Usta ÖĞretİcİlerİn doĞum İznİ

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan www
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:28

www

Puanları 0
Solutions 0
Katılım
22 Eyl 2007
Mesajlar
9
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
43
Konum
fethiye
@www
Arkadaşlar merhaba,ben 8 aylık hamileyim.Usta öğretici olarak çalışıyorum fakat 2.dönem doğum nedeniyle görevime devam edemeyeceğim.Doktorumdan rapor aldım ve çalıştığım okula verdim.Şimdi benim bu raporum ne kadar geçerli ?(duyduğuma göre bizlere 10 günden fazla rapor verilemezmiş) Yani ben görevime devam edemeyeceğim için istifamı etmiş oluyorum?Seneye bana tekrar görev verirlermi?Birde bizler doğum parası alabiliyormuyuz?(Ben alamıyoruz diye biliyorum)Lütfen bu konularda bilgisi olan varsa bana yardımcı olsun.Şimdiden tşk ediyorum.
 
bi arkadaşım da 2 yıl önce bu şekilde rapor aldı fakat onun yerine başka bi usta öğreticiye görev verildi bi daha başlamadı ,ertesi yıl başka bi okulda eylülde yeniden görev alındı.doğum parası konusunu bilmiyorum, ssk dan alıyor olabilir...
 
benim bilgime göre belli bir süreyi doldurduktan sonra ssk dan doğum parası alabiliyorsun galiba
 
arkadaşım biz ücretli çalışanlar 4/c kapsamındayız dolayısıyla 5 veya 6 ocak tam olarak bilmiyorum ama yeni bir kanun çıktı ona göre dogum izinleri idari izinler vs. herşey var o çıkan yönetmeliği okuyun ve ilgili milli eğitim müdürlüğünüze sorun onlar size yardımcı olacaktır.
 
canım 10 günden fazla izin kullanamıyoruz.. seneye tabiki görev alabilirsin.. sözleşmemiz sadece bu yıl için geçerli zaten..
ssk dan yetrli miktarda primin varsa doğum parası alıyorsun...ve bu rakam az değill...arkadaşlarım aldılar... ama işin peşinden koşmanız gerekiyor.. birileri gel kızım bu senın hakkın deyip sana para vermiyor..sen kendin uğraşıp işlemlerini yaptıracaksın...doktor raporuyla...
 
arkadaşlar tşk ediyorum yazdığınız cevaplar için,biraz olsun aydınlandım bu konuda saolun
 
peki arkadaşlar diyelimki hastalandım gidemeyecek durumdayım okula sevk falan mı alcam okuldan yoksa sadece gelemeyeceğimi müdüre mi bildircem?
 
müdüre telefon edip bir öğretmen arkadaşınız vasıtasıyla ya da bir tanıdık vasıtasıyla sevki alacağını söylerseniz müdür anlayışlıysa olabilir..sizin gitmenize gerek yok...
 
usta öğreticiler 4/c kapsamında değil benim duyduğuma göre .nereye tabi olduğumuzu bilmiyorum.usta öğreticilerde sevk durumu yok direk doktordan rapor alıp okula verebiliyoruz.
 
bilmiyorsanız o zaman arkadaşları yanlış yönlendirmeyin ve yanlış bilgilendirmeyin.....usta öğreticiler 4\c kapsamındadırlar....öğrenin hocam...
 
yani usta öğreticiler sevk almalılar mı yoksa sadece doktor raporu yeterli mi?
 
arkadaşım istifa edeceksin bu konuda ve seneye görev alamazsın doğrusuda bu biz dört sene okuyalım bekleyelim atanmak için siz hangi şekilde para alırız görev alırız onları hesap edin adalet mi bu yaaaa
 
hem birde doğum izniymiş usta öğreticinin doğum izni olmaz istifa eder istifa
 
hocam olurmu istifa etse gelecek eğitim yılında görev alır almaz olurmu hiç....
 
arkadaşım istifa edeceksin bu konuda ve seneye görev alamazsın doğrusuda bu biz dört sene okuyalım bekleyelim atanmak için siz hangi şekilde para alırız görev alırız onları hesap edin adalet mi bu yaaaa


