Programdaki Etkinliği Adı: Okuma-Yazma Hazırlık Çalışmaları
Matematik Etkinliğinin Adı: Hangisi az? Hangisi çok?
Kavram : Azlık-Çokluk
Yaş Grubu : 4-6 Yaş
Süre: 25 dk.
Materyaller: Rakamların bulunduğu kartlar, çeşitli sayıda nesneleri gösteren kartlar.
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Anlatım
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan
Amaç 4: Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
5. Varlıkların sayısını söyler.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme.
Kazanımlar
4. Varlıkları miktarlarına göre gruplar.
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.
Öğrenme Süreci: Eğitimci 1’den 10’a kadar sayıları çocuklarla birlikte sayar ve 1’den 10’a kadar sayı kartları gösterilir. Daha sonra çeşitli sayıdaki nesneleri gösteren kartlar ters çevrilir ve çocuklar sırayla iki kart seçer ve seçtiği kartlardan hangisinde daha çok, hangisinde daha az nesne olduğunu söyler.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı: Hangisi az? Hangisi çok?
Kavram : Azlık-Çokluk
Yaş Grubu : 4-6 Yaş
Süre: 25 dk.
Materyaller: Rakamların bulunduğu kartlar, çeşitli sayıda nesneleri gösteren kartlar.
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Anlatım
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan
Amaç 4: Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
5. Varlıkların sayısını söyler.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme.
Kazanımlar
4. Varlıkları miktarlarına göre gruplar.
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.
Öğrenme Süreci: Eğitimci 1’den 10’a kadar sayıları çocuklarla birlikte sayar ve 1’den 10’a kadar sayı kartları gösterilir. Daha sonra çeşitli sayıdaki nesneleri gösteren kartlar ters çevrilir ve çocuklar sırayla iki kart seçer ve seçtiği kartlardan hangisinde daha çok, hangisinde daha az nesne olduğunu söyler.
Değerlendirme: