Programdaki Etkinliğin Adı: Oyun Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı: Mandal oyunu
Kavram: Az- Çok
Yaş grubu:5-6
Süre:30 dk.
Materyaller: Mandallar ve ip
Yöntem ve Teknik: Anlatım
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan
Amaç ve Kazanımlar:
PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIMLAR:
*Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
AMAÇ 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIMLAR:
*Nesneleri üst üste/ yan yana/ iç içe dizer.
*Nesneleri çıkarır.
*Nesneleri ipe vb. dizer.
Öğrenme Süreci: Çocuklara jimnastik oyunu ile ilk önce ısındırılır. Öğretmen mandalları masanın üzerine koyar ve çocukları 2 şerli gruplara ayırır. Çocuklar masanın üzerinden aldıkları mandalları en kısa sürede ipe dizmeye çalışırlar. En çok mandal biriktiren grup kazanır. Daha sonra öğretmen çocukları rüya görme oyunu ile dinlendirir.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı: Mandal oyunu
Kavram: Az- Çok
Yaş grubu:5-6
Süre:30 dk.
Materyaller: Mandallar ve ip
Yöntem ve Teknik: Anlatım
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan
Amaç ve Kazanımlar:
PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIMLAR:
*Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
AMAÇ 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIMLAR:
*Nesneleri üst üste/ yan yana/ iç içe dizer.
*Nesneleri çıkarır.
*Nesneleri ipe vb. dizer.
Öğrenme Süreci: Çocuklara jimnastik oyunu ile ilk önce ısındırılır. Öğretmen mandalları masanın üzerine koyar ve çocukları 2 şerli gruplara ayırır. Çocuklar masanın üzerinden aldıkları mandalları en kısa sürede ipe dizmeye çalışırlar. En çok mandal biriktiren grup kazanır. Daha sonra öğretmen çocukları rüya görme oyunu ile dinlendirir.
Değerlendirme: