ETKİNLİĞİN ADI: OYUN ETKİNLİĞİ TARİH:19.05.2011
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: DANS EDEN KAYALAR
KAVRAM: AĞIR-HAFİF
YAŞ: 5–6
SÜRE: 20–25 dk
MATERYALLER: Müzik, sandalye, masa, minder, içinde 2 tanesi kaya ve geri kalanı da tüy resmi olmak üzere, sınıf mevcudu kadar resmin bulunduğu torba.
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: ANLATIP YAPTIRMA
GELİŞİM ALANI: DİL ALANI, BİLİŞSEL ALAN, PSİKOMOTOR ALAN.
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
DİL ALANI:
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.
Kazanım 5. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
BİLİŞSEL ALAN:
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
Kazanımlar.
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar.
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi /durumu /olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne/ durum/ olay üzerinde yoğunlaştırır.
PSİKOMOTOR ALAN:
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanım 1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Öğretmen, sınıfın ortasına bir masa, bir sandalye ve bir minder koyar. Bunlardan hangisinin en ağır hangisinin en hafif olduğunu sorar. Ve çocuklara bu nesnelerin ağırdan hafife doğru sıralamasını yapar. Öğretmen içinde iki tanesinde büyük bir kaya parçasının resmi olan, kalanlarında da bir tüy resmi olan toplam sınıf mevcudu kadar resim bulunan bir torba hazırlamıştır. Tüyün mü yoksa bir kayanın mı daha ağır olduğunu çocuklara sorar. Oyunda bu torbadan tüy resmini çekenlerin müzik durduğunda istediği yere oturabileceğini çünkü tüyün hafif olduğunu söyler. Kaya resmi çekenlerin ise müzik durduğu zaman yere oturacağını çünkü kayanın ağır olduğunu ve hareket edemeyeceğini söyler. Oyuna geçilir.
Öğretmen müzik açacağını ve müzik durduğunda herkesin masaya sandalyeye veya mindere oturmaya çalışmasını söyler. Müzik durduğunda herkes istediği yere oturur. Oyun, birkaç tur bu şekilde devam eder. Bir dahaki turlarda herkes müziğin durmasıyla oturduktan sonra öğretmen torbayı getirir ve bütün öğrencilerin birer kâğıt çekmesini ister. Tüy resmi çekenler bir sonraki turda istediği yere otururlar, kaya resmi çekenler de bundan sonraki turlarda yere otururlar. Kâğıt çekme işlemi bir önceki turda tüy resmi çekmiş olanlara yinelenir. Öğretmen her turda, öğrenciler kâğıt çektikten sonra iki tane tüy resmini torbadan çıkarır. Bütün öğrenciler bir kaya gibi yere oturana dek oyun devam eder.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: DANS EDEN KAYALAR
KAVRAM: AĞIR-HAFİF
YAŞ: 5–6
SÜRE: 20–25 dk
MATERYALLER: Müzik, sandalye, masa, minder, içinde 2 tanesi kaya ve geri kalanı da tüy resmi olmak üzere, sınıf mevcudu kadar resmin bulunduğu torba.
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: ANLATIP YAPTIRMA
GELİŞİM ALANI: DİL ALANI, BİLİŞSEL ALAN, PSİKOMOTOR ALAN.
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
DİL ALANI:
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme.
Kazanım 5. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
BİLİŞSEL ALAN:
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
Kazanımlar.
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme.
Kazanımlar.
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi /durumu /olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne/ durum/ olay üzerinde yoğunlaştırır.
PSİKOMOTOR ALAN:
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanım 1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Öğretmen, sınıfın ortasına bir masa, bir sandalye ve bir minder koyar. Bunlardan hangisinin en ağır hangisinin en hafif olduğunu sorar. Ve çocuklara bu nesnelerin ağırdan hafife doğru sıralamasını yapar. Öğretmen içinde iki tanesinde büyük bir kaya parçasının resmi olan, kalanlarında da bir tüy resmi olan toplam sınıf mevcudu kadar resim bulunan bir torba hazırlamıştır. Tüyün mü yoksa bir kayanın mı daha ağır olduğunu çocuklara sorar. Oyunda bu torbadan tüy resmini çekenlerin müzik durduğunda istediği yere oturabileceğini çünkü tüyün hafif olduğunu söyler. Kaya resmi çekenlerin ise müzik durduğu zaman yere oturacağını çünkü kayanın ağır olduğunu ve hareket edemeyeceğini söyler. Oyuna geçilir.
Öğretmen müzik açacağını ve müzik durduğunda herkesin masaya sandalyeye veya mindere oturmaya çalışmasını söyler. Müzik durduğunda herkes istediği yere oturur. Oyun, birkaç tur bu şekilde devam eder. Bir dahaki turlarda herkes müziğin durmasıyla oturduktan sonra öğretmen torbayı getirir ve bütün öğrencilerin birer kâğıt çekmesini ister. Tüy resmi çekenler bir sonraki turda istediği yere otururlar, kaya resmi çekenler de bundan sonraki turlarda yere otururlar. Kâğıt çekme işlemi bir önceki turda tüy resmi çekmiş olanlara yinelenir. Öğretmen her turda, öğrenciler kâğıt çektikten sonra iki tane tüy resmini torbadan çıkarır. Bütün öğrenciler bir kaya gibi yere oturana dek oyun devam eder.
DEĞERLENDİRME: