Programdaki Etkinliği Adı: Müzik Etkinlikleri - Ritim Çalışmaları
Matematik Etkinliğinin Adı: Ritimle nesneleri toplama
Kavram : Azlık-Çokluk
Yaş Grubu : 4-6 Yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Sınıfta bulunan çeşitli oyuncaklar, kartlar, kalemler, bir kutu, vs.
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Anlatım, Gösterip Yaptırma
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan, Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneler toplar
Bilişsel Alan
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
5. Nesneleri sayarak miktarlarını az yada çok olarak söyler.
Öğrenme Süreci: Eğitimci çocuklarla önce 10’a kadar sayma çalışması yapar. Daha sonra yere değişik nesneleri rastgele koyar ve sınıfın karşı duvarına iki adet kutu yerleştirilir. İki çocuk seçilir. Eğitimci birinci çocuk için el ritmini, diğer çocuk için düdük çalarak ritim verir. Ritim sayısına göre çocuklar yerden nesneleri toplayıp kutunun içine atarlar. Nesneler bittikten sonra hangi kutuda daha çok nesne olduğu sayılır.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı: Ritimle nesneleri toplama
Kavram : Azlık-Çokluk
Yaş Grubu : 4-6 Yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Sınıfta bulunan çeşitli oyuncaklar, kartlar, kalemler, bir kutu, vs.
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Anlatım, Gösterip Yaptırma
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan, Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanımlar
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneler toplar
Bilişsel Alan
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
5. Nesneleri sayarak miktarlarını az yada çok olarak söyler.
Öğrenme Süreci: Eğitimci çocuklarla önce 10’a kadar sayma çalışması yapar. Daha sonra yere değişik nesneleri rastgele koyar ve sınıfın karşı duvarına iki adet kutu yerleştirilir. İki çocuk seçilir. Eğitimci birinci çocuk için el ritmini, diğer çocuk için düdük çalarak ritim verir. Ritim sayısına göre çocuklar yerden nesneleri toplayıp kutunun içine atarlar. Nesneler bittikten sonra hangi kutuda daha çok nesne olduğu sayılır.
Değerlendirme: