- Katılım
- 29 Haz 2006
- Mesajlar
- 368
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
Arkadaşlar ben bazı konularda çok çelişkiye düşüyorum,bu konularda sizlerin de fikirlerinizi almak istedim.Çocuklarla nesnelerle toplama çıkarma yapıyoruz,fakat okul öncesi kitaplarında(meb onaylı) sayılarla toplama çıkarma işlemlerini de verdiğini görüyorum.Kararsız olduğum ve yanlış bir şey vermek istemediğim için bunları uygulamadım sınıfta.Seneye çocuklarımı okutacak olan ilkokul öğretmenimiz vermememizi istiyor.Bunun dışında çocuklara başlangıç sesleri ve bitiş seslerini veriyoruz,A harfi ile başlayan kelimeler bulma oyunu oynuyoruz mesela...Kitaplarda sessiz harfleri de kullanmıştı,bir gün deneyeyim dedim ama çocuklardan bazılarının kalem ve kedinin aynı harfle başladığını anlayamadığını farkettim,o ka öbürü ke aynı değilki öğretmenim diyenler oldu.Ben de kısaca anlatıp üzerinde durmadım,çünkü 1.sınıfta bu sesler çok daha farklı verilecek,yanlış öğrenmeler oluşturmak istemedim ve yine ilkokul öğretmenimiz kesinlikle verme bunları dedi..Hatta bir dergide matematikte kullanılan büyüktür küçüktür işareti de vardı..Ben inanıyorum ki şimdiki çocuklar bizim programımızdakinden daha fazlasını başarabilecek ve de öğrenebilecek düzeydeler,bunları versem bunları da rahatlıkla öğrenecekler ama vermiyorum..Sizler bu konularda neler düşünüyorsunuz,bu tür durumlarla karşılaşıyor musunuz merak ettim..