- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: 5’e Kadar Sayıyorum (1-5 Sayı Sayma ve Eşleştirme, Az-Çok)
Etkinlik Çeşidi : Matematik (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1:Nesne/durum/olaya dikkatini verir (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K4: Nesneleri sayar (Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.)
K20: Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Nesneleri kullanarak
grafik oluşturur.Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur.Grafiği oluşturan nesneleri ya da sembolleri sayar. Grafiği
inceleyerek sonuçları açıklar.)
MATERYALLER: Ponpon, üzerinde rakamların bulunduğu kâğıt.
SÖZCÜKLER: Ponpon
KAVRAMLAR: Sayı/sayma: 1-5 arası sayılar Miktar: Az- çok
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte 1’den 5’e kadar olan sayılar sayılır.
• Parmakları ile sayılan sayıları göstermeleri istenir.
• Sayma işlemi yapıldıktan sonra masada her çocuğun önüne
1’den 5’e kadar rakamların yazılı olduğu kâğıtlar dağıtılır ve çocukların parmağı ile rakamların üzerinden geçmeleri istenir.
• Renkli ponponlar verilir, çocuklardan masaya yazılmış olan
rakamların yanına sayı değeri kadar ponponu dizmeleri istenir.
• Ponponlar dizildikten sonra çocuklara “Hangi sayının ponponları daha az/çok?” gibi sorular yöneltilir.
• Ponponlarla sayı –nesne eşleştirmesi yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Kaça kadar saydık?
• Hangi sayı en küçük?
• Hangi sayı en büyük?
• Hangi rakamın ponponları daha çok?
• Hangi rakamın ponponları daha az?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan sayılar ile ilgili
çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte çeşitli nesneleri 1’den 5’e kadar
saymaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, ponpon
yerine çocuğun dikkatini çekecek nesneler seçilerek etkinlikler
sırasında kullanılmalıdır.
ÖNERİLER
• Rakamları oluşturmak için nohut, fasulye, leblebi, küçük taşlar
vb. kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Matematik (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1:Nesne/durum/olaya dikkatini verir (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
K4: Nesneleri sayar (Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.)
K20: Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Nesneleri kullanarak
grafik oluşturur.Nesneleri sembollerle göstererek grafik oluşturur.Grafiği oluşturan nesneleri ya da sembolleri sayar. Grafiği
inceleyerek sonuçları açıklar.)
MATERYALLER: Ponpon, üzerinde rakamların bulunduğu kâğıt.
SÖZCÜKLER: Ponpon
KAVRAMLAR: Sayı/sayma: 1-5 arası sayılar Miktar: Az- çok
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte 1’den 5’e kadar olan sayılar sayılır.
• Parmakları ile sayılan sayıları göstermeleri istenir.
• Sayma işlemi yapıldıktan sonra masada her çocuğun önüne
1’den 5’e kadar rakamların yazılı olduğu kâğıtlar dağıtılır ve çocukların parmağı ile rakamların üzerinden geçmeleri istenir.
• Renkli ponponlar verilir, çocuklardan masaya yazılmış olan
rakamların yanına sayı değeri kadar ponponu dizmeleri istenir.
• Ponponlar dizildikten sonra çocuklara “Hangi sayının ponponları daha az/çok?” gibi sorular yöneltilir.
• Ponponlarla sayı –nesne eşleştirmesi yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Kaça kadar saydık?
• Hangi sayı en küçük?
• Hangi sayı en büyük?
• Hangi rakamın ponponları daha çok?
• Hangi rakamın ponponları daha az?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan sayılar ile ilgili
çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte çeşitli nesneleri 1’den 5’e kadar
saymaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, ponpon
yerine çocuğun dikkatini çekecek nesneler seçilerek etkinlikler
sırasında kullanılmalıdır.
ÖNERİLER
• Rakamları oluşturmak için nohut, fasulye, leblebi, küçük taşlar
vb. kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."