- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği : 23 Nisan (23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Vatanseverlik, Bağımsızlık)
Etkinlik Çeşidi :Türkçe, Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K21: Atatürk’ü tanır ve Türk toplumu için önemini açıklar. (Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler. Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler.)
DG: K8: Dinlediklerini/İzlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinlediklerini/izlediklerini resim yoluyla ifade eder.)
K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Duygu ve düşüncelerini bir yetişkine yazdırır.)
SDG: K9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.)
K11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır. (Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.)
MATERYALLER: Balonlar, bayraklar, Atatürk rozetleri, oyun materyalleri
SÖZCÜKLER: Türkiye Büyük Millet Meclisi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
ÖĞRENME SÜRECİ
• Okul girişi bayraklar, balonlar ve Atatürk resimleriyle süslenir. Çocuklar, 23 Nisan ve Atatürk şarkıları eşliğinde, bahçe kapısında okul çalışanları tarafından karşılanır ve çocuklara birer bayrak hediye edilir.
• Bütün çocuklar şarkılar eşliğinde bahçede bir süre dans ederler. Ardından bugün niçin böyle bir etkinlik yapılmış olabileceği çocuklara sorulur.
• Cevaplar alındıktan sonra 23 Nisan ile ilgili açıklama yapılır. “23 Nisan’da TBMM açıldı. Atatürk çocukları çok sevdiği için bu önemli günü çocuklara armağan etti. Her yıl tüm dünya çocukları 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlar. Hepinizin bayramı kutlu olsun!”
• Önceden öğrenilen 23 Nisan şiir ve şarkıları istekli çocuklar tarafından söylenir.
• Ardından bahçede önceden hazırlanmış olan oyun alanına geçilir, burada çocukların ve aile bireylerinin oyunlar oynamalarına rehberlik edilir (Balon patlatma, yumurta taşıma, çuval yarışı vb.).
• Oyunların ardından sınıfa dönülür. Çocuklardan, kâğıt ve boya kalemleri koyulan masalara geçmeleri ve 23 Nisan ve Atatürk konulu resimler yapmaları istenir.
• Yapılan resimlerin hikâyeleri öğretmen tarafından yazılır. Resimler okulun Atatürk köşesinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• 23 Nisan neden önemli bir gün?
• Bahçede karşılandığında neler hissettin?
• Atatürk’ün ülkemizin zor zamanlarında bile çocukları düşünmesi konusunda ne düşünüyorsun?
• Daha önce 23 Nisan kutlamalarına katıldın mı? Nasıldı?
• Bundan sonraki 23 Nisan kutlamalarında neler yapmak istersin?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte 23 Nisan kutlama programlarına katılmaları veya kutlama videoları izlemeleri istenebilir.
ÖNERİLER
• 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın eğlendiren değil eğlenen çocukların günü olduğu unutulmamalıdır.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı (23 Nisan)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi :Türkçe, Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K21: Atatürk’ü tanır ve Türk toplumu için önemini açıklar. (Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler. Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini söyler.)
DG: K8: Dinlediklerini/İzlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinlediklerini/izlediklerini resim yoluyla ifade eder.)
K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Duygu ve düşüncelerini bir yetişkine yazdırır.)
SDG: K9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.)
K11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır. (Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder.)
MATERYALLER: Balonlar, bayraklar, Atatürk rozetleri, oyun materyalleri
SÖZCÜKLER: Türkiye Büyük Millet Meclisi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
ÖĞRENME SÜRECİ
• Okul girişi bayraklar, balonlar ve Atatürk resimleriyle süslenir. Çocuklar, 23 Nisan ve Atatürk şarkıları eşliğinde, bahçe kapısında okul çalışanları tarafından karşılanır ve çocuklara birer bayrak hediye edilir.
• Bütün çocuklar şarkılar eşliğinde bahçede bir süre dans ederler. Ardından bugün niçin böyle bir etkinlik yapılmış olabileceği çocuklara sorulur.
• Cevaplar alındıktan sonra 23 Nisan ile ilgili açıklama yapılır. “23 Nisan’da TBMM açıldı. Atatürk çocukları çok sevdiği için bu önemli günü çocuklara armağan etti. Her yıl tüm dünya çocukları 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlar. Hepinizin bayramı kutlu olsun!”
• Önceden öğrenilen 23 Nisan şiir ve şarkıları istekli çocuklar tarafından söylenir.
• Ardından bahçede önceden hazırlanmış olan oyun alanına geçilir, burada çocukların ve aile bireylerinin oyunlar oynamalarına rehberlik edilir (Balon patlatma, yumurta taşıma, çuval yarışı vb.).
• Oyunların ardından sınıfa dönülür. Çocuklardan, kâğıt ve boya kalemleri koyulan masalara geçmeleri ve 23 Nisan ve Atatürk konulu resimler yapmaları istenir.
• Yapılan resimlerin hikâyeleri öğretmen tarafından yazılır. Resimler okulun Atatürk köşesinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• 23 Nisan neden önemli bir gün?
• Bahçede karşılandığında neler hissettin?
• Atatürk’ün ülkemizin zor zamanlarında bile çocukları düşünmesi konusunda ne düşünüyorsun?
• Daha önce 23 Nisan kutlamalarına katıldın mı? Nasıldı?
• Bundan sonraki 23 Nisan kutlamalarında neler yapmak istersin?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte 23 Nisan kutlama programlarına katılmaları veya kutlama videoları izlemeleri istenebilir.
ÖNERİLER
• 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın eğlendiren değil eğlenen çocukların günü olduğu unutulmamalıdır.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı (23 Nisan)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Son düzenleme: