Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Ailelere verilebilecek etkinlikler

Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
3,621
Tepki Skoru
4
Puanları
38
ailelere verilebilecek etkinlikler

ÖZBAKIM BECERİLERİ İLE İLGİLİ AİLE KATILIMI (5-6 Yaş)



Etkinlik Önerileri:

Çocuğun kolayca yapabileceği iş seçin.(Örneğin: süpürmek, toz almak, kitapları düzenlemek, oyun odasını toplamak)

O hafta hangi iki işi yapacağını çocuğa seçtirin.

Yükümlülüğünü yerine getirince çocuğu övün.


DURUMA VE HAVA ŞARTLARINA UYGUN GİYECEK SEÇEBİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
Çocuğun günlük giysilerini seçmesine izin verin. İyi seçim yapınca onu övün.
Katalogların giysi bölümlerine veya resimli kitaplara bakarak bazı giyecekleri ne zaman, nerede giyebileceği hakkında konuşun. (paltolar, yağmurluklar, mayolar, elbiseler)
Kâğıt bebekler kullanın. Çocuğa özel bir gün anlatın ve çocuğun o güne uygun giysi seçmesini sağlayın.
Başlangıçta, çocuğa 2–3 giysi gösterip seçmesini isteyin. Beceri kazandıkça kendi başına seçim yaptırın. Eğer seçimi uygun değilse neden uygun olmadığını anlatın ve daha iyi bir seçim yapmasına yardımcı olun.

SÖZEL HATIRLATMA OLMADAN GEÇİTLERDE DURUP YOLUN HER İKİ YANINA BAKTIKTAN SONRA KARŞIYA GEÇİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

Arkadaşının evine veya bakkala gitmeden önce karşıdan karşıya nasıl geçeceği konusunda çocuğu uyarın.

Karşıdan karşıya geçerken çocuğa her defasında neler yapması gerektiğini sorun.

Çocuk emniyetli ve doğru şekilde karşıdan karşıya geçtiğinde onu övün.

Çocukla beraber yürüyüp karşıdan karşıya nasıl geçileceğini gösterin. Davranışı sergilediğinde çocuktan yalnız gitmesini isteyin.

Karşıdan karşıya emniyetli şekilde nasıl geçileceğini rol yaparak veya bebek ve oyuncak arabalar kullanarak gösterin.

Doğru şekilde karşıdan karşıya geçince çocuğa yakasına takabileceği yıldız şeklinde bir çıkartma verin.

Dikkat: Bazı bölgelerde çocuğun kendi başına karşıdan karşıya geçmesine veya dükkâna gitmesine izin vermek emniyetli olmayabilir. Çocuğu yalnız göndermeden önce mahallenizi tanıyın ve onunla emniyet kurallarını tekrarlayın.
SOFRADA KENDİME YEMEK ALDIKTAN SONRA SERVİS TABAĞINI BAŞKASINA GEÇİREBİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
Servis tabaklarının çok ağır veya sıcak olmamasına dikkat edin.
Çocuğun öğrenmesi için ona zaman tanıyın. Servis tabağını size geçirince ona teşekkür edin.
Çocuk bağımsız olarak etkinliği yapana kadar onun sizinle beraber tabağı tutmasına izin verin.
KENDİME SOĞUK SÜTLE MISIR GEVREĞİ HAZIRLAYABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

Mısır gevreğini ve kâseleri kolayca ulaşabileceği bir yere koyun. Sütü kolay boşaltılabilen bir kaba koyun.

Kırılmayan kâseler kullanın.

Kendi başına mısır gevreği hazırlayınca onu övün.

Çocuğa adım adım kendi mısır gevreğini nasıl hazırlayacağını anlatın. Beceri kazandıkça kendi başına hazırlamasına izin verin.

Kendi başına hazırlayınca ona özel ödül olarak mısır gevreğinin üzerine koyması için kuru üzüm veya muz veriniz.
GÜNLÜK İŞLERDEN BİRİNİ ÜSTLENEBİLİYORUM. (SOFRA KURMAK, ÇÖP DÖKMEK)

Etkinlik Önerileri:

Evde yapabileceği iki işten birini seçmesini sağlayın.

İşi yapmayı hatırladığı için çocuğu övün.

Hatırlaması için üzerinde çocuğun işi yaparken fotoğrafı olan bir şema asın. Her gün işi yapınca şemayı işaretlemesini sağlayın.

Çocuğa yapacağı işle ilgili yedi adet resim verin. (Örneğin, yedi çöp kutusu, yedi adet evcil hayvana ait mama kabı vs.) Her gün işi yapınca resimlerden bir tanesini buzdolabının kapağına veya kendi odasının kapısına yapıştırmasına izin verin.
DUŞ VEYA BANYO SUYUNUN SICAKLIĞINI KENDİM AYARLAYABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

Çocuğa lavabo musluğunu kullanarak suyun sıcaklığını ayarlamayı denetin. Çocuğa sıcak ve soğuk su muslukları açarak nasıl sıcaklığı ayarlayacağını gösterin. Başlangıçta sözel yönlendirme ile çocuğun bunu yapmasına izin verin, sonra kendi başına yaparken siz izleyin.

Çocuğun banyo suyunu ayarlamasına izin verin. Suyun ısısının sıcaklığını nasıl kontrol
edeceğini gösterin.

Siz banyo veya duş yapacağınız zaman çocuğun suyu ayarlamasına izin verin.

Çocuğu her zaman önce soğuk suyu açması için yönlendirin. Hatırlatıcı olarak soğuk su musluğuna kırmızı bir çıkartma veya bant yapıştırın.
KENDİME SANDVİÇ HAZIRLAYABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
Çocuğun ihtiyacı olacak olan şeyleri kolayca erişeceği yerlere koyun.
Çok keskin olmayan bir kahvaltı bıçağı kullanın.
Başlangıçta çocuk sizin yaptığınız aşamaları taklit etsin, sonra kendi sandviçini hazırlasın.
Çocuğun kurabiye kalıpları ile ekmek, peynir ve salam gibi malzemeleri kesip, üst üste koyup özel şekilli sandviçler hazırlamasına izin verin.
KENDİ BAŞIMA EVİN YAKININDAKİ OKUL, PARK VE DÜKKÂNA GİDEBİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

Çocukla beraber gidilecek yere birkaç kez yürüyün ve yol boyunca belirgin yerleri ona
gösterip, karşıdan karşıya nasıl geçeceğini anlatın.

Nasıl gidileceğini bilmiyormuş gibi davranarak çocuğun sizi götürmesini sağlayın.

Çocuğun birkaç metre arkasından yürüyerek onun tek başına gidebileceğinden emin olun.

Onunla yarı yola kadar gidin. Kendi başına devam etmesini sağlayın.

Dikkat: Bazı mahalleler yeterince emniyetli olmadığı için bu iyi bir fikir değildir. Mahallenizi iyi tanıyın ve çocuğunuzla kendi güvenliği hakkında sık sık konuşun. Bunun güvenli bir etkinlik olduğuna karar verirseniz çocuğunuzu yalnız göndermek yerine arkadaşları ile beraber gitmesi için cesaretlendirin.
BIÇAKLA YUMUŞAK BESİNLERİ KESEBİLİYORUM. (SOSİS, MUZ, PİŞMİŞ PATATES)

Etkinlik Önerileri:

Çok keskin olmayan kahvaltı bıçağı kullanın.

Nasıl keseceğini çocuğa gösterin. Çocuğun elini keserken destekleyin. Beceri kazandıkça
yardımlarınızı azaltın.

Aile için yemek pişirirken çocuğun muz, sosis veya diğer besinleri dilimlemesine izin verin. Çocuğu övün.

Kum havuzu içinde ıslatılmış kum keserken çocuğu yönlendirin.

Oyun oynarken oyun hamurundan yassı kek hazırlayın. Lolipop sopası veya plastik bıçakla hamuru parçalara kesmesi için ona yardım edin. Yavaş yavaş yardımlarınızı azaltın.
UMUMİ YERLERDE DOĞRU TUVALETİ BULABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

Çocuğa kadın, bayan, erkek, bay kelimelerini görsel hafıza ile okumayı öğretin. Hangi
tuvaleti kullanacağını anlatın. Çocuğa “Bay” ve “Bayan” işaretlerini gösterin.

Başlangıçta çocukla beraber gidin. Doğru tuvaletin nerede olduğunu göstermesini isteyin. Doğru cevabı övün.

Yabancı bir yerde tuvalet bulmak için nasıl görevli aramasını gerektiğini çocuğa anlatın.
YARIM KİLOLUK KUTU SÜTÜN AMBALAJINI AÇABİLİYORUM.
Etkinlik Önerileri:
Evcilik veya komşuculuk oyunu oynayın. Boş bir süt kutusu kullanın. Kutuyu kapatın ve çocuktan açmasını isteyin. Bunu yapınca, açılmamış bir süt kutusu kullanın.
Yemeklerde, açılmamış süt kutularını bırakınız çocuk açarak uygulama yapsın. Başlangıçta siz kutunun biraz mı açın ve bırakın çocuk tamamlasın. Yardımlarınızı çocuk kutuyu kendi başına açana kadar yavaş yavaş azaltın.
Çocuğa “açık” kelimesini okumayı öğretin böylece hangi tarafı açacağını öğrensin.
BAŞLIĞIMIN BAĞLARINI BAĞLAYABİLİYORUM.

Etkinlik Önerileri:

Başlığın bağcıklarını bağlamayı giysi masaya yatırılmışken veya başkasının üstündeyken
çalışın. Sonra çocuk giysinin başlığını giyince ona bağlatın.

Gözleri kapalı iken herhangi bir bağcığı bağlama oyunu oynayın. Çocuğu bütün denemeleri için övün.
ARABADA KENDİ EMNİYET KEMERİMİ TAKIYORUM.
Etkinlik Önerileri:
Çocuğa arabada emniyet kemerini nasıl takacağını gösterin. Yaparken ona sözel yönergeler verin.
Çocuğun elini kemeri takma sırasında fiziksel yardımla yönlendirin. Yavaşça yardımı azaltın.
Çocuğun nasıl yapılacağını bildiği aşamaları onun yerine yapmayın. 0 yapana kadar bekleyip, arabayı sonra hareket ettirin.

Tipik olarak veli toplantıları yılda iki kez gerçekleşir. Bu özel görüşme genellikle 15-30 dakika sürer. Başarılı ve bilgi alıcı bir toplantı için bu 10 hazırlık tavsiyesini kullanın.

1. Çocuğunuzu toplantıya getirmeyin. Çocuğunuz yanınızdayken dürüst bir tartışma yapmanız mümkün değildir.

2. Çocuğunuzun takımının bir üyesi olduğunuzu unutmayın. Paylaşmak için değerli bilgileriniz vardır!

3. Öğretmene sormak istediğiniz soruların listesini yapın. Ve bu soruları sorduğunuzdan emin olun.

4. Çocuğunuz hakkında gerçekçi olun. Öğretmen çocuğunuzun başarılı olduğu alanları ve çalışması gereken konuları belirtecektir.

5. Eğer öğretmen kaygılı olduğu bir konuya değinirse, tavsiye isteyin. Ve daha belirgin olun: Matematikle ilgili sorun yaşamak çok geneldir ama uzun basamaklı bölmelerde sorun yaşamak daha belirgindir. Hangi materyalleri öneriyor? Bu materyalleri nereden temin edebilirsiniz? Özel bir öğretmen gerekir mi? Okul tarafından sunulan ücretsiz kaynaklar mevcut mu?

6. Çocuğunuzun sınıf tayfında nereye düştüğünü sorun. Vasatın üstünde mi, vasat mı, vasatın altında mı? Onun ihtiyaçlarını karşılayabilecek servisler mevcut mu, mesela yetenekliler programı gibi.

7. Çocuğunuzun okul hakkında neler söylediğini öğretmene iletin. Bilgisayar dersini seviyor mu? Bir kabadayıdan mı yakınıyor? Tahtayı görmekte mi zorlanıyor? Çocuğunuzun en sevdiği öğretmen kim?

8. Evdeki değişikliklerden bahsedin, yeni doğan bir kardeş, taşınma, ölüm, boşanma, uzun süreli hastalık, finansal zorluk vb. Bu tip olaylar bir çocuğun davranışını ve ilerlemesini beklenmedik bir şekilde değiştirebilir.

9. Ayrılmadan önce eğer not, kâğıt, kart gibi şeyler verilmişse bundan emin olun. Bunları çocuğunuza açıklamanız gerekebilir.


10. Çocuğunuza öğretmenin söylediği olumlu şeylerden birini iletin. Bu onu çok mutlu edecektir

 
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
791
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
36
çok güzel. teşekkürler. çok yardımcı olucak. birde benim şöle bir düşüncem var... hani şu sorumsuz çocuğuyla ve okuldaki durumuyla ilgilenmeyen velielrimiz varya en azından çocuğunun okulda neler yapabildiğini anlamsı açısından velileri katılım açısından zorlayacak katılmak zorunda bırakacak fikirler arıyorum.bu yaz bunun üzerinde çok düşünücemm. aklınıza fikirler gelirse paylaşırlasanız sevinirim. bu yıl çok çektimmm. ne ödevler ne katılım çalışmaları yaptım ama tık yok.. velielri harekete geçirmemiz lazımmm... acilen:))
 
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
3,621
Tepki Skoru
4
Puanları
38
rica ederim hocam.güle güle kullanınız.sorumsuz velilerimizle ilgili de hocam her çocuk için bir defter tutabilirsiniz o deftere çocuğun gün içerisinde yapmış olduğu etkinlikleri yemek yeme durumunu vs. yazabilirsiniz ve hergün bu defterleri velilere gönderip onlarında hergün çocuğun eve gittiğinde neler yaptığını kısa not şeklinde yazmasını isteyebilirsiniz.lise stajımda hocam böyle yapardı çok da etkili bir yöntemdi.kolay gelsin şimdiden...
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
6
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
size kesinlikle katılıyorum öğretmnm ....
 
Katılım
16 Kas 2011
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
selamünaleyküm ben bir veliyim tecrübeli öğretmen hanımlardan bilgi rica ediyorum.Durum;oğlum dört yaşını doldurdu evde çok aktif beraber oyun oynarız,puding,kek,meyve suyu vs.beraber yaparız.Ben hemşireyim çocuğumu beş aydır hastanenin kreşine gidiyor fakat devamlı gidemedik,oğlum öğretmenine alışamadı,öğretmenide sınıf içinde çok sessiz özgüveni olmadığını söylüyor ne yapmalıyım?
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst