- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
AĞIR MI HAFİF Mİ?
Etkinlik Çeşidi: Fen ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 36 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkları ağırlıklarına göre sıralar.)
Kazanım 11. Nesneleri ölçer. (Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin
eder. Standart olmayan birimlerle ölçer.)
Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Göstergeleri: Bir olayın
olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)
MATERYALLER
Tüy, pamuk, kalem, kitap, kâğıt, oyuncak araba gibi farklı ağırlıktaki nesneler, çeşitli
ağırlıkta nesneler.
SÖZCÜKLER
----
KAVRAMLAR
Miktar: Ağır- hafif
DEĞERLENDİRME
*Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Sınıftaki nesnelerin ağırlıklarını nasıl ölçtük?
*Hangi nesneler çok hafifti?
*Hangi nesneler çok ağırdı?
*Daha önce kaldırmakta zorlandığın şeyler nelerdi?
AİLE KATILIMI
*Ailelere benzer etkinliği evdeki eşyalarla da yapmaları önerilebilir.
*Evden birbirine göre bir ağır bir de hafif olan nesneleri çocukları
ile göndermeleri istenebilir.
UYARLAMA
Sınıfta İşitme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
*Farklı ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konulurken çocuk nesnenin adını bilmiyorsa ya da ifade etmekte güçlük yaşıyorsa nesne adları önce öğretmen tarafından söylenir.
*Nesneler üzerine yapılan sohbet sırasında çocuğun kullandığı ifadeler genişletilerek tekrar ifade edilir. Örneğin, nesnenin neden hareket etmediği üzerine sohbet edilirken çocuk “Aar” vb. bir ifade kullanırsa
“Evet, ağır” denilerek model olunur. Daha sonra “Bu ağır bir taş”, “Ağır olduğu içi hareket etmiyor.” gibi genişletmeler kullanılır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Tüy, pamuk, kalem, kitap, kâğıt, oyuncak araba gibi farklı
ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konur.
*Çocuklar bu nesneleri, üfleyerek hareket ettirmeye çalışırlar.
*Hangi nesnelerin daha kolay ya da daha zor hareket ettiği, hangi
nesnelerin ise hareket etmediği ile ilgili konuşulur. Nedenleri ile
ilgili sohbet edilir.
*Sınıftaki herhangi bir ağır nesne kaldırılmaya çalışılır.
*Kaldırılmakta neden zorlanıldığı sorulur.
*Bir otomobili ya da bir evi kaldırıp kaldıramayacakları hakkında
konuşulur.
*Başka hangi nesnelerin ağır olabileceği tartışılır.
*Çocuklar sınıftaki iki nesneyi ellerine alırlar. Elleriyle tartar ve
hangisinin ağır olduğunu söylerler.
*Ağır olan nesne bir kenara konulur. “Şimdi bu nesneden daha
ağırını bulalım.” denir.
*Çocukların getirdikleri nesne ile kenara konulan ağır nesne elle
tartılarak karşılaştırılır. Daha ağır olup olmadığına bakılır. “Şimdi
daha da ağırını bulalım.” denir. Çocuklar buldukları nesneleri
ağırlıklarına göre sıraya koyar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Fen ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 36 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 9. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
(Göstergeleri: Nesne/varlıkları ağırlıklarına göre sıralar.)
Kazanım 11. Nesneleri ölçer. (Göstergeleri: Ölçme sonucunu tahmin
eder. Standart olmayan birimlerle ölçer.)
Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Göstergeleri: Bir olayın
olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)
MATERYALLER
Tüy, pamuk, kalem, kitap, kâğıt, oyuncak araba gibi farklı ağırlıktaki nesneler, çeşitli
ağırlıkta nesneler.
SÖZCÜKLER
----
KAVRAMLAR
Miktar: Ağır- hafif
DEĞERLENDİRME
*Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Sınıftaki nesnelerin ağırlıklarını nasıl ölçtük?
*Hangi nesneler çok hafifti?
*Hangi nesneler çok ağırdı?
*Daha önce kaldırmakta zorlandığın şeyler nelerdi?
AİLE KATILIMI
*Ailelere benzer etkinliği evdeki eşyalarla da yapmaları önerilebilir.
*Evden birbirine göre bir ağır bir de hafif olan nesneleri çocukları
ile göndermeleri istenebilir.
UYARLAMA
Sınıfta İşitme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
*Farklı ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konulurken çocuk nesnenin adını bilmiyorsa ya da ifade etmekte güçlük yaşıyorsa nesne adları önce öğretmen tarafından söylenir.
*Nesneler üzerine yapılan sohbet sırasında çocuğun kullandığı ifadeler genişletilerek tekrar ifade edilir. Örneğin, nesnenin neden hareket etmediği üzerine sohbet edilirken çocuk “Aar” vb. bir ifade kullanırsa
“Evet, ağır” denilerek model olunur. Daha sonra “Bu ağır bir taş”, “Ağır olduğu içi hareket etmiyor.” gibi genişletmeler kullanılır.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Tüy, pamuk, kalem, kitap, kâğıt, oyuncak araba gibi farklı
ağırlıktaki nesneler yere dağınık bir şekilde konur.
*Çocuklar bu nesneleri, üfleyerek hareket ettirmeye çalışırlar.
*Hangi nesnelerin daha kolay ya da daha zor hareket ettiği, hangi
nesnelerin ise hareket etmediği ile ilgili konuşulur. Nedenleri ile
ilgili sohbet edilir.
*Sınıftaki herhangi bir ağır nesne kaldırılmaya çalışılır.
*Kaldırılmakta neden zorlanıldığı sorulur.
*Bir otomobili ya da bir evi kaldırıp kaldıramayacakları hakkında
konuşulur.
*Başka hangi nesnelerin ağır olabileceği tartışılır.
*Çocuklar sınıftaki iki nesneyi ellerine alırlar. Elleriyle tartar ve
hangisinin ağır olduğunu söylerler.
*Ağır olan nesne bir kenara konulur. “Şimdi bu nesneden daha
ağırını bulalım.” denir.
*Çocukların getirdikleri nesne ile kenara konulan ağır nesne elle
tartılarak karşılaştırılır. Daha ağır olup olmadığına bakılır. “Şimdi
daha da ağırını bulalım.” denir. Çocuklar buldukları nesneleri
ağırlıklarına göre sıraya koyar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."