14.04.2011
Programdaki Etkinliği Adı: Anadili Etkinlikleri - Parmak Oyunu
Matematik Etkinliğinin Adı: Karıncalar
Kavram : Azlık-Çokluk
Yaş Grubu : 4-6 Yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Eller
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Gösterip Yaptırma
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan, Bilişsel Alan ve Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
Bilişsel Alan
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.
Dil Alanı
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
5. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
Öğrenme Süreci:
Eğitimci önce çocuklara parmakları ile 10’a kadar sayar. Daha sonra bir eliyle 5 parmağını, diğer eliyle daha az sayıda parmağını gösterir ve hangi elinde daha çok, hangi elinde daha az olduğunu gösterir. Sonra çocuklara aşağıdaki parmak oyununu gösterir. Daha sonra çocuklardan beraber yapmalarını ister.
“Bir yuvada beş karınca (sağ el yumruk yapılır ve öne uzatılır)
Hepsi canlı
Haydi! Soyalım (Sağ elin parmakları tek tek açılır.)
Bir, iki, üç, dört, beş.
Bir tepede üç karınca (Sol el yumruk yapılır ve öne uzatılır)
Hepsi canlı
Haydi! Sayalım. (Sol elin parmakları tek tek açılır)
Bir, iki, üç.
Hangisi çok, hangisi az
Haydi durma söyle.
Yuvadaki mi? Tepedeki mi?
Haydi durma söyle.
Değerlendirme:
Programdaki Etkinliği Adı: Anadili Etkinlikleri - Parmak Oyunu
Matematik Etkinliğinin Adı: Karıncalar
Kavram : Azlık-Çokluk
Yaş Grubu : 4-6 Yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Eller
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Gösterip Yaptırma
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan, Bilişsel Alan ve Dil Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
Bilişsel Alan
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.
Dil Alanı
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
5. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
Öğrenme Süreci:
Eğitimci önce çocuklara parmakları ile 10’a kadar sayar. Daha sonra bir eliyle 5 parmağını, diğer eliyle daha az sayıda parmağını gösterir ve hangi elinde daha çok, hangi elinde daha az olduğunu gösterir. Sonra çocuklara aşağıdaki parmak oyununu gösterir. Daha sonra çocuklardan beraber yapmalarını ister.
“Bir yuvada beş karınca (sağ el yumruk yapılır ve öne uzatılır)
Hepsi canlı
Haydi! Soyalım (Sağ elin parmakları tek tek açılır.)
Bir, iki, üç, dört, beş.
Bir tepede üç karınca (Sol el yumruk yapılır ve öne uzatılır)
Hepsi canlı
Haydi! Sayalım. (Sol elin parmakları tek tek açılır)
Bir, iki, üç.
Hangisi çok, hangisi az
Haydi durma söyle.
Yuvadaki mi? Tepedeki mi?
Haydi durma söyle.
Değerlendirme: