta etmesi.Rol dağılımında öncelikle çocukların istekleri göz önünde alınmalı,aynı rolü isteyen çocukların oyunu birlikte oynamalarına fırsat verilmelidir.
*Öğrenciler mikropların saldırısına uğramış,hasta olmuş kişileri oynarlar.Öğretmen doktor rolündedir.Nasıl hasta oldukları ve korunmak için neler yapacakları oynanır.
*Mikrop resmi çizilir.''Bay mikrop''şarkısı birlikte söylenir.
:362jf:
*''Ebelemece''oyunu oynanır.Sınıf iki gruba ayrılır.Gruplardan biri çember olur.Yüzleri çemberin dışını gösterecek şekilde otururlar ve kollarını birbirlerine geçirirler.İçlerinden biri bekçi olur.Ayakta durur.Oturan ve birbirine kenetlenmiş grubun amacı hiçbir durumda birbirlerinden ayrılmamaktır.Diğer grup üyelerinin amacı belçiye yakalanmadan arkadaşlarının ayaklarından çekerek grubu bozmaktır.Bekçi kendi grubuna sorar.''Hazır mısınız?''''Hazırız''denince oyun başlar.Bekçi diğer grubun üyelerini ebelemeye çalışır.Çember bozulunca oyuna yeniden başlanır.Bekçinin dokunduğu kişiler oyundan çıkar.
*Öğretmen aynı oyunu oynayacaklarını ama bu sefer dışarıdaki grubun mikrop rolünü alacağını söyler.Buna göre diğerlerinin ne olabileceği tahmin yapılır.(çember-vücut;bekçi-koruyucu aşı vb.)
*Öğretmen ne zaman hasta oluruz,niye hasta oluruz,bizi hasta eden şey nedir,diye sorar.Çocuklar yaşantıları paylaşılır.
*Öğretmen çöp kutusunda canı sıkılan mikrop rolüne girer.Dolaşmaya başlar.Çocuklardan gelecek önerilere göre mikropların yaşantımıza nasıl girdikleri oynanır.Örnek:yoldan geçen birinin ayakkabısına tutunması,eve girişi,etrafta dolaşması,tuvalete yerleşmesi,elini yıkamayan çocuğa bulaşması,yemek zamanı çocuğun elinden ağzına geçmesi ve onu hasta etmesi.Rol dağılımında öncelikle çocukların istekleri göz önünde alınmalı,aynı rolü isteyen çocukların oyunu birlikte oynamalarına fırsat verilmelidir.
*Öğrenciler mikropların saldırısına uğramış,hasta olmuş kişileri oynarlar.Öğretmen doktor rolündedir.Nasıl hasta oldukları ve korunmak için neler yapacakları oynanır.
*Mikrop resmi çizilir.''Bay mikrop''şarkısı birlikte söylenir.
:362jf: