Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Ağaçlar Kâğıt, Kâğıtlar Çöp Olmasın

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Ağaçlar Kâğıt, Kâğıtlar Çöp Olmasın (Çevre Koruma Haftası, Parlak-Mat, Yumuşak-Sert)

Etkinlik Çeşidi :
Drama ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K6:
Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir
(Nesne/varlıkları dokusuna göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları
kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir.)

K7: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar.(Nesne/varlıkları dokusuna göre gruplar. Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına
göre gruplar.)

DG: K12:
Yazı farkındalığı gösterir.(Gördüğü yazının ne ile ilgili
olduğunu tahminen söyler.)

MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belirlenen mesafede
yuvarlanır.)

MATERYALLER: Parşömen kâğıdı, kraft kâğıdı, yazı, resim, kopya,
paket, duvar, tavan kâğıdı, tuvalet kâğıdı, kâğıt havlu/peçete, yağ ve
su geçirmez (kasap) kâğıtlar, el işi kâğıtları, parlak-mat fon kartonu,
mukavva, krepon, parlak hediye paket kâğıdı, gazete, kitap kuşe
dergi ve samanlı kâğıt vb. makas, yapıştırıcı, pastel boya

SÖZCÜKLER:
Atık, çöp, geri dönüşüm

KAVRAMLAR:
Duyu: Parlak-mat yumuşak-sert

ÖĞRENME SÜRECİ

• Masanın üzerine çeşitli türden kâğıtlar konulur. Çocukların
dikkati kâğıtlara çekilerek soru sormalarına ve dokunarak kâğıtları incelemelerine fırsat tanınır.
• Çocuklara “Bu kâğıtların içinde daha önce hiç görmediğiniz
özellikte bir kâğıt var mı? Bu kâğıtları nerelerde kullanırız?” gibi
sorular sorulur.
• Kâğıtlarla kullanım amaçlarına, dokularına (parlak-mat; yumuşak-sert) göre gruplama ve eşleştirme çalışmaları yapılır.
• “Şimdi ortada birleşin bir yumak hâlini alın, gözlerinizi kapatın” denir ve çocuklardan verilen yönergelere göre hareket etmeleri istenir.
• “Şu anda bir çöp kutusunun içinde, buruşturularak atılmış kâğıtlarsınız. Şimdi ne tür bir kâğıt olduğunuzu düşünün.
(Rüzgâr sesi çıkarılarak)
• Rüzgâr yavaş yavaş esmeye başladı... Biraz daha hızlandı…
Gittikçe şiddetleniyor, öyle şiddetli ki çöp kutusunu sarsmaya
başlıyor… Sarsıyor... Sarsıyor... Çöp kutusu devrildi, içindeki
bütün kâğıtlar yere dağılıyor… Rüzgâr kâğıtları savurmaya başlıyor, sürekli savruluyorsunuz... Rüzgâr şiddetini yavaş yavaş
kaybetmeye başladı ve siz kâğıtlar bir köşede öylece kaldınız…
Şimdi neredesiniz? Nasıl bir haldesiniz? Sizi buruşturup kim
çöpe attı? Ne kâğıdısınız? Sadece siz biliyorsunuz.” denerek bir
süre düşünmelerine fırsat verilir.
• Bütün çocuklar hazır olduklarında sırayla neler hissettikleri, ne
kâğıdı oldukları, kimin tarafından çöpe atıldıkları vb. söylemelerine fırsat verilerek etkinlik tamamlanır.
• Çocuklar masalara otururlar. “Ağaçlar Kâğıt, Kâğıtlar Çöp
Olmasın” yazılı görsel gösterilerek yazının ne ile ilgili olduğunu
tahmin etmeleri istenir. Çocukların tahminleri dinlenir.
• Atık kâğıt nedir? Geri dönüştürülemeyen kâğıt var mıdır? (Tek
kullanım için tasarlanmış emici kâğıtlar ve hijyen amaçlı kullanılan kâğıtlar atık kâğıt olarak kabul edilmezler.) Atık kâğıt geri dönüşümünün su ve enerji ihtiyacı gibi çevre üzerindeki etkileri ve
çevremizin korunması açısından önemi hakkında sohbet edilir.
• Çocuklara çeşitli türde kâğıtlar makas, yapıştırıcı ve boyalar
verilerek özgün ürünler yapmalarına fırsat verilir.

DEĞERLENDİRME

• Buruşturulup çöp kutusuna atılmak nasıl bir duygu? Neler hissettiniz?
• Evinizde artık kâğıtları ne yapıyorsunuz?
• Gereksiz yere kâğıt kullanan bir kişi gördüğünüzde ona ne
söylersiniz?
• En çok hangi tür kâğıtla çalışma yapmaktan hoşlandınız? Neden?
Bunların haricinde;
• Her kâğıt çeşidinden bir örnek kâğıtlara yapıştırılarak “Kâğıt
Albümü” yapılabilir.

AİLE KATILIMI

• Ailelere bir kutuyu çocuğuyla süsleyip üzerine “bizim evin kâğıt fabrikası” yazmaları ve kutuya topladıkları atık kâğıtları çocukla birlikte geri dönüşüm merkezlerine bırakmaları istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, çocuğun elinde kasılmalar var ve bir elini kullanamıyorsa, daha yumuşak kâğıtları kullanarak etkinlik yapması sağlanabilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Atık kâğıt geri dönüşümü önce çevreye olan sorumluğumuz ile
ülkemizin doğal kaynaklarını ve yaşam kaynağımız olan ormanlarımızı koruma, enerji tasarrufu gibi ekonomiye katkı sağlama
vb. konulara vurgu yapılarak bu bilinci geliştirebilmek için sorumluluk değerine dikkat çekilmelidir.

ÖNERİLER

• Sınıfta kâğıt toplama kampanyası düzenlenebilir.
• Kâğıdın geri dönüşümü ile ilgili video seyrettirilebilir, drama
çalışması yapılabilir.

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR

• Çevre Koruma Haftası (Haziran ayının ilk haftası)

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst