[TD="align: left"] ÖĞRENME SÜRECİ
[/TD]
· Çocuklara bahçeyi gezmeleri ve inceleme yapmaları için fırsat verilir.
· Not defteri ya da resim kâğıdı verilerek toprağın içinde/altında neler olabileceğini hayal etmeleri ve resimlemeleri istenir.
· Üçer ya da dörder kişilik gruplara ayrılarak kazı malzemelerinin neler olabileceği konusunda fikirleri alınır ve malzemelerin temini için çocuklar yönlendirilir. Çocukların getirdiği malzemelere öğretmen önceden hazırladığı kazı malzemelerini de ekler ve kazı işlemine başlanır.
· Belli bir derinliğe kadar kazmaları için fırsat tanınır. Grupların açtıkları çukurların derinliği standart olmayan birimler (bahçede bulunan sopa/çubuk, taşlar, ipler, karış vb) yardımıyla ölçülür.
Çıkan topraklar kaba konularak hangi grubun daha çok toprak çıkardığı karşılaştırılır.