Puanları
38
Solutions
0
- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
- Konum
- www.balikesirpedagog.com
- Web sitesi
- www.balikesirpedagog.com
Etkinlik Adı – İçeriği: Sepetteki Sayılar (Rakam, 1-10, Sayı Sayma, Önceki-Sonraki)
Etkinlik Çeşidi : Matematik ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (İleriye/ geriye doğru ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane
olduğunu söyler. 10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce
gelen sayıyı söyler. 10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan
sonra gelen sayıyı söyler)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın miktarını
söyler.)
DG: K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri yerine getirir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımını gerektiren hareketleri yapar.
(Kalem kontrolünü sağlar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer.)
MATERYALLER: Sepet ve 1-10 arası sayı kartları, kalem
KAVRAMLAR: Sayı/Sayma: 1- 10 arası sayılar, Öncekisonraki
ÖĞRENME SÜRECİ
• İçerisinde 1-10 arası sayı kartlarının olduğu bir sepet ile çocukların dikkati çekilir.
• “Karışık Sayılar” adlı oyun oynanacağı söylenir.
• İstekli çocuklardan biri sepetten bir sayı kartı çekerek öğretmene verir.
• Sayı kartı çocuklara gösterilerek kartta hangi sayının olduğu,
bu sayıdan önce hangi sayının geldiği, sonra hangi sayının geldiği vb. sorular sorulur.
• Tüm sayılar gösterilene kadar oyuna devam edilir.
• “Şimdi de bu kartlarla başka bir oyun oynayacağız” denerek
“Say Getir” oyununa geçilir.
• Sepetten bir sayı çekilir. Çocuklardan çekilen sayı kadar nesne getirmeleri istenir.
• Getirilen nesneler sayılır. Tüm sayılar gösterilene kadar oyuna
devam edilir.
DEĞERLENDİRME
• Sepette hangi sayılar vardı?
• Sayılarla başka nasıl oyunları oynamak istersin?
• Sayılar ne işimize yarar?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, önceki-sonraki kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte “Sayı söyle ve o sayı kadar alkışla, zıpla” vb. oyunlar oynamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; çocuğun
sepetten çektiği sayı henüz öğrenmediği bir sayı ise öğretmen
destek olmalıdır.
ÖNERİLER
• Sayı nesne eşleştirmesi yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Matematik ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (İleriye/ geriye doğru ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane
olduğunu söyler. 10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce
gelen sayıyı söyler. 10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan
sonra gelen sayıyı söyler)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın miktarını
söyler.)
DG: K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri yerine getirir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımını gerektiren hareketleri yapar.
(Kalem kontrolünü sağlar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer.)
MATERYALLER: Sepet ve 1-10 arası sayı kartları, kalem
KAVRAMLAR: Sayı/Sayma: 1- 10 arası sayılar, Öncekisonraki
ÖĞRENME SÜRECİ
• İçerisinde 1-10 arası sayı kartlarının olduğu bir sepet ile çocukların dikkati çekilir.
• “Karışık Sayılar” adlı oyun oynanacağı söylenir.
• İstekli çocuklardan biri sepetten bir sayı kartı çekerek öğretmene verir.
• Sayı kartı çocuklara gösterilerek kartta hangi sayının olduğu,
bu sayıdan önce hangi sayının geldiği, sonra hangi sayının geldiği vb. sorular sorulur.
• Tüm sayılar gösterilene kadar oyuna devam edilir.
• “Şimdi de bu kartlarla başka bir oyun oynayacağız” denerek
“Say Getir” oyununa geçilir.
• Sepetten bir sayı çekilir. Çocuklardan çekilen sayı kadar nesne getirmeleri istenir.
• Getirilen nesneler sayılır. Tüm sayılar gösterilene kadar oyuna
devam edilir.
DEĞERLENDİRME
• Sepette hangi sayılar vardı?
• Sayılarla başka nasıl oyunları oynamak istersin?
• Sayılar ne işimize yarar?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, önceki-sonraki kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte “Sayı söyle ve o sayı kadar alkışla, zıpla” vb. oyunlar oynamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; çocuğun
sepetten çektiği sayı henüz öğrenmediği bir sayı ise öğretmen
destek olmalıdır.
ÖNERİLER
• Sayı nesne eşleştirmesi yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."