Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Aklımda Kalanlar Oyunu

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Aklımda Kalanlar (Dikkat, Hafıza)

Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K2:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)

K3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra
yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)

K4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik
sayar. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Sıra bildiren
sayıyı söyler)

DG: K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel
yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)

MATERYALLER: Tahta ve kalemi, kâğıt ve kalemler, baskı için
pırasa sapları, sulandırılmış parmak boyaları

SÖZCÜKLER: Hatırlamak, hafıza, pazar, tezgâh

KAVRAMLAR: Sayma: Sıra sayısı (birinci, ikinci…)

ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara hafıza oyunları oynanacağı söylenir. Hafıza kavramı
ile ilgili sohbet edilir.
• Çocuklara kâğıt ve kalemler dağıtılır. Tahtaya bazı şekiller çizilir.
• Çocukların on saniye tahtaya bakmasına izin verilir. On saniye
ritmik saymanın öğrenilmesi ya da pekiştirilmesi için sesli yapılır.
• 10’a kadar sayınca tahtadaki şekiller görülmeyecek şekilde
önüne geçilir.
• Çocuklardan hatırladığı şekilleri kâğıdına çizmesi istenir.
• Çalışma tamamlanınca şekiller açılır ve çizimlerle karşılaştırılır.
Çizimler sayılır. Çizim sıraları bulunur (Birinci çizilen şekil, ikinci
çizilen çizim vb).
• Tahtadaki çalışma bitince hafızamızı kullanarak başka bir
oyun oynanacağı söylenir.
• Sandalyeler yan yana dizilir. Çocuklar sandalyeye oturur. Sol
başta oturan çocuk ismini söyler. İkinci sırada oturan çocuk, birinci arkadaşının adını ve sonra kendi adını söyler.
• Üçüncü sandalyedeki çocuk, birinci, ikinci sandalyedeki arkadaşının adını ve sonra kendi adını söyler.
• Oyun bu şekilde en son çocuğun baştan başlayarak arkadaşlarının ismini söylemesi ile son bulur.
• Aynı oyun kuralı ile isimlerden sonra meyve ve sebze adları ile
oyun denenir.
• Tahtaya bir sebze çizilir. Örnek olması için ‘Eve giderken pazardan bir pırasa aldım’ denir. Bir sebze daha çizilir. ‘Eve giderken pazardan bir pırasa, bir patlıcan aldım’ denir. Sebze sayısı
arttırıldıkça sebze isimleri baştan tekrarlanır.
• Oyun örnekten sonra çocuklarla oynanır. Pırasa baskısı için
masalara geçilir. Kesik pırasa uçları ile serbest baskı çalışması
yapılır.

DEĞERLENDİRME
• Biraz önce oynadığımız oyunda önce ne yaptık, sonra ne yaptık?
• Oynadığımız oyunun adı neydi?
• Sandalyede oynadığımız oyunda sıranın neresinden oyuna
başladık?
• Oyun kuralı neydi? (Sıra sayısına göre bekleme)
• Hafızamızın güçlü olması ne işimize yarar?
• Ev çalışmalarını hatırlamak ve notları iletmek için ne yapmamız gerekir?

Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, içinde-dışında kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelere çocuklarda bellek gelişimine yönelik etkinlik örnekleri
gönderilir. Örneğin; geçmiş olaylarla ilgili konuşmak, okunan bir
hikâyeyi anlatmasını istemek vb.

UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite (DEHB) riski olan
bir çocuk varsa, çocuğun dikkat süresi göz önünde bulundurularak etkinlik süresi kısa tutulmalıdır. Diğer çocuklarla bütün
şekiller çalışılırken gerekirse dikkat eksikliği olan çocukla etkinlik
sadece bir çizimle gerçekleştirilebilir.

ÖNERİLER
• Tahtanın önüne geçerek görselleri kapatmak mümkün olmazsa bir karton, kapatıcı olarak kullanılabilir.
• Oyun, rakam çizimi ile yapılması için çocukların rakamları yazabiliyor olması gerekmektedir. Eğer yazılamıyorsa oyun kâğıda
çizilerek değil sözel olarak oynanmalıdır.
• Tahtaya çizilen torba içindeki sebze çalışmasında çocuklar
çizimleri cümle kurarak söylemesi sağlanmalıdır.
• Her bir nesne veya vesikalık fotoğraftan ikişer adet çoğaltıp
hafıza kartları olarak kullanılabilir. Kartlar ters çevrilir ve kartların
yerleşimini hatırlayarak eşini bulma çalışması yapılabilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst