Puanları
38
Solutions
0
- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
- Konum
- www.balikesirpedagog.com
- Web sitesi
- www.balikesirpedagog.com
Etkinlik Adı – İçeriği: Rengarenk Örüntüm (Örüntü, Mavi, Kırmızı)
Etkinlik Çeşidi : Oyun, Matematik ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K12: Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin
ismini söyler.)
K14: Nesnelerle örüntü oluşturur. (En çok üç ögeden oluşan
örüntüdeki kuralı söyler. Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi söyler.
Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi tamamlar. Nesnelerle özgün bir
örüntü oluşturur.)
MG: K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim
eşliğinde dans eder.)
MATERYALLER: Çocuk sayının yarısı kadar mavi ve kırmızı
daireler, müzik CD’si, sanat merkezi materyalleri
SÖZCÜKLER: Örüntü
KAVRAMLAR: Renk: Mavi -kırmızı
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuk sayısının yarısı kadar mavi, çocuk sayısının yarısı kadar
kırmızı daire kesilir.
• Daireler çocuklara karışık olarak dağıtılır.
• Daireleri bir süre incelemeleri sağlanır ve şeklin adını ve rengini söylemeleri istenir.
• Müzik açılır ve çocukların daireleri ile birlikte dans etmeleri istenir.
• Müzik kapatılınca mavi dairelerin bir tarafta kırmızı dairelerin
bir tarafta toplanması söylenir.
• Tekrar müzik açılır. Çocuklar daireleri ile serbest dans ederler.
• Müzik durdurulur, çocukların bir mavi bir kırmızı şeklinde sıraya geçmeleri istenir.
• Çocuklar baştan başlayarak sırayla renklerinin adını söylerler.
• Oluşan sıranın bir örüntü olduğu çocuklara fark ettirilir.
• Tekrar müzik açılır, çocuklar daireleri ile dans ederler.
• Müzik durdurulunca iki mavi iki kırmızı şeklinde sıra olmaları
istenir.
• Çocuklar yine sıranın başından başlayarak renklerinin adını
söylerler, örüntünün kuralını açıklarlar.
• Müzik olarak ritim çubuğu kullanılarak çocukların ritme eşlik
etmesi sağlanır. Birkaç denemeden sonra çocuklar verilen ritimle dans eder, ritim durdurulunca farklı örüntü çalışmaları yapılır.
• Çocukların örüntü kuralı söylemesi istenir. Tüm sınıf arkadaşlarının bulduğu örüntüyü oluşturmaya çalışır.
• Çocuklara ellerindeki daireleri kullanarak nasıl bir çalışma yapılabileceği sorulur.
• Grubun verdiği karar doğrultusunda dairelerden resimler oluşturarak çalışmalar tamamlanır
DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde kullandığımız geometrik şeklin adı neydi?
• Kaç farklı renkte daire vardı?
• Dairelerin renkleri neydi?
• İlk oluşturduğumuz örüntünün kuralı neydi?
• Sonra nasıl örüntüler oluşturduk?
• Etkinlikte zorlandığın bir bölüm oldu mu? Nerelerde?
• Daireleri kullanarak ne oluşturmaya çalıştık?
• Örüntü nedir?
• Başka nelerle örüntü oluşturabiliriz?
• Etrafımızda doğal örüntüler görebiliyor musunuz?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan örüntü ile ilgili
çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocukları ile beraber evdeki çeşitli nesneleri kullanarak örüntü çalışmaları yapmaları önerilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, çocuğun arkadaşlarıyla birlikte örüntü oluşturmaya katkıda bulunduktan sonra kâğıt
üzerinde özgün örüntü kuralları geliştirmesi sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Çocuklar örüntü kuralını bulma ile ilgili ön bilgilere sahip değilse mavi ve kırmızı daireler ile masa üzerinde örneklemeler yapılmalıdır.
• Çocukların özgün örüntüleri benzer çıksa da bu konuda yüreklendirilmelidirler.
• Proje konusunda çözüme gidilememe durumunda çocuklara
rehberlik yapılmalıdır.
• Renkli daireler hazırlanamadıysa etkinlik çocukların elinin üzerine çizilen renklerle de yapılabilir.
• Boncuklarla örüntü ile kolye yapmaları istenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun, Matematik ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K12: Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin
ismini söyler.)
K14: Nesnelerle örüntü oluşturur. (En çok üç ögeden oluşan
örüntüdeki kuralı söyler. Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi söyler.
Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi tamamlar. Nesnelerle özgün bir
örüntü oluşturur.)
MG: K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim
eşliğinde dans eder.)
MATERYALLER: Çocuk sayının yarısı kadar mavi ve kırmızı
daireler, müzik CD’si, sanat merkezi materyalleri
SÖZCÜKLER: Örüntü
KAVRAMLAR: Renk: Mavi -kırmızı
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuk sayısının yarısı kadar mavi, çocuk sayısının yarısı kadar
kırmızı daire kesilir.
• Daireler çocuklara karışık olarak dağıtılır.
• Daireleri bir süre incelemeleri sağlanır ve şeklin adını ve rengini söylemeleri istenir.
• Müzik açılır ve çocukların daireleri ile birlikte dans etmeleri istenir.
• Müzik kapatılınca mavi dairelerin bir tarafta kırmızı dairelerin
bir tarafta toplanması söylenir.
• Tekrar müzik açılır. Çocuklar daireleri ile serbest dans ederler.
• Müzik durdurulur, çocukların bir mavi bir kırmızı şeklinde sıraya geçmeleri istenir.
• Çocuklar baştan başlayarak sırayla renklerinin adını söylerler.
• Oluşan sıranın bir örüntü olduğu çocuklara fark ettirilir.
• Tekrar müzik açılır, çocuklar daireleri ile dans ederler.
• Müzik durdurulunca iki mavi iki kırmızı şeklinde sıra olmaları
istenir.
• Çocuklar yine sıranın başından başlayarak renklerinin adını
söylerler, örüntünün kuralını açıklarlar.
• Müzik olarak ritim çubuğu kullanılarak çocukların ritme eşlik
etmesi sağlanır. Birkaç denemeden sonra çocuklar verilen ritimle dans eder, ritim durdurulunca farklı örüntü çalışmaları yapılır.
• Çocukların örüntü kuralı söylemesi istenir. Tüm sınıf arkadaşlarının bulduğu örüntüyü oluşturmaya çalışır.
• Çocuklara ellerindeki daireleri kullanarak nasıl bir çalışma yapılabileceği sorulur.
• Grubun verdiği karar doğrultusunda dairelerden resimler oluşturarak çalışmalar tamamlanır
DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde kullandığımız geometrik şeklin adı neydi?
• Kaç farklı renkte daire vardı?
• Dairelerin renkleri neydi?
• İlk oluşturduğumuz örüntünün kuralı neydi?
• Sonra nasıl örüntüler oluşturduk?
• Etkinlikte zorlandığın bir bölüm oldu mu? Nerelerde?
• Daireleri kullanarak ne oluşturmaya çalıştık?
• Örüntü nedir?
• Başka nelerle örüntü oluşturabiliriz?
• Etrafımızda doğal örüntüler görebiliyor musunuz?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan örüntü ile ilgili
çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocukları ile beraber evdeki çeşitli nesneleri kullanarak örüntü çalışmaları yapmaları önerilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, çocuğun arkadaşlarıyla birlikte örüntü oluşturmaya katkıda bulunduktan sonra kâğıt
üzerinde özgün örüntü kuralları geliştirmesi sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Çocuklar örüntü kuralını bulma ile ilgili ön bilgilere sahip değilse mavi ve kırmızı daireler ile masa üzerinde örneklemeler yapılmalıdır.
• Çocukların özgün örüntüleri benzer çıksa da bu konuda yüreklendirilmelidirler.
• Proje konusunda çözüme gidilememe durumunda çocuklara
rehberlik yapılmalıdır.
• Renkli daireler hazırlanamadıysa etkinlik çocukların elinin üzerine çizilen renklerle de yapılabilir.
• Boncuklarla örüntü ile kolye yapmaları istenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."