PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Fen ve Doğa Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Benim Çiçeğim
KAVRAM: Açık-Koyu
YAŞ: 4-5
SÜRE: 20 dk.
MATERYALLER: Saksı, çiçek toprağı, renkli çiçek tohumları, su
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterip Yaptırma
GELİŞİM ALANI: Bilişsel Gelişim
BİLİŞSEL GELİŞİM:
Amaç 2: Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanım 1: Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
Kazanım 2: Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanım 1: Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı farkeder.
Kazanım 2: Dikkatini nesne/durum/olay üzerine yoğunlaştırır.
Kazanım 3: Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler.
Kazanım 4: Nesneyi/durumu/olayı ayrıntıları ile açıklar.
Amaç 5: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
Kazanım 2: Varlıkları renklerine göre eşleştirme
Amaç 7: Nesne,durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanım 4:Nesneleri renk tonlarına göre sıralayabilme
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen, gerekli materyalleri öğrencilere dağıtır. Bir tohumun saksıya nasıl ekileceğini göstererek öğrencilerin bunu yapmasını sağlar.Öğrencilerin herbiri kendi bitkisini ektikten sonra çiçekler büyüyüp renklenene kadar bakımını öğretmen yardımıyla sağlar.Çiçeklerin büyüyüp renklendikten sonra herkes kendi çiçeğini alarak birbiriyle karşılaştırır.Öğretmen, öğrencilerden çiçekleri açık-koyu renk tonlarına göre açıktan koyuya doğru sıralamasını ister.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Benim Çiçeğim
KAVRAM: Açık-Koyu
YAŞ: 4-5
SÜRE: 20 dk.
MATERYALLER: Saksı, çiçek toprağı, renkli çiçek tohumları, su
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterip Yaptırma
GELİŞİM ALANI: Bilişsel Gelişim
BİLİŞSEL GELİŞİM:
Amaç 2: Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanım 1: Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
Kazanım 2: Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanım 1: Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı farkeder.
Kazanım 2: Dikkatini nesne/durum/olay üzerine yoğunlaştırır.
Kazanım 3: Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler.
Kazanım 4: Nesneyi/durumu/olayı ayrıntıları ile açıklar.
Amaç 5: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
Kazanım 2: Varlıkları renklerine göre eşleştirme
Amaç 7: Nesne,durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanım 4:Nesneleri renk tonlarına göre sıralayabilme
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen, gerekli materyalleri öğrencilere dağıtır. Bir tohumun saksıya nasıl ekileceğini göstererek öğrencilerin bunu yapmasını sağlar.Öğrencilerin herbiri kendi bitkisini ektikten sonra çiçekler büyüyüp renklenene kadar bakımını öğretmen yardımıyla sağlar.Çiçeklerin büyüyüp renklendikten sonra herkes kendi çiçeğini alarak birbiriyle karşılaştırır.Öğretmen, öğrencilerden çiçekleri açık-koyu renk tonlarına göre açıktan koyuya doğru sıralamasını ister.
DEĞERLENDİRME: