Puanları
38
Solutions
0
- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
- Konum
- www.balikesirpedagog.com
- Web sitesi
- www.balikesirpedagog.com
Etkinlik Adı – İçeriği: Sayı Albümü (Sayı, 0 Sıfır, 1-10, Eksiltme, Ekleme)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Okuma Yazmaya Hazırlık ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K3: Algıladıklarını hatırlar. (Eksilen veya eklenen nesneyi
söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)
K4: Nesneleri sayar. (İleriye/ geriye doğru birer birer ritmik
sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin
kaç tane olduğunu söyler. 10’a kadar olan sayılar içerisinde bir
sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.)
MATERYALLER: 1’den 10’a kadar olan sayıların bulunduğu boyama sayfaları, 1’den 10’a kadar nesne resimlerinin bulunduğu boyama sayfaları, boya kalemleri, artık materyaller
KAVRAMLAR: Sayı/Sayma: 0, 1-10 arası sayılar
ÖĞRENME SÜRECİ
• Günlük yaşamda sayıların nerelerde kullanıldığı ve ne işe yaradıkları hakkında sohbet edilir.
• Sınıftaki sandalyeler sayılır ve kaç adet olduklarına dikkat çekilir.
• Oyun oynanacağı söylenerek çocuklardan arkalarını dönmeleri istenir.
• Birkaç sandalye çocuklara fark ettirilmeden sınıfın dışına çıkarılır. Daha sonra çocuklara sandalyelere oturabilecekleri söylenir.
• Ayakta kalan çocuklar sayılarak kaç adet sandalyenin eksik
olduğu hakkında konuşulur.
• Eksik sandalyeler sınıfa geri getirilerek bütün çocukların sandalyelerine oturmaları sağlanır.
• Sınıfta ayakta kalan çocuk kalmadığına dikkat çekilerek sınıf
dışında kaç sandalye kalmış olabileceği sorulur.
• Sınıf kapısı açılarak dışarıda sandalye olup olmadığına bakılır
ve dışarıda hiç sandalye kalmadığı görülerek sıfır sandalye kaldığı çocuklara anlatılır.
• “Beş Küçük Ördek” adlı parmak oyunu çocuklarla birlikte söylenir.
10’a kadar olan sayıların bulunduğu boyama sayfaları diğer gruba da bu sayılar kadar nesne resimlerinin bulunduğu sayfalar
verilir.
Her iki grup da istedikleri şekilde bu sayı ve nesne görsellerini
boyayıp süslerler.
• Sayılar ve nesne sayfaları eşleştirilerek küçükten büyüğe doğru sıralanır.
• Sayfalar bir araya getirilerek sayı albümü hazırlanır ve matematik merkezinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• “0”ın anlamı nedir?
• Daha önce “0” rakamını görmüş müydünüz? Nerelerde?
• Elif, elindeki bir paket bisküviyi sınıftaki arkadaşlarıyla paylaşmak istiyor. Herkese bir bisküvi verebilmek için ne yapması
gerekir? Neden?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, 5 sayısı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden evlerinde çocuklarıyla birlikte gazete, dergi gibi yazılı materyallerde yer alan rakamları bulma ve okuma, “0” rakamını bulma oyunu oynamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, olumlu
davranışları pekiştirilerek etkinliklere aktif olarak katılımı sağlanmalıdır.
ÖNERİLER
• Sınıftaki nesnelerle ekleme ve eksiltme çalışması yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Okuma Yazmaya Hazırlık ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K3: Algıladıklarını hatırlar. (Eksilen veya eklenen nesneyi
söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)
K4: Nesneleri sayar. (İleriye/ geriye doğru birer birer ritmik
sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin
kaç tane olduğunu söyler. 10’a kadar olan sayılar içerisinde bir
sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.)
MATERYALLER: 1’den 10’a kadar olan sayıların bulunduğu boyama sayfaları, 1’den 10’a kadar nesne resimlerinin bulunduğu boyama sayfaları, boya kalemleri, artık materyaller
KAVRAMLAR: Sayı/Sayma: 0, 1-10 arası sayılar
ÖĞRENME SÜRECİ
• Günlük yaşamda sayıların nerelerde kullanıldığı ve ne işe yaradıkları hakkında sohbet edilir.
• Sınıftaki sandalyeler sayılır ve kaç adet olduklarına dikkat çekilir.
• Oyun oynanacağı söylenerek çocuklardan arkalarını dönmeleri istenir.
• Birkaç sandalye çocuklara fark ettirilmeden sınıfın dışına çıkarılır. Daha sonra çocuklara sandalyelere oturabilecekleri söylenir.
• Ayakta kalan çocuklar sayılarak kaç adet sandalyenin eksik
olduğu hakkında konuşulur.
• Eksik sandalyeler sınıfa geri getirilerek bütün çocukların sandalyelerine oturmaları sağlanır.
• Sınıfta ayakta kalan çocuk kalmadığına dikkat çekilerek sınıf
dışında kaç sandalye kalmış olabileceği sorulur.
• Sınıf kapısı açılarak dışarıda sandalye olup olmadığına bakılır
ve dışarıda hiç sandalye kalmadığı görülerek sıfır sandalye kaldığı çocuklara anlatılır.
• “Beş Küçük Ördek” adlı parmak oyunu çocuklarla birlikte söylenir.
Beş Küçük Ördek
Beş küçük ördek
Badi badi yürüyerek
Bir caddeye çıkmışlar
Sağa sola bakmışlar
Birisi geçmiiiiiş öbürleri seslenmiş
Vakviki vakvakvaak
Vikviki vikvik viiiik
Dört küçük ördek
Badi badi yürüyerek
Bir caddeye çıkmışlar
Sağa sola bakmışlar
Birisi geçmiiiiiş öbürleri seslenmiş
Vakviki vakvakvaak
Vikviki vikvik viiiik…
(Parmak oyunu ördek sayısı azaltılarak devam ettirilir ve sıfıra
ulaşılır.)
• Çocuklardan iki gruba ayrılmaları istenerek bir gruba 0’danBeş küçük ördek
Badi badi yürüyerek
Bir caddeye çıkmışlar
Sağa sola bakmışlar
Birisi geçmiiiiiş öbürleri seslenmiş
Vakviki vakvakvaak
Vikviki vikvik viiiik
Dört küçük ördek
Badi badi yürüyerek
Bir caddeye çıkmışlar
Sağa sola bakmışlar
Birisi geçmiiiiiş öbürleri seslenmiş
Vakviki vakvakvaak
Vikviki vikvik viiiik…
(Parmak oyunu ördek sayısı azaltılarak devam ettirilir ve sıfıra
ulaşılır.)
10’a kadar olan sayıların bulunduğu boyama sayfaları diğer gruba da bu sayılar kadar nesne resimlerinin bulunduğu sayfalar
verilir.
Her iki grup da istedikleri şekilde bu sayı ve nesne görsellerini
boyayıp süslerler.
• Sayılar ve nesne sayfaları eşleştirilerek küçükten büyüğe doğru sıralanır.
• Sayfalar bir araya getirilerek sayı albümü hazırlanır ve matematik merkezinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• “0”ın anlamı nedir?
• Daha önce “0” rakamını görmüş müydünüz? Nerelerde?
• Elif, elindeki bir paket bisküviyi sınıftaki arkadaşlarıyla paylaşmak istiyor. Herkese bir bisküvi verebilmek için ne yapması
gerekir? Neden?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, 5 sayısı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden evlerinde çocuklarıyla birlikte gazete, dergi gibi yazılı materyallerde yer alan rakamları bulma ve okuma, “0” rakamını bulma oyunu oynamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, olumlu
davranışları pekiştirilerek etkinliklere aktif olarak katılımı sağlanmalıdır.
ÖNERİLER
• Sınıftaki nesnelerle ekleme ve eksiltme çalışması yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."