Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Aynadaki Ben oyunu

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Aynadaki Ben (Portre, Özsaygı)

Etkinlik Çeşidi: Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K6:
Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları birebir eşleştirir. Eş nesne/varlıkları gösterir.)

SDG: K1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Fiziksel özelliklerini
söyler.)

K8: Farklılıklara saygı gösterir. (Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler. İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.)

MATERYALLER: Portre kartları, sulu boya, fırça, A4 resim kâğıdı, büyük boy ayna

SÖZCÜKLER:
Ayna, portre, yüz

KAVRAMLAR: Zıt: Aynı-benzer-farklı

ÖĞRENME SÜRECİ
• Portrenin ne demek olduğu sorulur (Genellikle belden yukarısını gösteren resim ya da fotoğraf).
• Çocuklara üzerinde farklı insanların portrelerinin olduğu kartlar dağıtılır.
• Bu kartların bir eşinin de sınıfın içine saklandığı söylenir.
• Çocuklardan ellerindeki resmin aynısını sınıfın içinde bulmaları
istenir.
• Oyun için hareketli bir müzik açılır. Çocuklar müzik başladığında elindeki resmin aynısını bulmaya çalışır. Müzik durduğunda
arama da durur.
• Başkasına ait resmi bulan çocuklardan resmi yerine bırakması, kendi resmini aramaya devam etmesi istenir.
Gizlenmiş resimlerin tamamı bulunana kadar oyun devam eder.
• Resimler birlikte incelenir. Resimlerdeki insanların özellikleri
hakkında konuşulur. Saç, göz renkleri, yüz yapıları ile ilgili karşılaştırmalar yapılır.
• Sınıftaki büyük boy aynaya dikkat çekilir. Çocuklardan aynada
sırayla kendilerine bakmaları ve resimlerdeki kişilerle kendi yüzlerini karşılaştırmaları istenir.
• Çocuklar resim kâğıtlarına kendi portrelerini çizip boyamaları
için yönlendirilir.
• Etkinlik sonrasında portre çalışmaları panoda sergilenir.
• Hangi portrenin kime ait olduğu hakkında tahminde bulunmaları istenir. Her çocuğun çalışması hakkında konuşulur.

DEĞERLENDİRME

• Sınıfa saklanmış nesneler neydi?
• Portre ne demektir?
• Çizdiğin portrenin sana benzediğini düşünüyor musun? Neden?
• Kendi resmini yapmak nasıl bir duyguydu? Neden?
• Resim kartlarından en çok hangisi senin ilgini çekti?
• Daha önce portre yaptın mı?
• Daha önce portre gördün mü? Nerelerde gördün?

AİLE KATILIMI
• Ailelerden evde çocuklarıyla kendi ailelerindeki kişilerin fotoğraflarını inceleyerek benzerlik ve farklılıkları hakkında konuşmaları istenebilir.

UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, yönergeyi iyi anladığından emin olunması gerekmektedir. Sadece kendi
elindeki portrenin aynısını alması istendiği kısa ve net bir şekilde
açıklanmalıdır. Gerekiyorsa ek süre de verilebilir.

ÖNERİLER
• Sınıfta ayna yoksa çocuklardan kendi fotoğraflarına bakarak
portrelerini yapmaları istenebilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst