[h=1]Programdaki Etkinliğin Adı: Müzik[/h][h=1]Matematik Etkinliğinin Adı: Dans Edelim[/h][h=1]Kavram: Az- Çok[/h][h=1]Yaş grubu:5-6[/h][h=1]Süre: 30-40 dk.[/h][h=1]Materyaller: Az ve çok su ile dolu bardaklar[/h][h=1]Yöntem ve Teknik: Söyleyip yaptırma[/h][h=1]Gelişim Alanı: Psikomotor Alan –Bilişsel Alan[/h][h=1]Amaç ve Kazanımlar:[/h][h=1]PSİKOMOTOR ALAN[/h][h=1]AMAÇ 1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Sözel yönergelere uygun yürür.[/h][h=1]BİLİŞSEL ALAN[/h][h=1]AMAÇ 3: Dikkatini toplayabilme.[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Dikkat edilmesi gereken nesneyi/ durumu/olayı fark eder.[/h][h=1]Öğrenme Süreci:[/h][h=1]Lider bugün değişik bir oyun oynayacaklarını söyler ve etrafına halka şeklinde dizilmelerini ister. Çocukların sayısınca hazırlanmış şişeleri göstererek(yarısı az dolu yarısı çok dolu) sırayla gelip birer tane almalarını ister söyler. Az dolu şişeyi alan çocuklar bir köşeye çok dolu olan şişeyi alanlar diğer köşeye ayrılırlar. Daha sonra müzik açılır. Çok suyla dolu şişeyi alan çocuklar yavaş ritimde, az suyla dolu şişeyi alan çocuklar hızlı ritimde dans ederler. Müzik bittiğinde tüm çocuklar donarlar. Lider aralarında dolaşır ve elini dokunduğu çocuk çözülür .[/h][h=1]Değerlendirme:[/h][h=1][/h]