Arkadaşım bilgi almak için konu açmış arkadaş.Kimse sizin hakkınızı istemiyor.Eğer bir bilginiz varsa paylaşın.Böyle bir görevde şuan, doğum yapacak ve eğer ona verilmiş bir hak varsa onu öğrenmek istiyor.Siz kadro bekliyorsanız bu onun suçu değil.Sonuçta bu bir paylaşım sitesi.Ve çok yararlı olduğunu düşünüyorum.Ayrıca avukatı da değilim.Siz sornadan söyleyeyim dedim.
 
sayın okul müdürü bizde fakülte mezunu atanmayı bekleyen öğretmenleriz ek ders karşılığı çalışıyoruz devlet bizlerinde özlük adı altında haklar verdi daha yeni arkadaşlar açın 4/c kapsamını öğrenin daha neye ait olduğunu bilmeyen arkadaşlar var biz hakkımızı arayıp başkalarıda ne olsa söyler lütfen bende karşıyım usta öğreticiliğe ama ne yapalım yıllarca okumuş öğretmen olmuşuz ama atanamıyoruz onca boş kadro var ama usta öğretci atamak devletin işine geliyor bir öğretmen yerine 3 öğretmen çalıştırılıyor.
 
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (C) bendine göre
istihdam edilen geçici sözleşmeli personelin izinleri


Geçici sözleşmeli personelin İzinleri
Madde 68-(1) Geçici personele;

a) Çalıştıkları her ay için azami 1 gün ücretli izin verilebilir.Bu izinler sözleşme döneminde kullandırılır.

b) Yıl içinde resmî tabip raporu ile kanıtlanan hastalıklar için çalıştıkları her 4 ay için 2 günü geçmemek üzere ücretli hastalık izni verilir. Rapor süresinin 2 günü aşması hâlinde aşan kısım için ücret ödenmez.
c) Geçici personelin isteği üzerine; eşinin doğum yapması, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi, annesinin, babasının, eşinin, çocuğunun veya kardeşinin ölümü hâlinde ve her olay için 3 gün ücretli mazeret izni verilir.

ç) Geçici kadın personele;

1- Doğum yapmadan önce 8 hafta ve doğum yaptığı tarihten itibaren sekiz hafta, olmak üzere toplam 16 hafta süre ile aylıklı izin verilir. Çoğul gebelik halinde (ikiz, üçüz ...) doğumdan önceki 8 haftalık süreye 2 hafta eklenir. Ancak, sağlık durumu uygun olduğu takdirde, tabibin onayı ile personel isterse doğumdan önceki 3 haftaya kadar işyerinde çalışabilir. Bu durumda, personelin çalıştığı süreler, doğum sonrası sürelere eklenir.Yukarıda öngörülen süreler personelin sağlık durumuna göre tabip raporunda belirlenecek miktarda uzatılabilir.

2) 8 haftalık doğum öncesi izine ayrılan personel bu iznini kullanmakta iken, doğum yapması halinde kullanmadığı süreler doğum sonrası mazeret izine eklenemez. Doğumun gecikmesi halinde geciken süre doğum sonrası mazeret izninden düşülemez.

3) Doğum öncesi 8 haftalık iznin süresinin 3 haftaya kadar işyerinde çalışabileceği tabip raporuyla onaylanan ve bu rapora istinaden 5 hafta süreyle çalışacak olan personel bu süre içinde mazeret, yıllık izine ayrılması veya hastalık raporu alması halinde çalışmadığı izinli süreler 5 haftalık süreden düşülür.

4) Doğum yapan sözleşmeli kadın personele, bir yaşından küçük çocuklarını emzirmeleri için günde toplam bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izinin kullanımında annenin saat seçim hakkı vardır.
 
Bu sitede agzı olan konuşuyor,kulaktan dolma bilgilerle lütfen tartışma açmayın insanları bilgilendirmeye çalışalım.
 
insanlar dalga geçilerek bilgilendirilmez ama küçmsenerekte yapılmaz bu.. bu cümle bir alay cümlesi yakışmıyor..
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst