Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

AKTİF ÖĞRENME

Katılım
9 May 2006
Mesajlar
729
Tepki Skoru
0
Puanları
16
Yaş
43
Aktif öğrenme bir öğretim modelidir.Son zamanlarda aktif öğrenmeye ilginin artma nedenlerini şöyle özetlenebilir;

Aktif öğrenme karmaşık öğrenmelere yatkın olan beynin çalışmasına uygundur ve beynin kapasitesinin gelişmesi için olanaklar sunar.
Aktif öğrenme öğretimin bireyselleştirilmesini kolaylaştırır.

Çağın gerektirdiği ömür boyu öğrenen insan yetiştirme ancak aktif öğrenme ile yetiştirilebilir.Yaşam boyu öğrenen insan sadece yalnızca etkili öğrenmekler ve öğrendiklerini etkili kullanmakla kalmaz ;okul dışında da öğrenmeye devam eder.Anlatılanların öğrenci tarafından aynen tekrar edilmesini gerektiren geleneksel yöntemler bu noktada etkisiz kalmaktadır.

Aktif öğrenme çok yönlü gelişim sağlayarak akademik başarıyı artırır.Güdü,tutum,kaygı gibi duyuşsal özelliklerle katılım ,sınıf yönetimi gibi süreçleri olumlu yönde etkiler.
Ayrıca öğrencilerin iletişim,ekip çalışması,üst düzey düşünme becerileri gibi destekleyici öğrenme ürünlerini de geliştirmektedir.

AKTİF ÖĞRENME NEDİR?

Aktif öğrenme ;öğrenenin öğrenme sürecinin sorumluluğunu taşıdığı,öğrenene öğrenme sürecinin çeşitli yönleriyle ilgili kararlar ve özdüzenleme yapma olanaklarının verildiği ve karmaşık öğretimsel işlerle öğrenenin öğrenme sırasında zihinsel yeteneklerini kullanmaya zorladığı bir bir öğrenme süreci,olarak tanımlanmaktadır.

Aktif öğrenmenin ,özdüzenleme ve karmaşık öğretimsel işler olmak üzere iki koşulu vardır.

**Özdüzenleme;öğrenenin kendi öğrenmesinin sorumluluğunu taşıması ve kendi öğrenmesi ile ilgili kendinin alması ve uygulamasıdır.Öğrenen birey neyi öğreneceği,zamanını nasıl kullanacağı,bu süreçte hangi stratejileri izleyeceği,nasıl yoğunlaşacağı gibi birçok konuda kararı kendisi verir.Aktif öğrenme teknikleri ,öğrenenlere bu olanakları verecek şekilde tasarlanmıştır.

Örneğin,mevsimler konusunda köşelenme tekniği uygulandığında çocukların bol bol ön düzenleme yaptığı görülür.
Çocuklar hangi mevsimi seçeceğine gerekçe hazırlarken ne zaman konuşacağına,ne zaman dinleyeceğine,örnek verip vermeyeceğine ,soru sorup sormayacağına,yardım isteyip istemediğine,istiyorsa kimden isteyeceğine kendileri karar veriri.Öğretmen ancak çocuklar amacın dışına çıktıkları zaman ya da yardıma gereksinim duydukları zaman devreye girer.

Örnek; Köşelenme tekniğinin mevsimler konusunda uygulanma işlemleri
1.Sınıfta her bir mevsim için birer köşe ayrılması
2.Çocukların en olumlu buldukları mevsim köşesine gitmeleri
3.Aynı mevsimi seçenlerin,o mevsimi seçme nedenleri hakkında tartışmaları ve grup olarak gerekçe hazırlamaları
4.Grupların hazırladıkları gerekçeleri sınıfa sunmaları
5.Sunumlar hakkında tartışma bir sonuç çıkarma vekakar alma
( örneğin, her mevsimin olumlu ve olumsuz yanları vardır.)

**Karmaşık öğretimsel işler;Öğrenme sürecinde çocuğun zihninin aktifleşmesini,öğrenilenlerin derinlemesine işlenmesini,analiz,sentez,değerlendirme gibi üst düzey düşünme süreçlerinin harekete geçmesini sağlar.Örneğin yukarıdaki mevsimler konusunu işleyen çocuklar,geleneksel yöntemlere göre öğretmen kontrolunde ders işleyen çocuklara göre daha fazlave karmaşık düşünürler.Krşılaştırmalar ve değerlendirmeler yaparlar.Diğer çocukların düşüncelerini kabul eder ya da reddederler.Bu da bir değerlendirmedir.

Böyle uğreştırıcı işler öğrenmeyi hem eğlendiren hem geliştiren bir oyuna dönüştürür.


Aktif öğrenmenin koşullarının yerine getirilmesi ve temel düşüncelerin yaşama geçirilmesi için geliştirilmiş yüzlerce aktif öğrenme tekniği ve işi vardır.Öğretmenlere düşen bunların içinden eğitimsel amaçlara ,konuya,süreye,öğrencilere ve olanaklara uygun olanları seçip uygulamaktır.



KAYNAK;1.AÇIKGÖZ,Ü.K 'Aktif Öğrenme' Eğitim Dünyası Yayınları,İZMİR 2002
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
382
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
43
teşekkürler suyunsesi güzel bilgilerle donatıyorsun bizi:)
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
9
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
evt çoğu tekdüze eğitimin dışında bir alternatif denemeye mutlaka değer..
 
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
aktif öğrenmenin "bunu kim yapar" tekniğini arıyorum bu konuda bana yardımcı olabılır mısınız:?

internnetteki tüm kaynakları taradım nerdeyse:(
 
Katılım
5 Kas 2012
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
bunu kim yapar? tekniği hakkında bilgiye nasıl ulaşabilirm yardmcı olursanz sevinrm...
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst