Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

BALONLARIN İÇİNDE NE VAR?

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
BALONLARIN İÇİNDE NE VAR?

Etkinlik Çeşidi:
Fen (Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu: 48 – 60 Ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
(Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini
ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek
durumu karşılaştırır.)
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.
(Göstergeleri: Nesne/varlığın rengini, şeklini, büyüklüğünü, dokusunu
söyler.)

MATERYALLER

İçinde un, nohut, kum, mercimek, fasulye, boncuk gibi farklı malzemelerin olduğu sarı, mavi, yeşil, kırmızı
renkli şişirilmemiş balonlar, karton ya da kraft kâğıdı, kalemler.

SÖZCÜKLER
---------------

KAVRAMLAR
Renk: Sarı, mavi, yeşil, kırmızı Duyu: Sert-yumuşak

DEĞERLENDİRME

Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:

*Balonların içinde neler vardı? Biz bunlarla ne yaptık?

*Balonların içindeki nesnelere dokunduğunuzda neler hissettiniz?

*Çevremizde sert ve yumuşak olan neler var? Bize biri yumuşak
biri sert olan iki nesne gösterebilir misin?

AİLE KATILIMI
*
Ailelere çocukları ile birlikte farklı özellikteki nesneleri
incelemeleri ve nesnelerin özellikleri ile ilgili sohbet etmeleri
önerilir.

UYARLAMA

Sınıfta Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bir Çocuk Varsa;


*Alıcı dilde problemi olan bir çocuk varsa, çocuğa basit ve kısa cümlelerle soru sorulur.

*İfade edici dilde problemi olan bir çocuk varsa, sorulan soruya yanıt verebilmesi için yeteri kadar süre tanınır.

*Çocuk sözcükleri tam olarak çıkaramıyorsa, örneğin boncuğa “bodut” diyorsa çocuğun söylediği sözcük çocuktan sonra düzgün olarak söylenerek çocuğa bir sonraki denemesi için “ evet boncuk” denilerek
model olunur ve çocuğun verdiği yanıt genişletilerek tekrar ifade edilir (Örneğin; “Balonun içinde boncuk var.” denilebilir). Daha sonra boncuk farklı cümlelerin içinde kullanılarak tekrar ifade edilir (Örneğin; Bu bir kırmızı boncuk, bu boncukla ne yapalım vb.).

ÖĞRENME SÜRECİ

*
Çocuklar içine farklı nesneler konmuş balonlardan birer
tane alırlar. Aldıkları renge göre gruplarını oluştururlar.

*Çocuklar balonlara dokunarak içlerinde hangi
malzemelerin olduğunu tahmin etmeye çalışırlar.

*Balonların içinde ne olduğu, büyüklükleri, sert ya
da yumuşak olup olmadıkları, kokuları, kullanıldığı
yerler, şekilleri hakkında birbirlerine sorular yönelterek
konuşurlar.

*Çocukların tahminleriyle ilgili çizim yapmalarına fırsat
verilir. Neden bu tahminde bulunduklarını söylerler.

*Çocukların tahminleri öğretmen tarafından çizimlerin
üzerine yazılır.

*Çocukların çizimleri gruplara göre masalara yerleştirilir.

*Kendilerinde hangi renk balonların olduğunu söylerler.

*Çocuklar balonunun içindeki nesneleri çıkararak yapmış
olduğu çizimler ile karşılaştırırlar.

*Çizimler ve nesneler hakkında konuşulur.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst