ETKİNLİĞİN ADI: ANA DİLİ ETKİNLİĞİ TARİH:19.05.2011
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: AKILLI KARINCALAR
KAVRAM: AĞIR-HAFİF KAVRAMI
YAŞ: 5–6
SÜRE: 20–25 dk
MATERYALLER: Hikâye
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: ANLATMA, SORU CEVAP
GELİŞİM ALANI: SOSYAL-DUYGUSAL ALAN, DİL ALANI, BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
SOSYAL – DUYGUSAL ALAN
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanım 1. Duygularını söyler
DİL ALANI:
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar:
2. Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
BİLİŞSEL ALAN:
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme.
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkları söyler
ÖĞRENME SÜRECİ: Anadili etkinliği saatinde çocuklara bir hikâye anlatılır.
AKILLI KARINCALAR
Günlerden bir gün karıncalar yuvalarında neşeli neşeli oyun oynuyorlarmış. Sonra acıktıklarının farkına varmışlar ve bir kısmı yuvalarından çıkıp yiyecek bir şeyler aramaya karar vermişler. Yuvada kalan karıncalar da diğer arkadaşlarının yiyecek getirmelerini beklemeye başlamışlar. Karıncalar yuvalarından çıkınca hemen yakınlarında piknik yapan bir aile görmüşler. İçlerinden biri ‘ Arkadaşlar burada piknik yapan bir aile var, haydi oraya gidelim, bence orada yiyebileceğimiz bir şeyler vardır.’ demiş. Diğer karıncalar da bunu onaylamış ve hep beraber piknik yapan ailenin yanına doğru yol almışlar. Karıncalar gidene kadar piknik yapan aile eşyalarını toplayıp gitmişler. Karıncalar piknik yerine vardıklarında onların yemeklerinden arta kalan ekmek kırıntılarını görmüşler. Hemen ekmek kırıntılarını toplamaya başlamışlar. Ama ekmek kırıntılarından bazıları karıncalara göre o kadar büyük o kadar ağırmış ki karıncalar onları taşıyamıyorlarmış. Ama yuvada bekleyen diğer karıncalara da yemek götürmek için taşımaları gerekiyormuş. Büyük ekmekleri bütün hâlinde yuvalarına taşıyamayacakları için parçalayarak daha hafif hale getirip öyle taşımaya karar vermişler. Ekmekleri taşıyabilecekleri ağırlıkta parçalayınca kolaylıkla yuvalarına taşımışlar. Yuvalarına gidince yiyecekleri yuvada bekleyen arkadaşları ile beraber güzelce yemişler.
Hikâye anlatıldıktan sonra çocuklara hikâyeden ne anladıkları sorulur. Karıncalar büyük olan yiyecekleri neden taşıyamamışlar? Taşımak için ne yapmışlar? Siz karıncaların yerinde olsanız ne yapardınız? Siz ağır olan nesneleri taşıyabiliyor musunuz? Bizim sınıfımızda hangi nesneler ağır, hangileri hafif? gibi sorular sorulur.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: AKILLI KARINCALAR
KAVRAM: AĞIR-HAFİF KAVRAMI
YAŞ: 5–6
SÜRE: 20–25 dk
MATERYALLER: Hikâye
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: ANLATMA, SORU CEVAP
GELİŞİM ALANI: SOSYAL-DUYGUSAL ALAN, DİL ALANI, BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
SOSYAL – DUYGUSAL ALAN
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanım 1. Duygularını söyler
DİL ALANI:
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar:
2. Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
BİLİŞSEL ALAN:
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme.
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkları söyler
ÖĞRENME SÜRECİ: Anadili etkinliği saatinde çocuklara bir hikâye anlatılır.
AKILLI KARINCALAR
Günlerden bir gün karıncalar yuvalarında neşeli neşeli oyun oynuyorlarmış. Sonra acıktıklarının farkına varmışlar ve bir kısmı yuvalarından çıkıp yiyecek bir şeyler aramaya karar vermişler. Yuvada kalan karıncalar da diğer arkadaşlarının yiyecek getirmelerini beklemeye başlamışlar. Karıncalar yuvalarından çıkınca hemen yakınlarında piknik yapan bir aile görmüşler. İçlerinden biri ‘ Arkadaşlar burada piknik yapan bir aile var, haydi oraya gidelim, bence orada yiyebileceğimiz bir şeyler vardır.’ demiş. Diğer karıncalar da bunu onaylamış ve hep beraber piknik yapan ailenin yanına doğru yol almışlar. Karıncalar gidene kadar piknik yapan aile eşyalarını toplayıp gitmişler. Karıncalar piknik yerine vardıklarında onların yemeklerinden arta kalan ekmek kırıntılarını görmüşler. Hemen ekmek kırıntılarını toplamaya başlamışlar. Ama ekmek kırıntılarından bazıları karıncalara göre o kadar büyük o kadar ağırmış ki karıncalar onları taşıyamıyorlarmış. Ama yuvada bekleyen diğer karıncalara da yemek götürmek için taşımaları gerekiyormuş. Büyük ekmekleri bütün hâlinde yuvalarına taşıyamayacakları için parçalayarak daha hafif hale getirip öyle taşımaya karar vermişler. Ekmekleri taşıyabilecekleri ağırlıkta parçalayınca kolaylıkla yuvalarına taşımışlar. Yuvalarına gidince yiyecekleri yuvada bekleyen arkadaşları ile beraber güzelce yemişler.
Hikâye anlatıldıktan sonra çocuklara hikâyeden ne anladıkları sorulur. Karıncalar büyük olan yiyecekleri neden taşıyamamışlar? Taşımak için ne yapmışlar? Siz karıncaların yerinde olsanız ne yapardınız? Siz ağır olan nesneleri taşıyabiliyor musunuz? Bizim sınıfımızda hangi nesneler ağır, hangileri hafif? gibi sorular sorulur.
DEĞERLENDİRME: