canım bu şöyle bişey galiba..
önce çocuğu tamamıyla gözliceksin.her hareketini ama.söylediği her sözü,bulunduğu her mekanı.
sonra bunları ayırcaksın gelişim özelliklerine göre.
mesela şöyle bişey olabilir.
psikomotor gelişimle ilgili ---- Ortam... bölümüne çocuğun oyun oynadığı yeri we ilişki kurduğu arkadaşlarını yazarsın. gözlenen dawranışlara da ".....le beraber zıpladı,weya ipin üzerinden atladı"... şeklinde şeyler yazarsın.
dil gelişimiyle ilgili de Ortam---sınıf
Gözlenen dawranışlar da----çocuğun ana dil etkinliğinde söylediği tekerlemeler,şiirler (tabi şiirin ismi,tekerlemenin ismi weya çok kısaysa ne olduğu yazılmalı).... falan olabilir.
burda önemli olan kendi görüşlerini kesinlikle yazma.sadece gördüklerini yaz.mesela "canı sıkıldı,sinirlendi,mutlu oldu...." gibi şeyler kullanma.Gözlem raporunda hocalar sadece gördüklerini yazmanı istiolar.
kolay gelsin canım
önce çocuğu tamamıyla gözliceksin.her hareketini ama.söylediği her sözü,bulunduğu her mekanı.
sonra bunları ayırcaksın gelişim özelliklerine göre.
mesela şöyle bişey olabilir.
psikomotor gelişimle ilgili ---- Ortam... bölümüne çocuğun oyun oynadığı yeri we ilişki kurduğu arkadaşlarını yazarsın. gözlenen dawranışlara da ".....le beraber zıpladı,weya ipin üzerinden atladı"... şeklinde şeyler yazarsın.
dil gelişimiyle ilgili de Ortam---sınıf
Gözlenen dawranışlar da----çocuğun ana dil etkinliğinde söylediği tekerlemeler,şiirler (tabi şiirin ismi,tekerlemenin ismi weya çok kısaysa ne olduğu yazılmalı).... falan olabilir.
burda önemli olan kendi görüşlerini kesinlikle yazma.sadece gördüklerini yaz.mesela "canı sıkıldı,sinirlendi,mutlu oldu...." gibi şeyler kullanma.Gözlem raporunda hocalar sadece gördüklerini yazmanı istiolar.
kolay gelsin canım