Ölçme Konusunda Neler Öğrenmeli ?    
- Ölçme kelimelerini kullanmayı (uzun,daha uzun, ağır, daha ağır, önce, sonra ...)
- 2 nesneyi hangisinin daha uzun olduğunu bulmak için yanyana getirerek karşılaştırmayı
- 2 veya daha fazla nesneyi sıralamayı, 3 havucun uzundan kısaya doğru.
- Ölçme aletlerinin ne için olduğunu anlamaya başlamalı
 
Gündelik Basit Ölçme Çalışmaları: Kapasite    
- Bir kabın içini suyla doldurun ve oyuncak bebeği veya köğeği bu kabın içinde yıkayın. Oyuncağı kaptan çıkardıktan sonra ne olduğunu sorun: kabın içinde ne kadar su kaldığını, önce dolu olduğunu sonra boşaldığını. Oyuncağı yıkmaka için ne kadar büyük bir kaba veya suya ihtiyacı olduğunu konuşun.
- Bir tepsinin üzerine 2-3 veya daha fazla kutu/kap koyun. Kutuları mercimek veya prinç ile birini tam diğerini yarım ve diğerini de az doldurun. Dolulukları hakkında konuşun. Bir kaşık veya kepçe ile birini doldurun diğerini boşaltın. Bunu banyoda su ile de yapabilirsiniz.
- Bir eşyanızı alın ve onu torbaya koymasını isteyin. Eşyanın sığabileceği kadar büyük bir torba seçmesine yardımcı olun.
 Gündelik Basit Ölçme Çalışmaları: Zaman    
- Ailenin özel günlerini gösteren A3 ebatlarında bir kağıttan pano yada bir ufak kitap hazırlayın. Doğum günleri, seyahatler, piknikler, aile ziyaretleri ve benzeri özel zamanları bu kağıda yazın, o günkü özel olayları (bayramlar, kutlamalar gibi) gazetelerden keserek yapıştırın. Geçen hafta veya geçen neler olmuştu bunların üzerine konuşun.
- Buzdolabından bir buz parçası alın. Bu buz parçasının erimesini izleyin ve ne kadar sürdüğünü konuşun veya sıcak ve soğuk bir şeyin üzerine koyarak kronometre ile süre tutun ve sürelerini karşılaştırın.
- Düzenli gittiğiniz aile büyüklerinize veya arkadaşlarınıza veya alışveriş merkezlerine ne kadar sürede gittiğinizi ölçün ve birbirleri ile mukayese edin.
 
Gündelik Basit Ölçme Çalışmaları: Uzunluk    
- Uzun bir yürüyüşe çıkın ve uzun binalara, ağaçlara ve elektrik direklerine bakın. Fotoğraflarını çekin ve eve geldiğinizde onlara tekrar bakın. Evde legolarla veya küplerle uzun binalar yapın.
- İki başparmağını birbirinden uzaklaştırabildiği kadar çok ellerini açarak en uzun mesafeyi sağlayın. Sonra yakınlaştırın ve tekrar uzaklaştırın. 
- Eline bir top verin ve atmasını isteyin ve ne kadar uzağa gittiğini konuşun.
- Birinizden uzaklaşın ve yakınlaşın. Ne kadar uzaklaştığınızı konuşun.
 
Karşılaştırma Yaparak Ölçme    
Çocukların ölçmeye olan ilgisi mukayese ile oluşur: büyük ve küçük köpekler, hızlı ve yavaş arabalar, yüksek ve alçak binalar. Çocuklar, direk karşılaştırmaktan ziyade gözle tahmin etmeye eğilimindedirler. Aynı ebatlara sahip iki nesnenin ağırlıklarınında aynı olduğunu düşünürler veya bir kutuyu kağıt ile kaplarken önce kutuyu ölçmeden direk kağıdı üzerine koyarlar ve kaplamaya çalışırlar.
Çocuklar iki nesneyi mukayese ederek uzunlukları ölçmeyi anlamaya başlarlar. İki kalemi yanyana getirerek hangisinin daha uzun olduğunu bulabilirler. 
Patatesleri iki eline alarak ağırlıklarını karşılaştırabilirler. Büyüdükçe 2 veya 3 veya daha fazla nesneyi sıraya dizebilirler.
- 2 nesneyi direk olarak birine karşı diğerini karşılaştırın. Hangi havucun daha uzun olduğunu bulun, vazoların yan yana koyun ve hangisinin uzun olduğunu izleyin. Bir şeyleri karşılaştırmada yan yana koymanın önemini anlatın.
- Yaptığınız işlerin sırasında bahsedin: Gündelik işlerin sırası; önce nelerin yapıldığı sonra nelerin ve sonra nelerin yapıldığı gibi. Ekmek arası peynir ekmek hazırlarken önce peynir sonra domates ve daha sonrada salatalık.