ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN GENEL ÖZELLİKLERİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ HANGİ ZEKA DÜZEYİNDE OLURSA OLSUN NORMAL ÇOCUKLARDAN FARKLIDIR.ANCAK GELİŞİM İHTIYAÇLARI ONLARINKİNDEN FARKLI DEĞİLDİR.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR AKRANLARINA GÖRE;
*AKADEMİK KAVRAMLARI GEÇ VE GÜÇ ÖĞRENİRLER.
*DİKKAT SÜRELERİ KISA VE DAĞINIKTIR.
*İLGİLERİ KISA SÜRELİDİR.
*GENELLEME YAPAMAZLAR.
*KONUŞMAYA GEÇ BAŞLARLAR.
*ZAMAN KAVRAMI ÇOK GEÇ VE GÜÇ GELİŞİR.
*SOYUT TERİM TANIM VEKAVRAMLARI ÇOK GEÇ VE GÜÇ ANLAR.
*YENİ DURUMLARA UYMADA ZORLUK ÇEKERLER.
*YAKIN ŞEYLERE İLGİ DUYAR,UZAK GELECEKLE IİLGİLENMEZLER.
*KENDİLERİNDEN KÜÇÜK BİREYLERLE İLİŞKİ KURUP OYNAMAYI TERCİH EDERLER.
*GÖRDÜKLERİ DUYDUKLARI ŞEYLERİ ÇABUK UNUTURLAR.BELLEKLERİ ZAYIFTIR.
*DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ AÇIK VE BAĞIMSIZ OLARAK İFADE EDEMEZLER.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ HANGİ ZEKA DÜZEYİNDE OLURSA OLSUN NORMAL ÇOCUKLARDAN FARKLIDIR.ANCAK GELİŞİM İHTIYAÇLARI ONLARINKİNDEN FARKLI DEĞİLDİR.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR AKRANLARINA GÖRE;
*AKADEMİK KAVRAMLARI GEÇ VE GÜÇ ÖĞRENİRLER.
*DİKKAT SÜRELERİ KISA VE DAĞINIKTIR.
*İLGİLERİ KISA SÜRELİDİR.
*GENELLEME YAPAMAZLAR.
*KONUŞMAYA GEÇ BAŞLARLAR.
*ZAMAN KAVRAMI ÇOK GEÇ VE GÜÇ GELİŞİR.
*SOYUT TERİM TANIM VEKAVRAMLARI ÇOK GEÇ VE GÜÇ ANLAR.
*YENİ DURUMLARA UYMADA ZORLUK ÇEKERLER.
*YAKIN ŞEYLERE İLGİ DUYAR,UZAK GELECEKLE IİLGİLENMEZLER.
*KENDİLERİNDEN KÜÇÜK BİREYLERLE İLİŞKİ KURUP OYNAMAYI TERCİH EDERLER.
*GÖRDÜKLERİ DUYDUKLARI ŞEYLERİ ÇABUK UNUTURLAR.BELLEKLERİ ZAYIFTIR.
*DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ AÇIK VE BAĞIMSIZ OLARAK İFADE EDEMEZLER.