HİKAYELERDEN OYUN OLUŞTURMA
4. ETKİNLİK ADI: RENKLER ÜLKESİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Sosyal Duygusal Alan Amaç 1. Kendini tanıyabilme Kazanımlar 1. Fiziksel özelliklerini söyler. 2. Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler. Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanımlar 1. Duygularını söyler. 4. Duygularını müzik,dans,drama vb. yollarla ifade eder.
Dil Alanı Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 1. Dinlerken konuşurken göz teması kurar. 4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür. 8. Üstlendiği role uygun konuşur.
Bilişsel Alan Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanımlar 1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler. 2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
MATERYALLER: Kartondan kesilmiş; siyah, mavi, yeşil, kahverengi, sarı, kırmızı, renklerde taçlar, kartondan kesilmiş deniz, ağaç, ot, güneş, gül, lale
ÖĞRENME SÜRECİ: Eğitimci çocukları etrafına daire şeklinde oturtur. Eğitimci çocuklara ‘Renkler Ülkesi’ adlı hi-kayeyi anlatacağını ama hikayenin sonunu onların tamamlamasını ve daha sonra bunu canlan-dırmalarını isteyeceğini söyler. Hikayeyi anlattıktan sonra mavi, kırmızı, sarı, kahverengi, ye-şil renkte ki çubuklardan çekmelerini ister aynı rengi çekenler gruplanmış olur.
RENKLER ÜLKESİ
Simsiyah bir ülkenin küçücük bir kasabasının bir evinde renkler yaşarmış. Sarı, kır-mızı, mavi, yeşil, kahverengiymiş adları. Bu ülkede her yer karanlıkmış. Bu yüzden renk-ler tüm günlerini evde oturup sohbet etmekle geçirirlermiş.O güne kadar hiç mi hiç dışa-rı çıkmamışlar. Yine bir gün evde oturmuş sohbet ederlerken Sarı: ‘Canım çok sıkıldı bu evde. Keşke dışarısı rengarenk olsaydı da çocuklar hep dışarıda oynasalardı. Hiç sıkıl-mazdık böylece.’ demiş. Yeşilin aklına bir fikir gelmiş: ‘ Yaşasın buldum, buldum! Çok gü-zel bir şey geldi aklıma.’ demiş. Bütün renkler hem çok şaşırmış hem de çok merak et-mişler yeşilin ne bulduğunu. Kırmızı dayanamamış ve sevinçle: ‘Ne bulduğunu söyler mi-sin? Lütfen bizde merak ettik’ demiş. Yeşil: ‘Dur dur sakin ol, duyunca çok sevineceksin.’ demiş ve başlamış anlatmaya: ‘Biz renkler dışarı çıkalım ve kendi renklerimizi ağaçlara kuşlara çiçeklere verelim. Her yer rengarenk görünsün’ demiş.
Renkler biraz düşündükten sonra mavi hemen atılmış:’Ben mavi gökyüzü ve denizin rengi olmak istiyorum. Deniz ve gökyüzü benimle çok güzel olur.’ demiş. Yeşil: ‘O zaman-da yaprakların, otların rengi olmak istiyorum. Yapraklar otlar yeşil olmalı.’ demiş. Kah-verengi: ‘Benim en büyük hayalimde ağaçların gövdesini ve toprağın rengini oluşturmak’ demiş. Sarı: ‘Bende sonbaharda dökülen yapraklar ve güneşin rengi olmak istiyorum.’ demiş. Kırmızı: ‘Güller, karanfiller, laleler kırmızı olmalı.’ demiş. Renkler bu kararı aldık-tan sonra sevinçle kapıya doğru koşmuşlar. Tam kapıyı açıp dışarı çıkacaklarmış ki Siyah öfkeyle bağırmış: ‘Heyy! Siz renkler dışarısı benim siz nereye gittiğinizi sanıyorsunuz?’ demiş sinirle. Mavi korkuyla: ‘Biz şehrin rengarenk olmasını istiyoruz.Lütfen kızma bize sende gecenin rengi olabilirsin’ demiş.Siyah düşünmeye başlamış. Tüm renkler heyecan-la siyahın ne karar vereceğini bekliyorlarmış. Bir süre sonra siyah gülümseyerek: ‘Ta-mam anlaştık kabul ediyorum.’ demiş.
Bütün renkler çok sevinmişler ve hep birlikte dışarı çıkmışlar. Birden bire doğa ren- garenk olmuş. Bütün hayvanlar insanlar çocuklar renklere teşekkür etmişler ve hep bir-likte mutlu yaşamışlar.
Etkinliğin sonunda eğitimci hikayenin sonunu anlatır. Bu soruları çocuklara sorarak çocukla-rın duygularını düşüncelerini açıklamalarına yardımcı olur.
Rollerinizi nasıl belirlediniz? Hikayenizi nasıl oluşturdunuz? Hangi rengi canlandırmak istediniz? Neden? Rollerinizi canlandırırken neler hissettiniz? Hikayelerinizde kimler neler vardı?
4. ETKİNLİK ADI: RENKLER ÜLKESİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Sosyal Duygusal Alan Amaç 1. Kendini tanıyabilme Kazanımlar 1. Fiziksel özelliklerini söyler. 2. Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler. Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanımlar 1. Duygularını söyler. 4. Duygularını müzik,dans,drama vb. yollarla ifade eder.
Dil Alanı Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 1. Dinlerken konuşurken göz teması kurar. 4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür. 8. Üstlendiği role uygun konuşur.
Bilişsel Alan Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanımlar 1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler. 2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
MATERYALLER: Kartondan kesilmiş; siyah, mavi, yeşil, kahverengi, sarı, kırmızı, renklerde taçlar, kartondan kesilmiş deniz, ağaç, ot, güneş, gül, lale
ÖĞRENME SÜRECİ: Eğitimci çocukları etrafına daire şeklinde oturtur. Eğitimci çocuklara ‘Renkler Ülkesi’ adlı hi-kayeyi anlatacağını ama hikayenin sonunu onların tamamlamasını ve daha sonra bunu canlan-dırmalarını isteyeceğini söyler. Hikayeyi anlattıktan sonra mavi, kırmızı, sarı, kahverengi, ye-şil renkte ki çubuklardan çekmelerini ister aynı rengi çekenler gruplanmış olur.
RENKLER ÜLKESİ
Simsiyah bir ülkenin küçücük bir kasabasının bir evinde renkler yaşarmış. Sarı, kır-mızı, mavi, yeşil, kahverengiymiş adları. Bu ülkede her yer karanlıkmış. Bu yüzden renk-ler tüm günlerini evde oturup sohbet etmekle geçirirlermiş.O güne kadar hiç mi hiç dışa-rı çıkmamışlar. Yine bir gün evde oturmuş sohbet ederlerken Sarı: ‘Canım çok sıkıldı bu evde. Keşke dışarısı rengarenk olsaydı da çocuklar hep dışarıda oynasalardı. Hiç sıkıl-mazdık böylece.’ demiş. Yeşilin aklına bir fikir gelmiş: ‘ Yaşasın buldum, buldum! Çok gü-zel bir şey geldi aklıma.’ demiş. Bütün renkler hem çok şaşırmış hem de çok merak et-mişler yeşilin ne bulduğunu. Kırmızı dayanamamış ve sevinçle: ‘Ne bulduğunu söyler mi-sin? Lütfen bizde merak ettik’ demiş. Yeşil: ‘Dur dur sakin ol, duyunca çok sevineceksin.’ demiş ve başlamış anlatmaya: ‘Biz renkler dışarı çıkalım ve kendi renklerimizi ağaçlara kuşlara çiçeklere verelim. Her yer rengarenk görünsün’ demiş.
Renkler biraz düşündükten sonra mavi hemen atılmış:’Ben mavi gökyüzü ve denizin rengi olmak istiyorum. Deniz ve gökyüzü benimle çok güzel olur.’ demiş. Yeşil: ‘O zaman-da yaprakların, otların rengi olmak istiyorum. Yapraklar otlar yeşil olmalı.’ demiş. Kah-verengi: ‘Benim en büyük hayalimde ağaçların gövdesini ve toprağın rengini oluşturmak’ demiş. Sarı: ‘Bende sonbaharda dökülen yapraklar ve güneşin rengi olmak istiyorum.’ demiş. Kırmızı: ‘Güller, karanfiller, laleler kırmızı olmalı.’ demiş. Renkler bu kararı aldık-tan sonra sevinçle kapıya doğru koşmuşlar. Tam kapıyı açıp dışarı çıkacaklarmış ki Siyah öfkeyle bağırmış: ‘Heyy! Siz renkler dışarısı benim siz nereye gittiğinizi sanıyorsunuz?’ demiş sinirle. Mavi korkuyla: ‘Biz şehrin rengarenk olmasını istiyoruz.Lütfen kızma bize sende gecenin rengi olabilirsin’ demiş.Siyah düşünmeye başlamış. Tüm renkler heyecan-la siyahın ne karar vereceğini bekliyorlarmış. Bir süre sonra siyah gülümseyerek: ‘Ta-mam anlaştık kabul ediyorum.’ demiş.
Bütün renkler çok sevinmişler ve hep birlikte dışarı çıkmışlar. Birden bire doğa ren- garenk olmuş. Bütün hayvanlar insanlar çocuklar renklere teşekkür etmişler ve hep bir-likte mutlu yaşamışlar.
Etkinliğin sonunda eğitimci hikayenin sonunu anlatır. Bu soruları çocuklara sorarak çocukla-rın duygularını düşüncelerini açıklamalarına yardımcı olur.
Rollerinizi nasıl belirlediniz? Hikayenizi nasıl oluşturdunuz? Hangi rengi canlandırmak istediniz? Neden? Rollerinizi canlandırırken neler hissettiniz? Hikayelerinizde kimler neler vardı?