Ritim çalışmaları

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Özlem ÖZMEN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 2:24
Puanları 38
Solutions 0
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
3,621
Tepki Skoru
4
Puanları
38
Konum
ESKİŞEHİR
@Özlem ÖZMEN
RİTİM ÇALIŞMALARI
etkinlik 1

materyaller: ritm sopaları

uygulama: çocuklar çember şeklinde ayakta dururlar. bütün çocuklar gözlerini kapatır. eğitimci ritm sopaları ile ritm tutarak çemberin dışında dolaşır.bir çocuğun arkasında durur ve ritme devam eder. çocuk kendi arkasında ritm tutulduğunu fark ettiği zaman arkasına dönerek ritm sopalarını alır. eğitimci çemberde çocuğun yerine geçer. çocuk aynı şekilde çemberin etrafında ritm tutarak yürür ve bir arkadaşının arkasına geçerek durur. arkasında durulan çocuk sesi fark ettiği zaman arkasın döner ve arkadaşı ile yer değiştirir. çalışma bu şekilde devam eder..

etkinlik 2: "saat sesi"

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar iki gruba ayrılırlar. bir grup ritm sopaları ile sürekli saat ritmini çalar. diğer grup ritme uygun hareketler yapmaya çalışır. yürüme, çömelip kalkma, yüzü eller ile açıp kapatma, kolları havaya kaldırıp indirme gibi hareketler olabilir. Çocuklar farklı hareketler üretmeleri için cesaretlendirilirler. daha sonra gruplar yer değiştirir ve çalışma tekrarlanır.

etkinlik 3: “ tekerleme”

materyaller: -

uygulama: iğne miğne, ucu düğme
fil filince, kuş dilince
horoz öttü, tavuk tepti
bülbül kıza selam etti

İç içe iki halka oluşturulur. halkadaki çocuklar yüz yüze dönerler. İç ve dış halkadan çocuklar eşleşerek el ele tutuşurlar. tekerlemenin birinci sırasında çiftler önce el çırpar(iğne) sonra karşılıklı olarak ellerini birbirine vurur (miğne) iki kez tekrarlanır, ikinci sırada el ele tutuşup çömelip kalkarlar, iki kez tekrarlanır. Üçüncü sırada horoz gibi öter ve tepiyormuş gibi yaparlar, dördüncü sırada asker selamı verirler. tekerleme ritmik bir şekilde söylenir ve hareketlerin ritme paralel olmasına dikkat edilir. İç halka bir adım sağa kayar ve herkes karşısına gelen ile eşleşir. Çocuklar öğretmenin yönergeleriyle tekerlemede deneyim kazandıktan sonra, kendilerinin ritme uygun hareket bulmaları istenir.

etkinlik 4

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar halka şeklinde yüzleri dışa dönük şekilde otururlar. eğitimci çemberin etrafına dönerek bir çocuğun karşısında durur ve “ hey sen nasılsın? bana adını söyler misin?” der. Çocuk adını söyler. Çocuğun adını bütün çocuklar ritm aletlerini çalarak söylerler. adını söyleyen çocuk öne geçerek çemberin etrafına döner ve bir arkadaşının karşısında durarak aynı cümleyi tekrarlar. oyun bu şekilde bütün çocukların isimleri söylenene kadar devam eder. kendi isimleri yerine çocuklar istedikleri bir meyve, bir hayvan ismini de ritme uygun söyleyebilirler

 
Tesekkürler canımmm
 
Teşekkür ederim.
 
RİTİM ÇALIŞMALARI
etkinlik 1

materyaller: ritm sopaları

uygulama: çocuklar çember şeklinde ayakta dururlar. bütün çocuklar gözlerini kapatır. eğitimci ritm sopaları ile ritm tutarak çemberin dışında dolaşır.bir çocuğun arkasında durur ve ritme devam eder. çocuk kendi arkasında ritm tutulduğunu fark ettiği zaman arkasına dönerek ritm sopalarını alır. eğitimci çemberde çocuğun yerine geçer. çocuk aynı şekilde çemberin etrafında ritm tutarak yürür ve bir arkadaşının arkasına geçerek durur. arkasında durulan çocuk sesi fark ettiği zaman arkasın döner ve arkadaşı ile yer değiştirir. çalışma bu şekilde devam eder..

etkinlik 2: "saat sesi"

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar iki gruba ayrılırlar. bir grup ritm sopaları ile sürekli saat ritmini çalar. diğer grup ritme uygun hareketler yapmaya çalışır. yürüme, çömelip kalkma, yüzü eller ile açıp kapatma, kolları havaya kaldırıp indirme gibi hareketler olabilir. Çocuklar farklı hareketler üretmeleri için cesaretlendirilirler. daha sonra gruplar yer değiştirir ve çalışma tekrarlanır.

etkinlik 3: “ tekerleme”

materyaller: -

uygulama: iğne miğne, ucu düğme
fil filince, kuş dilince
horoz öttü, tavuk tepti
bülbül kıza selam etti

İç içe iki halka oluşturulur. halkadaki çocuklar yüz yüze dönerler. İç ve dış halkadan çocuklar eşleşerek el ele tutuşurlar. tekerlemenin birinci sırasında çiftler önce el çırpar(iğne) sonra karşılıklı olarak ellerini birbirine vurur (miğne) iki kez tekrarlanır, ikinci sırada el ele tutuşup çömelip kalkarlar, iki kez tekrarlanır. Üçüncü sırada horoz gibi öter ve tepiyormuş gibi yaparlar, dördüncü sırada asker selamı verirler. tekerleme ritmik bir şekilde söylenir ve hareketlerin ritme paralel olmasına dikkat edilir. İç halka bir adım sağa kayar ve herkes karşısına gelen ile eşleşir. Çocuklar öğretmenin yönergeleriyle tekerlemede deneyim kazandıktan sonra, kendilerinin ritme uygun hareket bulmaları istenir.

etkinlik 4

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar halka şeklinde yüzleri dışa dönük şekilde otururlar. eğitimci çemberin etrafına dönerek bir çocuğun karşısında durur ve “ hey sen nasılsın? bana adını söyler misin?” der. Çocuk adını söyler. Çocuğun adını bütün çocuklar ritm aletlerini çalarak söylerler. adını söyleyen çocuk öne geçerek çemberin etrafına döner ve bir arkadaşının karşısında durarak aynı cümleyi tekrarlar. oyun bu şekilde bütün çocukların isimleri söylenene kadar devam eder. kendi isimleri yerine çocuklar istedikleri bir meyve, bir hayvan ismini de ritme uygun söyleyebilirler

[/QUOTE

öncelikle paylaşım için çok teşekkür ediyorum.materyal geliştirme dersinde ses kasetleriyle ilgili bir proje hazırlayacağım ancak hocamız ses kasetleriyle ritm çalışması verin dedi istediği şey basit bir ritm çalışması değil. kaydettiğimiz sesleri tanıması haricinde zihinsel gelişimini de kapsayan bir proje olacak.benim aklıma güzel bir fikir gelmedi belki burada bir beyin fırtınası oluşturabiliriz diye düşündüm. yardımlarınız için teşekkür ediyorum :)
 
Çok teşekkürler Özlemcimm :)
 
RİTİM ÇALIŞMALARI
etkinlik 1

materyaller: ritm sopaları

uygulama: çocuklar çember şeklinde ayakta dururlar. bütün çocuklar gözlerini kapatır. eğitimci ritm sopaları ile ritm tutarak çemberin dışında dolaşır.bir çocuğun arkasında durur ve ritme devam eder. çocuk kendi arkasında ritm tutulduğunu fark ettiği zaman arkasına dönerek ritm sopalarını alır. eğitimci çemberde çocuğun yerine geçer. çocuk aynı şekilde çemberin etrafında ritm tutarak yürür ve bir arkadaşının arkasına geçerek durur. arkasında durulan çocuk sesi fark ettiği zaman arkasın döner ve arkadaşı ile yer değiştirir. çalışma bu şekilde devam eder..

etkinlik 2: "saat sesi"

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar iki gruba ayrılırlar. bir grup ritm sopaları ile sürekli saat ritmini çalar. diğer grup ritme uygun hareketler yapmaya çalışır. yürüme, çömelip kalkma, yüzü eller ile açıp kapatma, kolları havaya kaldırıp indirme gibi hareketler olabilir. Çocuklar farklı hareketler üretmeleri için cesaretlendirilirler. daha sonra gruplar yer değiştirir ve çalışma tekrarlanır.

etkinlik 3: “ tekerleme”

materyaller: -

uygulama: iğne miğne, ucu düğme
fil filince, kuş dilince
horoz öttü, tavuk tepti
bülbül kıza selam etti

İç içe iki halka oluşturulur. halkadaki çocuklar yüz yüze dönerler. İç ve dış halkadan çocuklar eşleşerek el ele tutuşurlar. tekerlemenin birinci sırasında çiftler önce el çırpar(iğne) sonra karşılıklı olarak ellerini birbirine vurur (miğne) iki kez tekrarlanır, ikinci sırada el ele tutuşup çömelip kalkarlar, iki kez tekrarlanır. Üçüncü sırada horoz gibi öter ve tepiyormuş gibi yaparlar, dördüncü sırada asker selamı verirler. tekerleme ritmik bir şekilde söylenir ve hareketlerin ritme paralel olmasına dikkat edilir. İç halka bir adım sağa kayar ve herkes karşısına gelen ile eşleşir. Çocuklar öğretmenin yönergeleriyle tekerlemede deneyim kazandıktan sonra, kendilerinin ritme uygun hareket bulmaları istenir.

etkinlik 4

materyaller: ritm aletleri

uygulama: çocuklar halka şeklinde yüzleri dışa dönük şekilde otururlar. eğitimci çemberin etrafına dönerek bir çocuğun karşısında durur ve “ hey sen nasılsın? bana adını söyler misin?” der. Çocuk adını söyler. Çocuğun adını bütün çocuklar ritm aletlerini çalarak söylerler. adını söyleyen çocuk öne geçerek çemberin etrafına döner ve bir arkadaşının karşısında durarak aynı cümleyi tekrarlar. oyun bu şekilde bütün çocukların isimleri söylenene kadar devam eder. kendi isimleri yerine çocuklar istedikleri bir meyve, bir hayvan ismini de ritme uygun söyleyebilirler

[/QUOTE

öncelikle paylaşım için çok teşekkür ediyorum.materyal geliştirme dersinde ses kasetleriyle ilgili bir proje hazırlayacağım ancak hocamız ses kasetleriyle ritm çalışması verin dedi istediği şey basit bir ritm çalışması değil. kaydettiğimiz sesleri tanıması haricinde zihinsel gelişimini de kapsayan bir proje olacak.benim aklıma güzel bir fikir gelmedi belki burada bir beyin fırtınası oluşturabiliriz diye düşündüm. yardımlarınız için teşekkür ediyorum :)

rica ederim hocam inşallah işinize yarar :)
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst