Sevgili arkadaşlar,
Temel Eğitim Semineri sırasından tanıştığımız bir müfettişten sözleşmeli öğretmelikle ilgili 24 sayfalık bir belge aldık... Bu belge sözleşmelilerin önceden mevcut haklarıyla birlikte yeni yeni verilen hakları da kapsamaktadır
bana bı arkadasım gonderdı bende paylasmak ıstedım umarım yararlı olur.
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sayı :B.08.0.PGM.0.23.10.04- 543 / 75047 29 KASIM 2007
Konu :Sözleşmeli Öğretmen Görevlendirmesi
GENELGE 2007 / 86
İlgi : a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
b) 7201 sayılı Tebligat Kanunu,
c) Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği,
d) 2007–2 Öğretmenlik İçin Başvuru ve Atama Kılavuzu,
e) 23/08/2007 tarih ve B.08.0.PGM.0.23.10.04–367/55140 sayılı yazımız.
Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla İlgi (a) Kanunun 4/B maddesi kapsamında görevlendirilmek üzere, İlgi (c) Yönetmelik doğrultusunda hazırlanan İlgi (d) Kılavuz hükümleri çerçevesinde 10.324 sözleşmeli öğretmen alınacaktır. Görevlendirme yapılacak alanlar ile bu alanlara ayrılan kontenjanlar ve alanlara göre taban puanlar EK-1, görevlendirme yapılacak iller ile bu illerin alanlara göre kontenjanları EK-2 çizelgede gösterilmiştir.
Başvurular, 05-12 Aralık 2007 tarihleri arasında, Bakanlığımızın
http://ilsis.meb.gov.tr adresindeki Elektronik Başvuru Formu ile internet ortamında alınacaktır. Elektronik ortamda yapılan başvuruların, İlgi (d) Kılavuzda belirtilen başvuru belgeleriyle birlikte şahsen ya da vekâlet verilmek suretiyle en yakın il ya da ilçe millî eğitim müdürlüklerince onaylatılması gerekmektedir.
Onaylanmış başvurular üzerinde Bakanlıkça yapılacak değerlendirme sonucunda gerçekleştirilecek görevlendirmeler; 18/12/2007 Salı günü bilgisayar ortamında, KPSSP10 puan türü üstünlüğü esası ve tercihler dikkate alınarak doğrudan eğitim kurumlarına yapılacak ve görevlendirme sonuçları aynı gün Bakanlığımızın
http://personel.meb.gov.tr adresinden duyurulacaktır.
Görevlendirilenler, İlgi (d) Kılavuzda belirtilen belgelerle birlikte, görevlendirildiği eğitim kurumlarının bağlı bulunduğu il millî eğitim müdürlüklerince yapılacak tebligat süresi içinde başvurmaları durumunda, sözleşme imzalamak suretiyle göreve başlayabileceklerdir.
Görevlendirilenler; İlgi (b) Kanun hükümleri çerçevesinde adreslerine yapılacak tebligattan itibaren en geç 15 gün içinde görevlerine başlayacaklardır. Söz konusu tebligata rağmen süresi içinde göreve başlamayanların yerine, sırada bekleyen ve elektronik başvuru formunun 21’inci tercihinde; “Tercihlerim dışındaki eğitim kurumlarına sözleşmeli olarak görevlendirilmek istiyorum.” seçeneğini tercih edenlerden, boş kalan pozisyonlar ölçüsünde, Bakanlıkça belirlenecek yoğun öğretmen ihtiyacı bulunan alanlardan daha sonra doğrudan eğitim kurumlarına görevlendirme yapılabilecektir.
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sayı: B.08.0.PGM.0.23.10.04- 543 / 75047 29 KASIM 2007
Konu: Sözleşmeli Öğretmen Görevlendirmesi
2007-2 (Ağustos-2007) atama döneminden itibaren 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak görevlendirilenlerden, göreve başlamayanlar ile belirli bir süre görev yapıp da ayrılanlar, ayrıldıkları tarihten itibaren 1 (bir) yıl geçmeden yeniden sözleşmeli öğretmenliğe başvuruda bulunamayacaklardır.
İlgi (a) Kanunun 4/B maddesinde belirtildiği üzere, öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmen istihdamıyla kapatılamaması hâllerinde sözleşmeli öğretmen istihdamıyla karşılanması öngörülmüştür. Bu nedenle, sözleşmeli öğretmenlik için yapılacak başvurularda; askerlik hizmetini tamamlamış, Şubat–2008 celbine kadar erteletmiş ya da bu hizmetten muaf olma şartı aranacaktır. Hâlen silâhaltında bulunanlar ile bakaya kalmış olanların başvuruları kabul edilmeyecektir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında hâlen aday ya da asıl Devlet memuru olarak görev yapmakta olanlar ile öğretmenlik dâhil Devlet memuru iken adaylık döneminde ya da adaylığı kaldırıldıktan sonra ayrılmış olanların başvuruları kabul edilmeyecektir.
Sözleşmeli öğretmenliğe görevlendirilenler İlgi (e) yazımız gereği; göreve başlama tarihi itibarıyla bir yıl çalıştıktan sonra sağlık ve eş durumu özürleri nedeniyle yer değiştirme isteğinde bulunabileceklerdir.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
EKLER:
1-Görevlendirme yapılacak alanlar çizelgesi (1 sayfa)
2-Görevlendirme yapılacak iller çizelgesi (1 sayfa)
DAĞITIM:
Gereği:
81 İl Valiliğine (İl Millî Eğitim Müdürlüğü)
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sayı : B.08.0.PGM.0.23.10.04- 367/ 55140 23 AĞUSTOS 2007
Konu : Sözleşmeli Öğretmenler
VALİLİĞİNE
(İl Millî Eğitim Müdürlüğü)
İlgi : a) Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği.
b) 2007 Yılı Öğretmenlerin İl İçi Yer Değiştirme Kılavuzu,
c) 2007 Yılı Öğretmenlerin İller Arası Yer Değiştirme Kılavuzu,
d) 04/07/2006 tarih ve 2006/58 sayılı Genelge
Bilindiği gibi yaz tatili döneminde sağlık ve eş durumu özrü nedeniyle iller arası yer değiştirme isteğinde bulunan öğretmenlerin yer değiştirme işlemleri, boş pozisyon bulunan ilçelerdeki eğitim kurumlarına yapılmıştır. Bunlardan eşinin görevli olduğu yerleşim yerine (ilçe) görevlendirilemeyenler ile eş durumu özrü nedeniyle il içinde yer değiştirmek isteyenler, ilk atamaların sonuçlanmasından (22/08/2007) sonra il millî eğitim müdürlüklerine başvurabileceklerdir. İlinize ait sözleşmeli öğretmen pozisyonlarının ilçelere göre dağılımının en son durumunu gösterir çizelge ekte gönderilmiştir.
Ancak ilgililerin yeni görev yerleri, ekte gönderilen ilinize ait en son sözleşmeli öğretmen pozisyonları da dikkate alınarak, ilçeler arasında pozisyon aktarımı söz konusu olmadan, özrün bulunduğu ilçede boş pozisyon bulunması şartıyla alanlarında haftalık en az 15 saat ders yükü bulunan eğitim kurumları arasından il millî eğitim müdürlüklerince belirlenecektir.
Bu şekilde yapılacak görev yeri tespitinden sonra Bakanlık Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Dairesi Başkanlığına (Değerlendim e. Denetleme ve Planlama Şubesi) teklif yapılacaktır. Bakanlıkça düzenlenecek yer değiştirme onaylan ilgililere tebliğ edildikten sonra ilişik kesme işlemleri yapılacaktır. Söz konusu başvuruların alınması ve yer değiştirme işlemlerinin 31/08/2007 tarihine kadar tamamlanması gerekmektedir.
Ayrıca, sözleşmeli öğretmenler 2007 yılı yaz dönemi ilk atama ve yer değiştirme döneminden itibaren göreve başlama tarihi itibarıyla bir yıl çalıştıktan sonra sağlık ve eş durumu özürleri nedeniyle yer değiştirme isteğinde bulunabileceklerdir.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Remzi KAYA
Bakan a.
Genel Müdür
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN DİKKATİNE!
Sözleşmeli öğretmenlerin 2007 yılı iller arası özür durumuna (sağlık ve eş) bağlı yer değiştirmeleri:
1. Sözleşmeli öğretmenlerin 2007 yılı iller arası özür durumuna bağlı yer değiştirme başvurulan 09–31.07.2007 tarihleri arasında, bir kez alınacaktır.
2. Boş pozisyonu bulunup bulunmadığına bakılmaksızın bütün iller başvurulara açılmıştır.
3. Başvurularda; "Boş pozisyonu bulunan eğitim kurumlarına görevlendirilmek istiyorum." ve "Boşalacak pozisyonu bulunan eğitim kurumlarına görevlendirilmek istiyorum." şeklinde iki tercih bulunmaktadır. Sözleşmeli öğretmenlerimiz her iki seçeneği de tercih edebileceklerdir.
4. Tercihe açılan Ağrı, Ardahan, Aydın, Batman, Bilecik, Isparta, İzmir, Karaman, Kırklareli, Sinop ve Zonguldak illerinde boş pozisyon bulunmamaktadır.
5. Ülke genelinde; merkez ve taşra olmak üzere toplam 268 ilçede, 491 boş pozisyon bulunmaktadır.
6. Başvuru yapan sözleşmeli öğretmenler;
a) İldeki boş pozisyona,
b) Öncelikle ilin ders yükü fazla olan alan ihtiyacına,
c) Öğretmenin hizmet süresine,
d) Hizmet süresinin eşit olması hâlinde KPSSP10 puanına
göre değerlendirilme yapılmak suretiyle görevlendirmeler gerçekleştirilecektir.
7. Boş pozisyon bulunmayan iller ile diğer illerde sözleşmeli öğretmenlerden boşalacak pozisyonlara; 09-31/07/2007 tarihleri arasında alınmış başvurulara bağlı olarak, özür istekleri 31/08/2007 tarihinde tekrar değerlendirilecektir.
8. İlde boş pozisyon oluşmaması hâlinde sözleşmeli öğretmenlerin iller arası özür durumuna bağlı yer değiştirme işlemleri gerçekleştirilmeyecektir.
9. Sözleşmeli öğretmenlerden, adaylığının kaldırılmış olması şartı aranmayacaktır.
09 Temmuz 2007
Personel Genel Müdürlüğü
HİZMET SÖZLEŞMESİ
Milli Eğitim Bakanlığı adına hareket eden İl/İlçe Milli Eğitim Müdürleri ile Milli Eğitim Bakanlığında norm kadro sonucu ortaya çıkan öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmen, istihdamıyla kapatılamaması. hallerinde öğretmen unvanlı pozisyonda istihdam edilecek………….arasında aşağıdaki şartlarda bu hizmet sözleşmesi yapılmıştır.
Sözleşmede geçen Bakanlık Milli Eğitim Bakanlığını, "İdare" …………İl/İlçe Milli, Eğitim Müdürlüğünü, "Kurum" Bakanlığa bağlı örgün, eğitim kurumlarından “'personel" …………alanında istihdam edilen ……………………. isimli sözleşmeli öğretmeni tanımlamaktadır.
Madde 1- Personel, Bakanlıkça/İdarece gösterilecek görev yerlerinde eğitim kurumlarının idari yönetmeliklerinde kadrolu öğretmenler için öngörülen görevleri ve verilecek emirler çerçevesinde göreviyle ilgili kendisine verilen tüm işleri yapmayı, öğretmenlik mesleği ve etik kurallar ile ilkelere uymayı kabul ve taahhüt eder.
Personel, hizmetin gereği gibi yürütülmesinin temini maksadıyla mevzuatın emsali Devlet memuruna emrettiği ödevleri yerine getirmek, uyulmasını zorunlu kıldığı hususlar ile yasaklarına ve amirlerince verilecek emirlere uymak zorundadır. Çeşitli kanun, tüzük ve yönetmeliklerle kadrolu öğretmenler için suç sayılan fiil ve hareketler karşılığında uygulanan yaptırımlar personel için de geçerlidir.
Madde 2- Personel, görevi sırasında edindiği gizli bilgileri, görevinden ayrılsa bile Kurumun İzni olmadan açıklayamaz. Sözleşmesi sona erdiği zaman elinde bulunan Kuruma ait araç, gereç ve belgeleri geri vermek zorundadır.
Madde 3- Personelin çalışma saat ve süreleri, emsali kadrolu öğretmenler için belirlenen çalışma saat ve sürelerinin aynıdır.
Madde 4- Personele, sözleşme yapmış oldukları öğretmenlik alanı dikkate alınarak emsali kadrolu öğretmenlerin alanları itibarıyla haftada okutmak zorunda oldukları aylık karşılığı kadar ders görevini yapmaları kaydıyla her ay brüt ( ) YTL ücret ödenir. Görevli oldukları eğitim kurumlarında haftada okutmaları gereken sözleşme ücreti karşılığı ders saatini dolduramayan personele, görev yaptıkları yer belediye (köylerde ise köy sınırlan) sınırlan içinde kalmak ve öncelikle en yakın eğitim kurumunda olmak üzere, alanlarında veya girebilecekleri diğer alanlar dikkate alınarak öğretmen ihtiyacı bulunan diğer eğitim kurumlarında ders görevi verilerek eksiklik tamamlattırılır. Ödemeler her ay başında peşin olarak yapılır. Ay sonundan önce görevden ayrılmalarda, 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu hükümlerine göre aylık bağlanması veya ölüm sebebiyle sözleşmeye son verilmesi halleri dışında, kalan günlere düşen ücret tutarı doğrudan geri alınır.
Madde 5- Personelden sözleşme ücreti karşılığında haftada okutmak zorunda oldukları ders saatlerini tamamlayanlara, emsali kadrolu öğretmenlere alanları İtibarıyla haftada verilebilecek ek ders görevi saatini geçmemek üzere ek ders görevi verilebilir. Bunlara fiilen okuttukları her ek ders saati için, kadrolu öğretmenlere ödenen tutar kadar aynı usul ve esaslara göre ek ders ücreti ödenir.
Madde 6- Her öğretim yılında bir defaya mahsus olmak üzere öğretim yılının başladığı ay içerisinde görevi başında bulunan personele, kadrolu öğretmenlere ödenen öğretim yılma hazırlık ödeneği aynı esas ve usuller çerçevesinde ödenir. Anılan aydan sonra göreve başlayanlara bu ödenek verilmez.
Madde 7- Personel, görev- yeri dışında geçici olarak görevlendirildiğinde gündelik ve yol giderleri, unvanı, hizmet yılı ve öğrenim durumu aynı olan emsali kadrolu öğretmen esas alınarak, 6245 sayılı Harcırah Kanunu ile tespit edilen esaslara göre hesaplanır.
Madde 8- Personel, dışarıda kazanç getirici başka bir iş yapamaz.
Madde 9- Personel, sözleşmede belirtilen öğretmenlik görevi dışında başka bir işte çalıştırılamaz.
Madde 10- Personel, sosyal güvenlik bakımından 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa tabidir.
Madde 11- Personelin izin hakları;
a) Yıllık İzin: Yaz tatili ile dinlenme tatillerinde yıllık izinli sayılırlar. Bunlara aşağıda sayılan hastalık ve diğer mazeret izinleri dışında ayrıca yıllık izin verilmez.
b) Hastalık îzni: Resmi tabip raporu ile kanıtlanan hastalıklar için, yılda 30 günü geçmemek üzere ücretli izin verilebilir. Hastalık sebebi ile sosyal sigortalar kurumunca ödenen geçici iş göremezlik tazminatı personelin ücretinden düşülür.
c) Mazeret İzni: Personele isteği üzerine, eşinin doğum yapması halinde iki gün, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi, annesinin, babasının, eşinin, çocuğunun veya kardeşinin ölümü halinde ve her olay için üç gün ücretli mazeret izni verilir.
d) Doğum İzni: Sözleşmeli kadın personele, doğumdan önce sekiz, doğumdan sonra sekiz, hafta olmak üzere toplam on altı hafta süre ile izin verilir. Çoğul gebelik halinde, doğum öncesi sekiz haftalık izin süresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta öncesinde, sağlık durumunun uygun olduğunu doktor raporu ile belgeleyen sözleşmeli kadın personel, isterse doğumdan önceki üç haftaya kadar işyerinde çalışabilir. Bu durumda, sözleşmeli kadın personelin isteği halinde doğum öncesi çalıştığı süreler, doğum sonrası izin süresine eklenir.
e) Süt îzni: Sözleşmeli personele, bir yaşından küçük çocuklarım emzirmeleri için günde toplanı bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izninin kullanımına ilişkin saat seçimi, ders görevi aksatılmayacak şekilde kurum amiri ile birlikte değerlendirmek suretiyle belirlenir.
Madde 12 - Personel, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 1 yıl içinde mesleki eğitime tutulur.
Madde 13-Sözleşmenin Feshi:
a) Personelin, bu sözleşmeye veya 6.6.1978 gün ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar"a aykırı davranışı tespit edildiğinde, bu durum personele yazılı olarak tebliğ edilir. Tebligatta belirtilecek günden geçerli olmak üzere sözleşme sona erer.
b) Personelin, sözleşme akdetme şartlarından veya belirlenen nitelikler ile Bakanlığın sözleşmeli öğretmenler için belirlemiş olduğu diğer şartlardan herhangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması veya görevi esnasında bu şartlarından birini kaybetmesi halinde sözleşmesi sona erdirilir.
c) Taraflar, bir ay önce ihbar etmek şartıyla, sebep göstermeksizin sözleşmeyi her zaman feshedebilir.
d) Personelin sözleşmesi, norm kadronun gerektirdiği kadrolu öğretmen temin edildiğinde veya sözleşmeli personel ihtiyacının ortadan kalkması halinde sözleşmesi feshedilir.
e) 1702 ve 4357 sayılı Kanunlarda belirtilen ihtar ve tevbih cezasını gerektiren fiil veya hallerin dört defa, ders ücretlerinin kesilmesi ve maaş kesilmesi cezasını gerektiren fiil veya hallerin üç defa, kademe ve derece indirilmesi cezasını gerektiren fiil ile meslekten çıkarılması cezasını gerektiren fiil veya hallerin bir defa işlendiği, yapılacak disiplin soruşturması sonucunda tespit edilmesi halinde ilgili personelin sözleşmesi feshedilir.
f) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125 inci maddesinde belirtilen uyarma veya kınama cezasını gerektiren fiil veya hallerin dört defa, aylıktan kesme cezasını gerektiren fiil veya hallerin üç defa, kademe ilerlemesinin durdurulması cezasını gerektiren fiil veya Devlet memurluğundan çıkarma cezasını gerektiren fiil veya hallerin bir defa işlendiği, yapılacak disiplin soruşturması sonucunda tespit edilmesi halinde ilgili personelin sözleşmesi feshedilir.
g) Mesleki eğitimde başarısız bulunanların sözleşmesi feshedilir.
ğ) Eğitim ve öğretimin devam ettiği dönemde aralıksız iki aylık süre zarfında sözleşme ücreti karşılığı ders Yükünün doldurulamaması durumunda sözleşmesi feshedilir. Yangın, yer sarsıntısı. salgın hastalık, su basması, kar yağışı vb. mücbir nedenlerle Kurumun kapalı olması nedenleri ile ' derslerin yapılamaması durumlarında bu şart aranmaz.
Sözleşmenin feshi hallerinde, sözleşmeli personelin görevli olduklar! il milli eğitim müdürlüğünce gerekli bilgi ve belgeler Bakanlığa bildirilir. Sözleşmenin feshi, Bakanlıkça yapılacak değerlendirmenin sonucuna göre karara bağlanır.
Madde 14 - Personel, herhangi bir sebeple, sözleşme yaptığı Kurumun bulunduğu ilçe dışında görev yapma talebinde bulunamaz. Ancak, idarenin sözleşmeli personel ihtiyacının ortadan kalkması gibi haklı ve zorunlu hallerde, personel aynı il/ilçe içerisinde boş pozisyon bulunması halinde alanında öğretmen ihtiyacı bulunan diğer bir Kurumda istihdam edilmek üzere yeni sözleşme yapılabilir. Personel aynı ilin başka bir ilçesindeki boş pozisyonda istihdam edilmesi İl Milli Eğitim Müdürlüğünün onayına tabidir. Onay 3 işgünü içinde Bakanlığa bildirilir. Bu durumlarda personel ertesi iş günü içinde yeni kurumunda görevine başlamak zorundadır. Personel ile yeni kurum için yapılacak sözleşme eski sözleşmenin devamı niteliğindedir.
Personel, Milli Eğitim Bakanlığınca çıkarılacak yönergede belirtilecek eş ve sağlık mazeretinin bulunması hallerinde, yan yıl veya yaz tatilinde olmak kaydıyla sözleşmesinin feshini talep edebilir. Mazeretlerinin kabul edilmesi halinde sözleşmesi feshedilebilir. Bu şekilde sözleşmesi fesih edilen personelin başka bir ilde sözleşmeli olarak çalıştırılabilmesi; ilgili ilde, norm kadro sonucu ortaya çıkan öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmen istihdamıyla kapatılamaması, emsali kadrolu öğretmenlerin alanları itibarıyla haftada okutmak zorunda oldukları aylık karşılığı kadar ders görevinin bulunması ve boş pozisyon bulunması hallerinde mümkündür.
Madde 15- Sözleşme düzenlenmesinin gerektirdiği her türlü giderler (Damga Vergisi hariç) makamca karşılanır.
Madde 16- Bu sözleşmeden doğacak uyuşmazlık ………. Mahkemelerince çözümlenir.
Madde 17- İşbu sözleşme ……………. tarihinden ………………. tarihine kadar geçerlidir.
Madde 18- Bu sözleşme, 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına ilişkin Esaslar uyarınca akdedilmiştir. Bu sözleşmede yer almayan hususlar hakkında anılan Esaslar ile Milli Eğitim Bakanlığınca çıkarılacak yönerge düzenlemeleri uyarınca işlem yapılır.
SÖZLEŞMELİ PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA İLİŞKİN ESASLAR
6.6.1978 Tarih ve 7/15754 Sayılı Bakanlar Kurulu Karan ile yürürlüğe konulmuş olup, 28.6.1978 tarih ve 16330 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır.
Son olarak 05.01.2008 tarihli Resmi Gazete ki değişiklikler elenmiştir.
MADDE 1- Genel Bütçeye dâhil dairelerde, katma bütçeli idarelerde, döner sermayeli kuruluşlarda, belediyelerde, özel idarelerde ve kamu iktisadi teşebbüslerinde (sermayesinin yarısından fazlası yukarda sayılan kuruluşlara ait olanlar dahil) Özel Bütçeli idareler ile 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamı dışında kalan kuruluşlarda[1] sözleşme ile çalıştırılacak personel hakkında aşağıda belirtilen hükümler uygulanır.
Ek: 16.4.1982- 8/4566 K.) (Milli istihbarat Teşkilatı Müsteşarlığında sözleşmeli çalıştırılanlar hariç.)
(Ek: 15.5.1986- 86/10682 K.) Teşkilat Kanunlarında özel hüküm bulunan kuruluşlar hakkında bu Esaslar uygulanmaz.
MADDE 2- Sözleşmeli personel; mevzuatına uygun olarak birinci maddede belirtilen kuruluşlarda sözleşme ile çalıştırılan ve işçi sayılmayan kamu görevlileridir.
MADDE 3- (Değişik: 01.11.1989-89/13691 K.) Sözleşme ile çalıştırılacak personele ödenecek ücretlerin aylık brüt tutarı ile, sağlanacak diğer parasal ve ayni menfaatlerin yıllık brüt tutarının onikide birinin toplamı ...................[2] lirayı geçemez. Ancak, yurtdışı teşkilatında çalıştırılan personel ile Cumhurbaşkanlığı ve Devlet Senfoni Orkestrasında, Devlet Opera ve Balesinde ve Devlet Konservatuarlarında görevlendirilecek yabancı misafir şef, solist ve sanatçılar hakkında bu hüküm uygulanmaz. Bu fıkrada belirtilen .... (1) lira görevin önemi ve özelliği ile çalıştırılacak personelin niteliği dikkate alınarak Devlet Personel Başkanlığı ile Maliye Bakanlığının görüşleri üzerine Başbakanın onayı ile artırılabilir.
(Ek: 05/01/2008 tarihli Resmi Gazete)Sözleşme ücretleri; helikopter makinisti ve uçuş teknisyeni pozisyonlarıyla uçuş ile ilgili bakım ve kontrolörlük ve yükseköğretim kurumlarının araştırma-geliştirme proje hizmetlerine ilişkin pozisyonlarda çalıştırılacaklar için birinci fıkrada belirtilen tavan ücretin iki katını, pilot pozisyonlarında çalıştırılacaklar için ise üç katını geçmemek kaydıyla belirlenebilir."
(Ek:03/08/2005-2005/9245 K.) Sözleşme ile çalıştırılacak personele sözleşme ücreti dışında herhangi bir ad altında ödeme yapılamaz ve sözleşmelere bu yolda hüküm konulamaz.
Ancak, yurt dışında çalıştırılacak yabancı uyruklu personele bulundukları yerin gelenek, görenek ve yasal düzenlemeleri gereği ödenecek Noel, Nevruziye ve Ramazan ikramiyeleri, (Ek: 05/06/2006-2006/10557 K.) Milli Eğitim Bakanlığında norm kadro sonucu ortaya çıkan öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmen istihdamıyla kapatılamaması hallerinde sözleşmeli olarak çalıştırılacak öğretmenlere ek ders ücreti ve her öğretim yılı başında verilecek öğretim yılına hazırlık ödeneği ile 657 sayılı Kanunun değişik 146 ncı maddesinin 3 üncü fıkrasına göre avukat ve dava vekillerine ödenecek vekalet ücretleri üçüncü fıkra hükmü dışındadır.
(Mülga: 6.1.1989 - 89/13691 .K.)
(Değişik:3.5.1982- 8/4686 .K.) Personele sözleşmelerle verilmesi öngörülen aynı menfaatler, Maliye Bakanlığı ile Devlet Personel Başkanlığınca görevlendirilecek ikişer uzmandan oluşacak bir kurul tarafından değerlendirilir. Limiti aşan sözleşmelerin yeniden düzenlenmesi mümkün olmadığı takdirde, fazla kısım ilgiliden geri alınır.
(Değişik: 3.5.1982-8/4686 .K.) Bu Madde hükümlerine uyulmaması halinde 6183 sayılı Kanun uyarınca gerekli işlem yapılır.
MADDE 4- Personel, sözleşmelerinde belirtilen görev yeri dışında çalıştırılamaz.
Görev yeri dışında geçici olarak gönderilenlerin gündelik ve yol giderleri, 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerinde saptanan süreyi ve 1 inci derece Devlet Memurlarına ödenen harcırah miktarını açmamak üzere sözleşmelerde belirtilir.
(Ek: 24/04/2007-2007/12061) Sözleşmeli personele geçici görev yolluğu dışında harcırah ödenemez.
MADDE 5- (Değişik: 9.2.1979 - 7/17150 K.)
"Sözleşme süreleri Bütçe Yılı ile sınırlıdır. Ancak zorunlu durumlarda Maliye Bakanlığının olumlu görüşü alınmak kaydıyla iki yıla kadar sözleşme yapılabilir.
MADDE 6- İlgililer sözleşmelerinde belirtilen görev dışında başka bir işte çalıştırılamaz.
MADDE 7- (Değişik: 03/08/2005-2005/9245 K..)
Kamu kurum ve kuruluşlarının yurt dışı teşkilatlarında sözleşmeli olarak çalıştırılan yabancı uyruklu personel ile haftalık çalışma saati süresi 40 (kırk) saatin altında bulunan personel (Ek: 05/06/2006-2006/10557 K.) (Milli Eğitim Bakanlığında norm kadro sonucu ortaya çıkan öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmen istihdamıyla kapatılamaması hallerinde sözleşme ile çalıştırılacak öğretmenlerde 40 saat şartı aranmaz) hariç olmak üzere, en az 2 hizmet yılını tamamlayanlardan;
a) 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu gereğince malûllük veya yaşlılık aylığı bağlanması veya toptan ödeme yapılması,
b) Hizmetlerine gerek kalmadığı için sözleşmesinin feshedilmesi veya yenilenmemesi,
c) İstihdamına ilişkin mevzuatında yer alan hükümler uyarınca ilgilinin kendi isteği ile sözleşmeyi feshetmesi,
d) İlgilinin ölümü,
hallerinden birinin vuku bulmasından dolayı hizmet sözleşmesi sona erenlere, görev yapmakta olduğu pozisyon unvanı itibariyle, Devlet Memurları Kanununa göre girebilecekleri hizmet sınıfındaki aynı veya benzeri kadro unvanı esas alınarak hizmet yılı ve öğrenim durumu aynı olan emsali personele 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre bir hizmet yılı için ödenecek azami emeklilik ikramiyesi tutarını geçmemek üzere, çalışılan her tam hizmet yılı için ayrılış tarihindeki hizmet sözleşmesinde yazılı aylık brüt ücret tutarında iş sonu tazminatı ödenir. Bir yıldan artan süreler için de, tam yıl için hesaplanan miktardan o süreye isabet eden tutar kadar ödeme yapılır.
Bu tazminatın ödenmesinde; daha önce iş sonu tazminatı, ikramiye ve kıdem tazminatı ile benzeri ödemelerde değerlendirilmiş süreler dikkate alınmaz. İş sonu tazminatı ödemesinde dikkate alınmış süreler kıdem tazminatı ile 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu hükümleri uyarınca ödenecek ikramiye hesabında değerlendirilmez. Ölüm halinde, yukarıdaki fıkra uyarınca hesaplanacak tutar, ölenin kanuni mirasçılarına ödenir.
Kamu kurum ve kuruluşlarının yurt dışı teşkilatlarında sözleşmeli olarak çalıştırılan yabancı uyruklu personelden; hizmetlerine gerek kalmaması veya yaş haddi nedenleriyle sözleşmesi fesh edilen veya yenilenmeyenler, yerel sosyal güvenlik mevzuatına göre emeklilik, malûllük veya ölüm nedeniyle ayrılanların iş sonu tazminatı konusunda, yerel mevzuata uyulmasının zorunlu olmadığı durumlarda, Dışişleri ve Maliye Bakanlıklarının uygun görüşleri alınmak koşulu ile sözleşmelere hüküm konulabilir. Ancak bu yolla ödenecek iş sonu tazminatı tutarı aralıksız olarak çalışılan her tam yıl için son aylık sözleşme ücretinin %50'sini geçemez. Bir yıldan artan süreler için de, tam yıl için hesaplanan miktardan o süreye isabet eden tutar kadar ödeme yapılır.
Bu statüde çalışanların sözleşme koşullarına uymaması nedeniyle kurum tarafından, sözleşme esasları dışında herhangi bir nedenle çalışanlar tarafından, sözleşmesinin feshedilmesi veya yenilenmemesi hallerinde, iş sonu tazminatı ödenmez.
İş sonu tazminatı ödemelerinde emsal belirleme hususları ile uygulamada ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye Maliye Bakanlığı yetkilidir.
MADDE 8- (Değişik: 3.2.1982 -8/4250 K.)
Sözleşme ile çalıştırılan personel dışarıda kazanç getirici başka bir iş yapamaz. (Avukat, dava vekili, günün veya haftanın belirli saatlerinde çalıştırılacak hekim ve uzman hekim, ilçe ve bucak belediyelerinde çalıştırılacak teknik personel ve 657 sayılı Kanunun Ek Geçici 12 ve 13 üncü maddelerinde sayılan personel ile yurtdışındaki Enformasyon Merkezlerinde görevlendirilecek editörler hariç.)
MADDE 9- (Değişik: 9.2.1979 - 7/17150 K..)
217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde sayılan kurumlarda ve Sosyal Güvenlik Kurumlarına prim ödemek suretiyle geçen hizmet süresi, bir yıldan on yıla kadar olan personele yirmi gün, on yıldan fazla olanlara otuz gün ücretli yıllık izin verilir.
(Ek: 05/06/2006-2006/10557 K.) Milli Eğitim Bakanlığında norm kadro sonucu ortaya çıkan öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmen istihdamıyla kapatılamaması hallerinde sözleşme ile çalıştırılacak öğretmenler yaz tatili ile dinlenme tatillerinde izinli sayılırlar. Bunlara, hastalık ve diğer mazeret izinleri dışında, ayrıca yıllık izin verilmez
(Ek:03/08/2005-2005/9245 K) .Sözleşmeli kadın personele, doğumdan önce sekiz, doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam on altı hafta süre ile izin verilir. Çoğul gebelik halinde, doğum öncesi sekiz haftalık izin süresine iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta öncesinde, sağlık durumunun uygun olduğunu doktor raporu ile belgeleyen sözleşmeli kadın personel, isterse doğumdan önceki üç haftaya kadar işyerinde çalışabilir. Bu durumda, sözleşmeli kadın personelin isteği halinde doğum öncesi çalıştığı süreler, doğum sonrası izin süresine eklenir.
Sözleşmeli personele, bir yaşından küçük çocuklarını emzirmeleri için günde toplam bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izninin kullanımında annenin saat seçimi hakkı vardır.
(Ek fıkra, 11.9.1990-90/902 K.)Sözleşmeli Personele isteği üzerine; eşinin doğum yapması halinde iki gün, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi, annesinin, babasının, eşinin, çocuğunun veya kardeşinin ölümü halinde ve her olay için üç gün ücretli mazeret izni verilir.
(Ek: 24/04/2007-2007/12061) Hizmetleri sırasında radyoaktif ışınlarla çalışan ve doğrudan radyasyona maruz kalan sözleşmeli personele ilgili mevzuatı uyarınca ücretli sağlık izni verilir.
MADDE 10- Resmi tabip raporu ile kanıtlanan hastalıklar için yılda 30 günü geçmemek üzere ücretli hastalık izni verilebilir. Hastalık sebebiyle, Sosyal Sigortalar Kurumunca ödenen geçici iş göremezlik tazminatı ilgilinin ücretinden düşülür.
MADDE 11- Ödemeler her ay başında peşin yapılır. Ay sonundan önce ayrılmalarda, 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu hükümlerine göre aylık bağlanması veya ölüm sebebiyle sözleşmeye son verilmesi halleri dışında, kalan günlere düşen ücret tutarı doğrudan geri alınır.
MADDE 12- (Değişik: 9.2.1979 -7/17150 K.)
Sözleşmeli olarak çalıştırılacakların, ilgili kurumun saptayacağı özel koşulların yanı sıra, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 48 inci maddesinin (A) fıkrasının 4,5,6 ve 7 nci bendlerinde belirtilen koşulları da taşımaları gereklidir.
Ancak, yabancı uyruklu hekimlerin Türkiye'de herhangi bir tıp fakültesinden mezun ya da denkliği kabul edilmiş diploma sahibi olması, uzman iseler bunların uzmanlık belgelerinin Tababet Uzmanlık Tüzüğüne göre onaylanmış bulunması zorunludur.
(Değişik: 6/12/1993-93/5097 K.) Özel Kanunlarında yaş haddine ilişkin özel hüküm bulunan haller dışında, 65 yaşını bitirmiş olanlar sözleşmeli olarak çalıştırılamazlar. Sözleşmeli çalıştırılmakta iken 65 yaşını dolduranların sözleşmeleri, 65 yaşını doldurdukları tarihte hiçbir işleme gerek kalmaksızın sona erer.
(Değişik: 30.6.1987 -87/11938 K.; Mülga: 6/12/1993-93/5097 K.)
MADDE 13- (Değişik: 9.2.1979-7/17150 K.)
Bakanlar Kurulunca Devlet Memurları için saptanan çalışma saat ve süreleri sözleşmeli personel için de uygulanır. (Sözleşmeli olarak çalıştırılacak hekimler için 2162 sayılı Kanunun 6 ve 7 nci maddeleri hükümleri geçerlidir.)[3]
Ancak, tam gün çalışmayı gerektirmeyen durumlarda Maliye Bakanlığının olumlu görüşü alınmak kaydıyla birinci fıkra hükmü dışında düzenlemeler yapılabilir.
Bu karar Esaslarına göre çalıştırılacak sözleşmeli personel, o gün bitirilmesi gereken işlerin bitimine kadar, çalışma saatleri dışında da çalışmak zorundadır.
Sözleşmeli personele normal çalışma saatleri dışında veya tatil günlerinde yapacakları çalışmaları karşılığında herhangi bir ek ücret ödenmez.
(Ek Fıkra: 3.2.1992- 8/4250 K.)
Yurtdışındaki Enformasyon Merkezlerinde istihdam edilen editörler için bu madde hükmü uygulanmaz.
MADDE 14- (Değişik: 9.2.1979 -7/17150 K.)
657 sayılı Kanunun değişik 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre çalıştırılacak sözleşmeli personelin (...)[4] sayısı, unvanı, nitelikleri, sözleşme ücreti ve süreleri ilgili Bakanlığın önerisi ve Devlet Personel Başkanlığının olumlu görüşü üzerine Maliye Bakanlığınca saptanır.
Bu saptamaya dayanılarak ilgili Bakanın onayı ile sözleşmeli personel çalıştırılabilir.
MADDE 15- (Mülga:9.2.1979 -7/17150 K.)
MADDE 16- Birinci maddede belirtilen kuruluşlarda, bu karar hükümlerinin uygulanmasıyla ilgili hususlarda, Devlet Bütçe Uzmanları ile Devlet Personel Uzmanları her türlü incelemeleri yapmaya ve evrakı tetkik etmeye yetkilidir.
EK MADDE 1 –(Ek: 24/04/2007-2007/12061) Doğum sebebiyle hizmet sözleşmesi feshedilen sözleşmeli personel, ayrıldıkları kurumlarında yeniden işe alınabilir. Ancak yeniden işe alınacak sözleşmeli personelin;
a) Sözleşmesinin fesih tarihi itibarıyla iş sonu tazminatını almamış bulunması,
b) Doğum izninin bitimini müteakip en geç bir yıl içinde tekrar işe alınmak için ayrıldığı kurumuna yazılı talepte bulunması,
c) Ayrıldığı kurumunda aynı unvanlı münhal pozisyonunun bulunması,
gerekmektedir.
İşe alınma talepleri, ilgili kurumlarca otuz gün içinde değerlendirilir ve gerekli şartları taşıyanlar yeniden işe alınabilirler. Sağlık Bakanlığınca, 181 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü maddesine göre sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfındaki unvanlarda istihdam edilmek üzere yeniden işe alınacak personelle yapılacak sözleşme eski sözleşmenin devamı niteliğindedir.
Bu madde hükmüne göre tekrar işe alınma talebinde bulunanlardan, aynı unvanlı pozisyon için müracaat edenler arasında tarih itibarıyla önce müracaat edenin talebi öncelikle değerlendirilir. Aynı tarihte müracaat edenler arasında ise, aynı unvanlı pozisyon için müracaat edenlerin sayısının, münhal pozisyon sayısından fazla olması hâlinde; öncelik merkezi sınav sonucuna göre işe alınanlardan puanı yüksek olana, merkezi sınav sonucuna göre işe alınanın bulunmaması hâlinde ise sınavsız istihdam edilenlerden hizmet süresi fazla olana verilir.
Bu Esaslar çerçevesinde sözleşmeli personel olarak çalışılmış olması, yeniden istihdam edilebilme açısından kazanılmış hak teşkil etmez.
Sınav şartı
EK MADDE 2 – (28/06/2007 tarihli Resmi Gazete) Kamu kurum ve kuruluşları 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre;
a) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı tarafından Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) (B) grubu puan sıralaması esas alınmak suretiyle doğrudan yapılacak merkezi yerleştirme,
b) Yazılı ve/veya sözlü sınav yapılmaksızın, KPSS (B) grubu puan sıralaması esas alınmak suretiyle ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından yapılacak yerleştirme,
c) Danıştay'ın 14/12/2007 tarih ve 2007/4100 esas nolu kararı ile yürürlüğü durdurulmuştur.
yöntemlerinden herhangi biri ile sözleşmeli personel istihdam edebilirler.
Kamu kurum ve kuruluşları, ÖSYM Başkanlığı tarafından yapılan merkezi yerleştirme suretiyle alınanlar haricinde, istihdam edilecek sözleşmeli personele ilişkin olarak, boş sözleşmeli personel pozisyon unvan ve sayısını, bu pozisyonlarda istihdam edileceklerde aranacak nitelikleri, pozisyonlara yapılacak yerleştirme usulünü, sınavla alınacaklarda sınavın yeri, tarihi, türü, konuları ile diğer hususları yerleştirme veya sınav tarihinden en az onbeş gün önce Türkiye çapında yayımlanan yüksek tirajlı gazetelerden birinde ve varsa resmî internet sitelerinde ilan ederler.
Sınav veya yerleştirme başvurularının incelenmesi, gerçekleştirilmesi, sonuçlarının tespiti ile yerleştirilen adayların ilan edilen niteliklere uygunluğundan kurumlarca teşkil edilecek komisyon sorumludur. Komisyon; ilgili kurum veya kuruluşun atamaya yetkili amirinin veya görevlendireceği birim amirinin başkanlığında, personel işlerinden sorumlu birim yöneticisi ve atamaya yetkili amir tarafından görevlendirilecek üç üye olmak üzere toplam beş kişiden teşekkül eder.
Birinci fıkranın (c) bendi uyarınca yapılacak sınavlarda, personel işlerinden sorumlu birim yöneticisi hariç, komisyon üyelerinin öğrenim düzeyi adaylarda aranan öğrenim düzeyinden düşük olamaz. Söz konusu komisyonun başkan ve üyeleri, eşlerinin, üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımlarının katıldığı sınavlarda görev alamazlar.
Kamu kurum ve kuruluşlarının yurtdışı teşkilatlarında istihdam edilecek personel ve yükseköğretim kurumlarının araştırma-geliştirme projelerinde proje süreleri ile sınırlı olmak üzere istihdam edecekleri personel ile bu Esaslara ekli 1 sayılı cetvelde unvanları belirtilen sözleşmeli personel pozisyonları için sınav şartı aranmaz.
Bu Esaslara ekli 2 sayılı cetvelde unvanları belirtilen sözleşmeli personel pozisyonlarına alınacaklar sadece mesleki uygulamalı sınava tabi tutulur. Mesleki uygulamalı sınavlar da, ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkrada belirtilen usule uygun olarak ilan edilir ve gerçekleştirilir.
3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesi ve bu maddeye yapılan atıflara istinaden istihdam edilecek sözleşmeli personelin hizmete alınmasında bu madde hükümleri uygulanmaz.”
GEÇİCÎ MADDE 1- Bu karar hükümleri yürürlüğe girmeden önce Bakanlar Kurulunca sözleşme ile çalıştırılmaları kararlaştırılmış olan personel hakkında, sözleşme süreleri bitinceye kadar sözleşmelerinde bulunan hükümlerin uygulanmasına devam olunur. Ancak bu süre 1978 Bütçe Yılı sonunu geçemez.
GEÇİCİ MADDE 2- (Mülga:9.2.1979 -7/17150 K.)
GEÇİCİ MADDE 3- (Ek: 26.12.2001/2001/3487 K.) Kamu kurum ve kuruluşlarının yurt dışı teşkilatlarından Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda, Lüksemburg, İspanya, İtalya, Finlandiya ve Avusturya’ya ilişkin olarak 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre vize edilen sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilen sözleşmeli personele, 1/1/2002 tarihinden itibaren 19/4/1999 tarihli ve 99/12791 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 1 inci maddesinde belirtilen Euro kuru esas alınarak ödeme yapılır.
657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre, İrlanda, Portekiz ve Yunanistan’a ilişkin olarak vize edilen sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilenlerin sözleşme ücretlerinin, kazanılmış hak teşkil etmemek üzere 31/12/2003 tarihine kadar A.B.D. Doları olarak ödenmesine devam olunur. 1/1/2004 tarihinden itibaren, bu fıkra kapsamına giren sözleşmeli personelin sözleşme ücretlerinin A.B.D. Doları olarak ödenmesine son verilir ve 19/4/1999 tarihli ve 99/12791 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 1 inci maddesinde belirtilen Euro kuru esas alınarak ödeme yapılır. Bu hususlar personelin yıllık sözleşmelerine hüküm konulmak suretiyle ayrıca belirtilir.
GEÇİCİ MADDE 4- (Mülga: 05/01/2008 tarihli Resmi Gazete)
GEÇİCİ MADDE 5 –(Ek: 24/04/2007-2007/12061) Bu Esasların yürürlüğe girdiği tarihten önce doğum sebebiyle sözleşmesi feshedilenler; ayrıldıkları kurumlarında aynı unvanlı münhal pozisyon bulunması ve kurumun isteği hâlinde, öncelikle ayrıldığı görev yerinde, mezkur görev yerinde aynı unvanlı münhal pozisyon bulunmaması hâlinde ise ilgili kurumca diğer birimlerindeki aynı unvanlı münhal pozisyonda istihdam edilmek üzere, bu değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç otuz gün içinde ayrıldıkları kurumlara yazılı müracaatta bulunmaları kaydıyla bir defaya mahsus olmak üzere işe alınabilirler. Bu madde hükümlerine göre öncelikli olarak işe almada ek 1 inci madde hükümleri uygulanır.
GEÇİCİ MADDE 6 – (Ek: 28/06/2007 tarihli R.G.) 4/4/2007 tarihli ve 5620 sayılı Kanunun 1 inci maddesinin (a) bendinde belirtilen kamu idarelerinde 21/4/2007 tarihi itibarıyla iş sözleşmeleri devam edenlerden aynı Kanunun geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrası kapsamında olanlar, Devlet Personel Başkanlığının uygun görüşü üzerine Maliye Bakanlığınca vize edilen sözleşmeli personel pozisyonlarında, bu Esaslar ile getirilen sınav şartı aranmaksızın, kurumlarınca 2007 yılı içerisinde bir defaya mahsus olmak üzere yapılacak sözlü sınavda başarılı bulunmaları kaydıyla istihdam edilebilirler.”
EK GEÇİCİ MADDE 1- (Mülga:1.2.1980- 8/308 K.)
MADDE 17- Bu esaslar 28/6/1978 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 18- Bu Esasları Bakanlar Kurulu Yürütür
[1] "Özel Bütçeli idareler ile 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamı dışında kalan kuruluşlarda" ifadesi 19.2.1985 tarih ve 85/9154 sayılı B.K.K. ile eklenmiştir.
[2] Her sene Bakanlar Kurulu Kararı ile değiştiğinden boş bırakılmıştır.
[3] (*) 2162 sayılı Kanun 2368 sayılı Kamın ile yürürlükten kaldırılmış olup bu Kanuna göre Kanuni çalışma saati sağlık personeli için haftada 45 saat, mesleklerini serbest icra edenler için 40 saattir.
[4] 31.12.1993 tarihli ve 93/5097 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile 14’üncü maddenin 1’inci fıkrasında yer alan (5434 sayılı Kanunla eklenen 5’inci maddenin son fıkrasına göre emekli aylığı kesilmeksizin çalıştırılacak hekimler dahil) hükmü yürürlükten kalkmıştır.
[5] Burada geçen “2006” ibaresi 06/01/2007 tarihli ve 26395 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 04/1/2007 tarihli ve 11533 sayılı BKK ile “2007” olarak değiştirilmiştir.
1 SAYILI CETVEL
SINAV ŞARTI ARANMAKSIZIN HİZMETE ALINACAK
SÖZLEŞMELİ PERSONEL POZİSYON UNVANLARI
AVUKAT (KISMİ ZAMANLI)
DİŞ TABİBİ
ECZACI
GEMİ ADAMI
KAPTAN
PİLOT
TABİP
UÇAK KONTROL VE BAKIM MAKİNİSTİ
UÇUŞ TEKNİSYENİ
UZMAN TABİP
2 SAYILI CETVEL
SADECE MESLEKİ UYGULAMALI SINAV SONUCUNA GÖRE HİZMETE
ALINACAK SÖZLEŞMELİ PERSONEL POZİSYON UNVANLARI
DANS UZMANI
DENİZ TRAFİK BAŞKILAVUZU
DENİZ TRAFİK KILAVUZ YARDIMCISI
DENİZ TRAFİK KILAVUZU
DERİCİ
DİSPEÇ
DOKUMACI-ÖĞRETİCİ
EDİTÖR
FOTO DİZGİ OPERATÖRÜ
FOTOĞRAFÇI
FRESK RESSAMI
HATTAT
HEYKELTRAŞ
IŞIKÇI
İŞARET DİLİ TERCÜMANI
KALEMKÂR
KAMERAMAN
KONSERVATOR
KOSTÜM KREATÖRÜ
KOSTÜMCÜ
KURŞUNCU
MİZANPAJCI
MÜCELLİT
MÜZİKÇİ
NOTA RESSAMI
SAZ SANATÇISI
SEDEFKÂR
SENARİST
SERAMİKÇİ
TASARIMCI
TASHİHÇİ
TAŞ İŞLEYİCİ
TONMAİSTER
VİTRAY USTASI
YAPIMCI
YAYIN KOORDİNATÖRÜ
YAZMA ESER PATALOJİ UZMANI
YAZMA ESER UZMANI
YÖNETMEN
T.C.
ANTALYA VALİLİĞİ
İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Sayı :B.08.4.MEM.4.07.00.01/28646 19.10.2007
Konu : Sözleşmeli Öğretmenler
KAYMAKAMLIĞINA
(İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü)
Okul /Kurum Müdürlüğüne
İlgi: Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü'nün 01/10/2007 tarih ve 63440 sayılı yazılan.
Bakanlığımız Personel Genel Müdürlüğü'nün Sözleşmeli öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğinin gereği olan bütün görev, yetki, sorumluklan ile ödev ve haklan açısından kadrolu öğretmenlerden herhangi bir farkları bulunmadığının her kademedeki eğitim yöneticilerince bilinmesi gerektiği ile ilgili yazılan ekte gönderilmiş olup; bundan sonra sözleşmeli öğretmenlere de sicil raporu doldurulması konusunda gereğinin yapılmasını önemle rica ederim.
Bilgilerinizi rica ederim.
Osman Nuri GÜLAY
Vali a.
İl Milli Eğitim Müdürü
EKİ: 1 Bakanlık Yazısı.
DAĞITIM:
14 İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Merkezdeki Tüm Okul ve Kurum Müd.ne
BİLGİ İÇİN:
Milli Eğitim Md.(Tüm Birimlere)
SÖZLEŞMELİ PERSONEL DEĞERLENDİRME FORMU
SÖZLEŞMELİ PERSONELİN
T.C Kimlik No Fotoğraf
Adı ve Soyadı
Doğum Yeri ve Tarihi
Görevi ve Sözleşme Tipi
Görev Yeri
Atama Branşı
Bu Okul/Kurumda Göreve Başlama Tarihi
Daha önce görev yaptığı Okul/Kurum
Değerlendirme Raporunun Ait Olduğu Yıl
SİCİL AMİRİNİN GENEL DURUM VE DAVRANIŞLARI HAKKINDAKİ DUŞUNCELERI( ŞAHSİYET DEĞERLENDİRİLMESİ) NOT: Bu sütun, Yönetmelik'in 17. maddesi gereğince tespit edilebilen iyi ve kötü alışkanlıklar ile kabiliyetleri dikkate alınarak doldurulur.
1.SİCİL AMİRİNİN DÜŞÜNCESİ 2.SİCİL AMİRİMNİN DÜŞÜNCESİ 3.SİCİL AMİRİNİN DÜŞÜNCESİ
SİCİL AMİRLARİNİN MEMURLARIN MESLEKİ EHLİYETİ HAKKINDAKİ NOTLARI (GÖREVDE GÖSTERİLEN BAŞARININ - DEĞERLENDİRİLMESİ)
SORULAR 1. SİCİL AMİRİNİN NOTU 2.SICIL AMİRİNİN NOTU 3.SICIL AMİRİNİN NOTU
1-SORUMLULUK DUYGUSU? (Görev ve yetki alanına giren işleri kendiliğinden, zamanında ve doğru yapma takip edip sonuçlandırma alışkanlığı)
2-Görevine bağlılığı, iş heyecanı, teşebbüs fikri
3-Mesleki bilgisi, yazılı ve sözlü ifade kabiliyeti kendini geliştirme ve yenileme gayreti
4-İntizam ve Dikkat?
5-İşbirliği yapmada ve değişen şartlara, görevlere uyum sağlamada, gösterdiği başarı.
6-Tarafsızlık(Görevini yerine getirirken dil,ırk,cins,siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep,ayrılıklarında etkilenmeme ?
7-Amirlerine, mesai arkadaşlarına iş sahiplerine karşı tutum ve davranışı?
8-İnsan haklarına saygısı?(İnsanların kişiliğine ve haklarına saygı gösterme, hiç kimseye insanlık onuruyla bağdaşmayan muamelede bulunmama)
9-Disipline riayeti?
10-Görevini yerine getirmede çalışkanlığı, kabiliyeti ve verimliliği?
1.Sicil Amiri Not ort. 2.Sicil Amiri Not ort. 3.Sicil Amiri Not ort.
SÖZLEŞMELİ PERSONELİN DEĞERLENDİRME NOTU ORTALAMASI
1.SİCİL AMİRİNİN
Adı
Soyadı
Görevi
İmzası 2.SICIL AMİRİNİN
Adı :
Soyadı :
Görevi :
İmzası : 3.SICIL AMİRİNİN
Adı :
Soyadı :
Görevi :
İmzası :
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sayı : B.O8.0.PGM.O.23.01.O1.4- 2339 / 63440 01/10/2007
Konu : Sözleşmeli öğretmenler
……………. VALİLİĞİNE
(İl Millî Eğitim Müdürlüğü)
Bazı illerimizde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli olarak görev yapan öğretmenlerin; geçici personel olarak nitelendirilerek aylık ve ek ders ücretlerinin zamanında ödenmediği, toplu taşım araçlarından indirimli yararlanabilecekleri indirim kartı (paso) verilmediği ve bazı yönlerden kadrolu öğretmenler ile aralarında ayrım yapıldığı yönünde bilgiler intikal etmesi üzerine açıklama yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Bilindiği gibi, sözleşmeli olarak görev yapan öğretmenlerin ödev, hak ve yükümlülükleri ile özlük ve maddi haklan yönünden kadrolu olarak görev yapan öğretmenlerden herhangi bir farklarının olmadığı müteaddit defalar genelge ve benzeri idari metinlerle teşkilatımıza duyurulmuştur.
Buna rağmen, bazı illerimizde aylık ve ücretlerinin zamanında ödenmediği, il. ilçe ve eğitim kurumu yöneticilerinin bunlara karşı davranışlarının olumlu olmadığı, toplu taşım araçlarından indirim kartı (paso) alamadıkları ve diğer kurumlarca öğretmenlere tanınan hakların tanınmadığı yönünde şikayet ve sızlanmalara rastlanmaktadır.
Bundan böyle sözleşmeli öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğinin gereği olan bütün görev, yetki, sorumlulukları ile Ödev ve hakları açısından kadrolu öğretmenlerden herhangi bir farkları bulunmadığının her kademedeki eğitim yöneticilerince bilinmesi gerekmekte olup, istihdam şeklinden kaynaklanan bazı farklar nedeniyle sözleşmeli Öğretmenleri geçici personel olarak değerlendiren, tutum ve davranışlar ile ayrım yaptığı tespit edilen il, ilçe millî eğitim müdürleri ile eğitim kurumu yöneticileri ve diğer personel hakkında yasal işlem yapılacaktır.
Bilgilerinizi rica ederim.
Remzi KAYA
Bakan a. Genel Müdür
(imza)
DAĞITIM
-81 İl Valiliği
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sayı : B.08.0.PGM.0.23.01.01.4-2498 /66503 18/10/2007
Konu : Sözleşmeli öğretmenlerin adaylık işlemleri
İlgi: Bakanlık Makamının 10/10/2007 tarih ve B.08.0.PGM.0.23.01.01.6-2440/65287sayılı Onayı.
Bilindiği gibi, Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi kapsamında istihdam edilen sözleşmeli öğretmenler, hizmet sözleşmelerinin 12 nci maddesi gereği mesleki eğitim adı altında temel, hazırlayıcı ve uygulamalı eğitime tabi tutulmaktadırlar.
Bu eğitimlere katılarak başarılı olanlardan, KPSS puanı üstünlüğüne göre kadrolu olarak öğretmenliğe atananların aynı eğitime tekrar alınmamaları ilgi Onayla uygun görülmüştür.
Bu itibarla, sözleşmeli öğretmen olarak görev yapmakta iken mesleki eğitim adı altında katıldıkları temel, hazırlayıcı ve uygulamalı eğitim süreçlerinde başarılı olanlar, kadrolu öğretmenliğe atandıklarında aynı eğitimlere yeniden tabi tutulmayacaklar, kadrolu olarak göreve başladıkları tarih itibarıyla 1 yıllık görev süresi sonunda adaylıklarının kaldırılmasına engel bir hâl bulunmadığı tespit edilenlerin Devlet memuriyetinde adaylıkları kaldırılacaktır.
Bilgilerinize arz/rica ederim.
Remzi KAYA
Bakan a.
Genel Müdür
DAĞITIM
- Merkez Teşkilatına
- 81 İl Valiliğine
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sayı : B.08.Ü.PGM.J.23.01.014-252-21593 ../../2007
Konu : Sözleşmeli öğretmenler
İlgi: Millî Eğt. Bakanlığının 27/02/2007 tarihli ve B.08.0.PGM.0.23.01.01.4-508-12014 sayılı yazısı.
Bilindiği gibi. 657 Devlet Memurları Kanunun 4.üncü maddesinin (B) bendi kapsamında Bakanlığımıza bağlı eğitime kurumlarında sözleşmeli öğretmen olarak istihdam edilenlerin mesleki eğitime alınacakları ilgi yazımızla bildirilmişti.
Ancak, Bakanlığımıza ulaşan yazılı ve sözlü bildirilmelerden sözleşmeli öğretmenlerin; resmi eğitim kurumlarında görevlendirilmeden önce özel okullarda temel eğitim, hazırlayıcı eğitim ve uygulamalı' eğitime katılıp başarılı olanlar ile sözleşmeli öğretmen olarak görev yapmakta iken ilgi yazımızdan önce bu eğitimleri alanların tekrar bu eğitimlere alınıp alınmayacağı hususunda tereddüde düşüldüğü anlaşıldığından aşağıdaki açıklamanın yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Sözleşmeli Öğretmenlerden;
1- Sözleşmeli öğretmen olarak görev yapmakta iken ilgi yazımızdan önce temel ve hazırlayıcı eğitim ile uygulamalı eğitim programlarına katılarak yapılan sınavlarda başarılı olanlar,
2- Özel okullarda öğretmen olarak görev yapmakta iken, gördükleri temel ve hazırlayıcı eğitim ile uygulamalı eğittin programlarına katılarak yapılan sınavlarda başarılı olduklarını belgelendirenler, başarılı oldukları eğitim programlarından muaf tutulacaklardır.
3- Kurs ve dershanelerde öğretmen olarak görev yapanlardan bu eğitim programlarına katılmış olanlar ise mesleki eğitim adı altında düzenlenen temel ve hazırlayıcı eğitim ile uygulamalı eğitim programlarına alınacaklardır.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Remzi KAYA
Bakan a.
Genel Müdür
DAĞİTİM:
-81 İl Valiliğine
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sayı : B.08.0.PGM.0.23.01.01.4- 528 / 12014 27/02/2007
Konu : Sözleşmeli öğretmenler
GENELGE NO: 2007/88
İlgi: a) Bakanlık Makamının 27/2/2007 tarih ve B.08.0.PGM.0.23.01.01.6-504/11697 sayılı Onayı.
b) Millî Eğitim Bakanlığı Aday Memurlarının Yetiştirilmelerine İlişkin Yönetmelik.
Bilindiği gibi, Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli olarak istihdam edilen öğretmenlerin hizmet sözleşmelerinin 12 nci maddesinde “Personel, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 1 yıl içinde mesleki eğitime tabi tutulur.” ifadesi yer almaktadır.
Bu çerçevede; sözleşmeli öğretmenlere, kamu görevinin gerektirdiği bilgi ve becerilerin kazandırılması, Türk Millî Eğitim sisteminin genel amaç ve temel ilkeleri, millî eğitim mevzuatı ile öğretim yöntemleri, tutum ve davranışları ve benzeri yönlerden yetiştirilmeleri amacıyla mesleki eğitime alınmaları ilgi (a) Onayla uygun görülmüştür.
Buna göre, 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında 4/7/2006 tarihinden bugüne kadar göreve başlatılan ve halen görevde bulunan sözleşmeli öğretmenler, ilgi (b) Yönetmelik hükümleri çerçevesinde kadrolu öğretmenlere uygulanmakta olan temel, hazırlayıcı ve uygulamalı eğitim programlarına mesleki eğitim adı altında alınacaklardır. Bu eğitime, kadrolu aday öğretmenlerle birlikte alınabilecekleri gibi kadrolu öğretmen bulunmadığı durumlarda da ilgi (b) Yönetmelikte belirtilen esas ve usullere göre yalnızca sözleşmeli öğretmenler için de eğitim programlar ı düzenlenebilecektir.
Diğer taraftan, Bakanlığımıza bağlı resmi eğitim kurumlarında görevli öğretmenler; bilgi ve becerilerini geliştirmek, verimliliklerini artırmak, bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyumlarını sağlamak amacıyla Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı birimlerinin görüşleri alınarak Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığınca her yıl hazırlanan hizmetiçi eğitim faaliyetlerine katılabilmektedirler.
Sözleşmeli öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğinin gereği olan görev, yetki ve sorumluluklar açısından kadrolu öğretmenlerden bir farkı bulunmadığı noktasından hareketle; Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı’nca düzenlenen hizmetiçi eğitim faaliyetlerine de istemeleri halinde katılmaları mümkün bulunmaktadır.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Remzi KAYA
Bakan a.
Genel Müdür
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sayı :B.08.0.PGM.0.23.01.05.94/ 1096/24459 26//04/2007
Konu : Sözleşmeli personelin sendika üyeliği
İlgi : Personel Genel Müdürlüğünün 13/4/2007 tarih ve B.08.0.PGM.0.23.01.05.94/970/21652 sayılı yazısı.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4'üncü maddesi (B) bendi kapsamında Bakanlığımız kadrolarında görev yapan sözleşmeli öğretmenlerin sendikalara üye olamayacağı ilgi yazımız ile duyurulmuştu. Ancak, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu'nun 3'üncü maddesinin, 21/4/2007 tarih ve 26500 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 4/4/2007 tarihli ve 5620 sayılı "Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun"un 4'üncü maddesinin ikinci fıkrasıyla değişik (a) bendinde kamu görevlisi "Kamu kurum ve kurutuşlarının işçi statüsü dışmdaki bir kadro veya sözleşmeli personel pozisyonunda çalışan, adaylık veya deneme süresini tamamlamış kamu görevlilerini" olarak tanımlandığından, 657 sayılı Kanun'un 4'üncü maddesinin (B) bendi kapsamında Bakanlığımız kadrolarında sözleşmeli olarak çalışmakta olan personelin (öğretmenler dahil), Eğitim Öğretim ve Bilim hizmetleri Kolunda faaliyette bulunan sendikalara üye olabileceklerdir.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Bekir ERDOĞAN
Bakan a. Genel Müdür V.
DAĞITIM:
Gereği: Bilgi:
Merkez teşkilatına Eğitim, Öğretim ve bilim hizmetleri kolunda
81 İl Valiliğine faaliyet gösteren sendikalara
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sevgili arkadaşlar,
Temel Eğitim Semineri sırasından tanıştığı bir müfettişten alınan sözleşmeli öğretmelikle ilgili 24 sayfalık bir belge ... Bu belge sözleşmelilerin önceden mevcut haklarıyla birlikte yeni yeni verilen hakları da kapsamaktadır.
bana bi arkadaş gönderdi bende paylaşmak istedim.
Sayı : B.08.0.PGM.0.23.01.01.4 – 3657/94768 15/11/2006
Konu : Sözleşmeli Öğretmenler
DOSYA
İlgi: a) 04/07/2006 tarihli ve 26128 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, 09/06/2006 tarihli ve
2006/10603 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı.
b) 29/09/2006 tarihli ve 26304 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, 15/09/2006 tarihli ve
2006/10971 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı.
Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli olarak görev yapan öğretmenlere ilgi (a) ve (b) Bakanlar Kurulu Kararlarına göre ek ödeme ile ücretlerinin arttırılması hususunda tereddütlerin oluştuğu anlaşıldığından konu hakkında açıklama yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Bilindiği gibi, ilgi (a) Bakanlar Kurulu Kararında; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrasına göre istihdam edilen sözleşmeli personelden ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kamu idarelerinde istihdam edilenlere sözleşme ücreti ile ilişkilendirilmeksizin, 01/01/2006-30/06/2006 tarihleri arasında 40 YTL, 01/07/2006 tarihinden itibaren ise 80 YTL tutarında, her ay ek ödemenin yapılacağı, ilgi (b) Bakanlar Kurulu Kararının 1 inci fıkrasının (f) bendine göre çeşitli statülerde sözleşmeli olarak çalıştırılanların mevcut brüt sözleşme ücreti yeni bir sözleşme yapılmasına gerek olmaksızın % 2,32 oranında arttırılması, (g) bendinde ise 9/6/2006 tarihli ve 2006/10603 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 1 inci maddesinin 1 inci fıkrasının son cümlesinde yer alan 80 YTL’ nin 82,5 YTL’ ye yükseltildiği karara bağlanmıştır.
Bu itibarla, Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak görev yapan personelin gerek ilgi (a) gerekse ilgi (b) Bakanlar Kurulu Kararlarından yararlandırılmaları gerekmektedir.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim
DAĞITIM: -81 İl Valiliğine
Remzi KAYA
Bakan a.
Genel Müdür
İmza.
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü
Sayı : B.08.0.PGM.0.23.01.01.4-3332/78969 10/10/2006
Konu : Sözleşmeli öğretmenler
İlgi: Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen ve Yöneticilerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Esaslar.
Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) bendi kapsamında sözleşmeli olarak görev yapan öğretmenlere ek ders ücreti ödenip ödenmeyeceği hususunda tereddütler oluştuğu anlaşıldığından konu hakkında açıklama yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Sözleşmeli öğretmenler ile il veya ilçe millî eğitim müdürlükleri arasında karşılıklı olarak imzalanan Hizmet Sözleşmesi’nin 5 inci maddesinde “Personelden sözleşme ücreti karşılığında haftada okutmak zorunda oldukları ders saatlerini tamamlayanlara, emsali kadrolu öğretmenlere alanları itibarıyla haftada verilebilecek ek ders görevi saatini geçmemek üzere ek ders görevi verilebilir. Bunlara fiilen okuttukları her ek ders saati için, kadrolu öğretmenlere ödenen tutar kadar aynı usul ve esaslara göre ek ders ücreti ödenir.” hükmü yer almaktadır.
Bu hüküm uyarınca, sözleşmeli öğretmenlere ders ve ek ders görevi verilirken emsali kadrolu öğretmenler gibi işlem yapılacak, bunlardan aylık karşılığı ders görevini dolduranlara, aylık karşılığı ders saatinin üzerindeki her ders saati için ilgi Esaslar kapsamında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 176’ncı maddesinin birinci fıkrası çerçevesinde belirlenen ek ders ücreti ödenecektir.
Ayrıca, sözleşmeli öğretmenlerin ek ders görevi karşılığı almış oldukları ek ders ücretlerinden 506 sayılı Kanunun 77 nci maddesi uyarınca sigorta primi kesilmesi gerekmektedir.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Remzi KAYA
Bakan a.
Genel Müdür
DAĞITIM
81 İl Valiliğine
Kadrolu ve Sözleşmeli Öğretmenlik Arasındaki 2 Net Fark
ÖĞRETMENLİKTE KADROLU SÖZLEŞMELİ AYRIMI!
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik her fırsatta aksini iddia etse de Kadrolu ile Sözleşmeli öğretmenler arasında fark olduğu bir kez daha belgelenmiştir.
Sayın Hüseyin Çelik; Kadrolu Öğretmenle sözleşmeli öğretmen arasında bir fark yok diye dursun farklılıklar zaman içerisinde daha da çok netleşiyor. Üstelik bu farklılıklar bakanlığın kendisi tarafından resmi yazı ve kılavuzla belgelenmektedir. Farklılıklar iki temel noktada oluşmaktadır birincisi yer değiştirme ikincisi de askerlik görevidir.
Sözleşmeli öğretmenden asker olmaz!
Millî Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün 22 Eylül 2008 tarih ve 84772 sayılı yazılarına göre asker öğretmenler Doğu Anadolu, Güney Doğu Anadolu Bölgelerinde yer alan iller ile Artvin, Bayburt, Gümüşhane, Kahramanmaraş, Sivas ve Yozgat İllerinde görevlendirilecekler.
Kadrolu olarak görev yapan öğretmenlerin asker öğretmen olarak seçilebilmeleri için “Öğretmen Bildirim Çizelgesi EK-A” belgesinin düzenlenerek sevke tabi olduğu celp döneminden en az iki ay önce yükümlünün bağlı bulunduğu yerli askerlik şubesine gönderilmesi gerekmektedir. Sözleşmeli öğretmen olarak görev yapan öğretmenlerin ise asker öğretmen seçilmesi mümkün bulunmamaktadır. Şeklindeki ifadesiyle Personel Genel Müdürlüğü; Bakan Hüseyin ÇELİK’in “Kadrolu Öğretmenler ile Sözleşmeli Öğretmenler arasında sosyal güvenlik kurumları hariç hiçbir fark bulunmamaktadır” sözünü yalanlamaktadır. Onlarca fark bugüne kadar gündeme taşındığı halde sözünde ısrar eden Bakan ÇELİK’i yalanlayan yazı için tıklayınız.
Sözleşmeli öğretmen atanmaz, görevlendirilir.
Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünün internet sitesinde “2008–2 Atama dönemi ek sözleşmeli öğretmen atamasına ilişkin duyuru” şeklindeki duyuruyu okuduğumuzda “Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/B maddesi kapsamında istihdam edilmek üzere elektronik ortamda alınacak başvurulara bağlı olarak 13.000 pozisyona ilk defa görevlendirme biçimiyle sözleşmeli öğretmen görevlendirmesi yapılacaktır.” açıklamasını görmekteyiz. Duyuru haberinin başlığındaki “öğretmen atamasına” ilişkin ifadesi ile duyuru metnindeki “sözleşmeli öğretmen görevlendirmesi yapılacaktır.” ifadesini karşılaştırdığımızda bir atamanın yapılmadığı görülmektedir. Kadrolu öğretmenler atanmaktadır ama sözleşmeli öğretmenler görevlendirilmektedir. Elbet ki öğretmen atamasına karşı değiliz ve boş kadrolar doldurulmalıdır. Hem de öğretmenler arasında sınıf ayrımı yaparcasına bir ortam yaratan sözleşmeli öğretmen görevlendirilmesiyle değil kadrolu öğretmen atamasıyla doldurulmalıdır.
Sözleşmeli öğretmenseniz eşinizin yanına yer değiştirme isteğinde bulunamazsınız.
Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü’nün 24.07.2008 tarihinde yayımladığı, Güncellenen Öğretmenlerin Özür Durumuna Bağlı Yer Değiştirme Kılavuzun 5. sayfasında, “3. Başvuru yapamayacak Öğretmenler” başlığı altındaki 3. madde ; “Zorunlu hizmet bölgesi kapsamındaki illerde kadrolu öğretmen olarak görev yapan ve zorunlu çalışma yükümlülüğünü tamamlamayan öğretmenler, eş durumuna bağlı özür durumundan Birinci hizmet bölgesinde (eşi D ve E hizmet sınıfı ilçelerdeki eğitim kurumlarında kadrolu olarak çalışanlar hariç) çalışan zorunlu hizmete tabi kadrolu ya da sözleşmeli öğretmen eşinin yanına yer değiştirme isteğinde bulunamayacaktır ” hükmünü içermektedir.
2008 Şubat döneminde yayınlanan kılavuzdaki bu maddede (eşi D ve E hizmet sınıfı ilçelerdeki eğitim kurumlarında kadrolu olarak çalışanlar hariç) ibaresi yokken bakanlık kılavuzu ilk kez güncelleyerek yayımlamış ve bu ibareyi kılavuza koymuştur. Bu madde nedeniyle; zorunlu hizmet bölgesinde çalışan ve zorunlu hizmetini bu bölgede tamamlamakta olan kadrolu bir öğretmen, birinci hizmet bölgesindeki bir ilin D hizmet sınıfı ilçesinde görevli SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMEN olan eşinin yanına yer değiştirme isteğinde bulunamamaktadır.
MEB Anayasa’ya ve kendi hazırladığı yönetmeliğe aykırı hareket etmektedir.
Anayasanın I. Ailenin korunması başlıklı 41. maddesinde “MADDE 41.–Aile, Türk toplumunun temelidir ve eşler arasında eşitliğe dayanır. Devlet, ailenin huzur ve refahı ile özellikle ananın ve çocukların korunması ve aile planlamasının öğretimi ile uygulanmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alır, teşkilâtı kurar.” Hükümleri bulunmasına rağmen; kılavuz maddesi (eşi D ve E hizmet sınıfı ilçelerdeki eğitim kurumlarında kadrolu olarak çalışanlar hariç) diyerek eşi sadece kadrolu olarak çalışanların ailesini korumuş ancak eşinin yanına yer değiştirme isteğinde bulunan sözleşmeli öğretmenin ailesini korumayı gözetmemiştir. Ayrıca kadrolu ve sözleşmeli ayrımı yaparak anayasanın eşitlik ilkesi de ihlal edilmiştir.
Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’nin Özür Durumuna Bağlı Yer Değiştirme başlıklı 23. (b)maddesi “Öğretmenlerin zorunlu çalışma yükümlülüğünün bulunup bulunmadığı veya bulundukları görev yerinde, yerleşim yerinde ya da ilde çalışmaları gereken süreyi tamamlayıp tamamlamadıklarına bakılmaksızın bu özür durumundan yer değiştirme isteğinde bulunabilmesi için eşinin, atanmak istediği yerde herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna bağlı olarak çalıştığını belgelendirmesi gerekmektedir.” Hükümleri bulunmasına rağmen; Buradan da anlaşılacağı üzere eş durumu özründen yararlanabilmek için zorunlu hizmet yükümlüsü olup olmadığına bakılmaksızın ve eşinin, atanmak istediği yerde herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna bağlı olarak çalıştığını belgelendirmesi halinde yer değiştirme isteğinde bulunabilecektir. Ancak kılavuz maddesinde (eşi D ve E hizmet sınıfı ilçelerdeki eğitim kurumlarında kadrolu olarak çalışanlar hariç) denilerek, yer değiştirmek istediği yerde herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna bağlı olarak çalıştığını belgelendiren sözleşmeli öğretmen eş kapsam dışında bırakılmıştır. Bu bağlamda 657/4-B Sözleşmeli Öğretmen olan sosyal güvencesinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından karşılandığı eşinin yanına Eşi bizzat bakanlık personeli olmasına ve sosyal güvenlik kurumu açısından bir sorun olmamasına rağmen yer değiştirme isteği kabul edilmemiştir. Bu durum Bakanlığın kendi hazırladığı yönetmeliğe de aykırı bir işlemde bulunduğunu çok açık bir şekilde göstermektedir.
Sözleşmeli öğretmenseniz 1 yıl çalışmadan sağlık ve eş durumu özrüne bağlı olarak yer değiştirme isteğinde bulunamazsınız.
Ayrıca kılavuzun 4. Sözleşmeli öğretmenler başlıklı kısmında “ 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/B maddesi kapsamında görevlendirilen ve göreve başlama tarihi itibarıyla bir yıllık çalışma süresini tamamlayan sözleşmeli öğretmenler de kadrolu öğretmenlerden aranılan koşulları belgelendirmeleri kaydıyla sağlık ve eş durumu özrüne bağlı olarak yer değiştirme dönemlerinde il içinde ve iller arasında ilçe bazında boş pozisyon ve alanlarında en az 15 saat ders yükü bulunan eğitim kurumlarına dağıtım yapılmak üzere ilçe tercihinde bulunabileceklerdir.” Hükümlerinden anlaşıldığı üzere kadrolu öğretmenler bir yılını doldurmasalar bile sağlık ve eş durumu özrüne bağlı olarak yer değiştirme isteğinde bulunabilmelerine rağmen sözleşmeli öğretmen olmanız halinde bir yılınızı doldurmanız gerekmektedir. Bu durumda da yönetmeliğe aykırı bir işlem çok açık bir şekilde görülmektedir.
Hiçbir hukuki dayanak yokken hatta mantıklı bir sebep bile yokken sözleşmeli öğretmen kadrolu öğretmen ayrımı yapılmasından anlaşıldığı gibi bakanlığın kendi içerisinde de çok çelişkili ve ayrıcalıklı, keyfi uygulamalarının olduğu tartışmasız bir gerçektir. Binlerce öğretmeni idare eden bakanlığın böylesine çelişkili ve yönetmeliğe hukuka aykırı uygulamalar yapması yakışık almayan bir durumdur.