Puanları
0
Solutions
0
- Katılım
- 14 Tem 2006
- Mesajlar
- 2,315
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
- Konum
- ANKARA-ÇANKIRI
Prof.Dr. Elif Yesim ÜSTÜN
GÖREVİ : ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
EĞİTİMİ:
Derece Alan Üniversite Yıl
Profesör Okul Öncesi Eğitimi Hacettepe Üniversitesi 2006
Doçent Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü 1997
Yrd. Doçent Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü 1995
Doktora
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Tez Konusu
8-11 Yaslarindaki Çocuklarin Psikososyal Açidan Potansiyellerinin Çocuk-Aile Gözüyle Incelenmesi ve Kusaklar Arasi Çocuk Yetistirmeye Ait Inançlarin Karsilastirilmasi
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1994
Y. Lisans
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Tez Konusu
7-9 Yas Çocuklarinin Anne-Baba Otoritesini Algilamalari
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1989
Lisans
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1986
İŞ DENEYİMİ:
2000-2005 Doçent Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Egitim Anabilim Dalı
1997-1999- Doçent. Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1995-1997 Yardımcı Doçent Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1987-1994 Arastirma Görevlisi Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
ULUSAL VE ULUSLARARASI KONGRELERDE SUNULMUŞ VE YAYIMLANMIŞ BİLDİRİLER:
Yavuz ,Hülya; Akman, Berrin; Üstün , Elif (2004). Investigation of Frequency of Computer Use as a Factor Influencing Social Development Belçika( January2004).
Çakar, Elçin; Üstün , Elif; (2004). Proje Yaklasiminin Okulöncesi Çocuklarinin Sosyal Gelisim ve Ögrenme Stillerine Etkisinin Incelenmesi. I. Uluslararasi Okulöncesi Egitim Kongresi: Okulöncesi Egitimde Yeni Firsatlar, Marmara Üniversitesi, Kültür Okullari Salonlari, Istanbul (30 Haziran-3 Temmuz 2004).
Üstün, Elif; Akman, Berrin (2003). Different Socio Economic Status of Children's Literacy Skills and Their Reading-Writing Environments. OMEP 2003 World Council and Conference, Kusadasi, Turkey, 5-11 October 2003, sayfa: 223-224.
Akman, Berrin; Üstün, Elif; Kargi, Eda (2003). The Importance of Teaching Social Skills to Handicapped Children. OMEP 2003 World Council and Conference, Kusadasi, Turkey, 5-11 October 2003, sayfa: 220-222.
Üstün, Elif; Akman, Berrin; Uyanik, Gülden (2000). Pre-school Quality: A Comparative Study. 10th European Conference on Quality in Early Childhood Education, London, England (29 August-1 September 2000).
Üstün, Elif; Akman, Berrin; Uyanik, Gülden (1999). Evaluation of Readiness for Elementary Education of 6 Years Old Children From Different Socioeconomic Status. 9th European Conference on Quality in Early Childhood Education, Helsinki, Finland (1-4 September 1999).
HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIS MAKALELER:
Üstün, Elif (2005). Okulöncesi Çöcuklarında İleriye Dönük Obezitenin Oluşumunda Anne-Baba Tutumlarının Etkisi.Yaşadıkça Eğitim, sayı 86,16-19
Üstün, Elif(2004). 8-12 Yaşları Arasındaki Korunmaya Muhtaç Çocukların Benlik Algısı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, Sayı 10-11,1-5
Üstün, Elif(2004). Çocuklarda Okuma Yazma Gelişimi Normal Okuma-Yazma Sürecinden Daha Önce Başlar. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, Sayı 10-11,97-103.
Üstün, Elif; Erkan, Semra; Akman, Berrin; Etikan ,İlker (2004).Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Çocukların Bilişsel Gelişimilerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 26, 205-210.
Üstün, Elif; Erkan, Semra; Akman, Berrin (2004). Türkiye’de Okulöncesi Ögretmenligi Ögrencilerinin Ögretmenlik Meslegine Yönelik Tutumlarinin Incelenmesi. Kirgizistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayi: 10, 129-136.
Üstün , Elif (2004). Okulöncesinde Okuma Yazma Becerilerinde Kitabin Önemi. Yasadikça Egitim sayi: 83-84,22-24.
Üstün, Elif (2003). Okulöncesi Dönemdeki Kiz Çocuklarinin Beden Algisi. Çocuk Gelişimi ve Egitimi Dergisi sayi: 8-9, 1,44-47.
Akman, Berrin; Üstün, Elif; Güler, Tülin (2003). 6 Yas Çocuklarinin Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 24, 11-14.
Üstün, Elif; Akman, Berrin (2003). Üç Yas Grubu Çocuklarda Kavram Gelişimi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 24, 137-141.
Erkan, Semra; Tugrul, Belma; Üstün, Elif; Akman, Berrin; Sendogdu, Mine; Kargi, Eda; Boz, Menekse; Güler, Tülin (2002). Okulöncesi Ögretmenligi Ögrencilerine Ait Türkiye Profil Arastirmasi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 23, 108-116.
Üstün, Elif; Akman, Berrin (2002). Korunmaya Muhtaç Çocuklarin Benlik Algisinin Incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 23, 229-233.
Ari, Meziyet; Bayhan, Pinar; Üstün, Elif; Akman, Berrin (2002). Farkli Sosyo-Ekonomik Düzeydeki 6-8 Yas Çocuklarinin Gelisimsel Degerlendirilmesi. Journal of Qafqaz University, vol: 9, 103-112.
Tugrul, Belma; Üstün, Elif; Akman, Berrin; Erkan, Semra; Sendogdu, Mine Canan (2001). Okulöncesi Ögretmenlerinin Özel Egitime Gereksinim Duyan Çocuklarin Normal Yasitlariyla Kaynastirilmasina Iliskin Görüslerinin Incelenmesi. Ufkun Ötesi, cilt: 1, sayi: 2, 27-40.
Ari, Meziyet; Bayhan, Pinar; Üstün, Elif; Akman, Berrin (2001). Comparison of the Perception of Family Concept Among the Children Aged 4-9 Who Live With Their Families and Orphan Children in the Same Age. Çocuk Gelişimi ve Egitimi Dergisi, cilt: 1, sayi: 4-5, 46-58.
Üstün, Elif; Akman, Berrin; Uyanik, Gülden (2000). An Evaluation of Readiness for Elementary Education of 6 Year-Old Children from Different Socio-Economic Backgrounds. Egitim ve Bilim Dergisi, cilt: 25, sayi: 116, 54-58.
Ari, Meziyet; Üstün, Elif; Akman, Berrin (2000). A Study on the Cognitive Index in Children Aged 6 to 8. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 19, 15-19.
GÖREVİ : ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
EĞİTİMİ:
Derece Alan Üniversite Yıl
Profesör Okul Öncesi Eğitimi Hacettepe Üniversitesi 2006
Doçent Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü 1997
Yrd. Doçent Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü 1995
Doktora
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Tez Konusu
8-11 Yaslarindaki Çocuklarin Psikososyal Açidan Potansiyellerinin Çocuk-Aile Gözüyle Incelenmesi ve Kusaklar Arasi Çocuk Yetistirmeye Ait Inançlarin Karsilastirilmasi
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1994
Y. Lisans
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Tez Konusu
7-9 Yas Çocuklarinin Anne-Baba Otoritesini Algilamalari
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1989
Lisans
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1986
İŞ DENEYİMİ:
2000-2005 Doçent Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Egitim Anabilim Dalı
1997-1999- Doçent. Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1995-1997 Yardımcı Doçent Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
1987-1994 Arastirma Görevlisi Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Egitimi Bölümü
ULUSAL VE ULUSLARARASI KONGRELERDE SUNULMUŞ VE YAYIMLANMIŞ BİLDİRİLER:
Yavuz ,Hülya; Akman, Berrin; Üstün , Elif (2004). Investigation of Frequency of Computer Use as a Factor Influencing Social Development Belçika( January2004).
Çakar, Elçin; Üstün , Elif; (2004). Proje Yaklasiminin Okulöncesi Çocuklarinin Sosyal Gelisim ve Ögrenme Stillerine Etkisinin Incelenmesi. I. Uluslararasi Okulöncesi Egitim Kongresi: Okulöncesi Egitimde Yeni Firsatlar, Marmara Üniversitesi, Kültür Okullari Salonlari, Istanbul (30 Haziran-3 Temmuz 2004).
Üstün, Elif; Akman, Berrin (2003). Different Socio Economic Status of Children's Literacy Skills and Their Reading-Writing Environments. OMEP 2003 World Council and Conference, Kusadasi, Turkey, 5-11 October 2003, sayfa: 223-224.
Akman, Berrin; Üstün, Elif; Kargi, Eda (2003). The Importance of Teaching Social Skills to Handicapped Children. OMEP 2003 World Council and Conference, Kusadasi, Turkey, 5-11 October 2003, sayfa: 220-222.
Üstün, Elif; Akman, Berrin; Uyanik, Gülden (2000). Pre-school Quality: A Comparative Study. 10th European Conference on Quality in Early Childhood Education, London, England (29 August-1 September 2000).
Üstün, Elif; Akman, Berrin; Uyanik, Gülden (1999). Evaluation of Readiness for Elementary Education of 6 Years Old Children From Different Socioeconomic Status. 9th European Conference on Quality in Early Childhood Education, Helsinki, Finland (1-4 September 1999).
HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIS MAKALELER:
Üstün, Elif (2005). Okulöncesi Çöcuklarında İleriye Dönük Obezitenin Oluşumunda Anne-Baba Tutumlarının Etkisi.Yaşadıkça Eğitim, sayı 86,16-19
Üstün, Elif(2004). 8-12 Yaşları Arasındaki Korunmaya Muhtaç Çocukların Benlik Algısı, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, Sayı 10-11,1-5
Üstün, Elif(2004). Çocuklarda Okuma Yazma Gelişimi Normal Okuma-Yazma Sürecinden Daha Önce Başlar. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, Sayı 10-11,97-103.
Üstün, Elif; Erkan, Semra; Akman, Berrin; Etikan ,İlker (2004).Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Çocukların Bilişsel Gelişimilerinin Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 26, 205-210.
Üstün, Elif; Erkan, Semra; Akman, Berrin (2004). Türkiye’de Okulöncesi Ögretmenligi Ögrencilerinin Ögretmenlik Meslegine Yönelik Tutumlarinin Incelenmesi. Kirgizistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayi: 10, 129-136.
Üstün , Elif (2004). Okulöncesinde Okuma Yazma Becerilerinde Kitabin Önemi. Yasadikça Egitim sayi: 83-84,22-24.
Üstün, Elif (2003). Okulöncesi Dönemdeki Kiz Çocuklarinin Beden Algisi. Çocuk Gelişimi ve Egitimi Dergisi sayi: 8-9, 1,44-47.
Akman, Berrin; Üstün, Elif; Güler, Tülin (2003). 6 Yas Çocuklarinin Bilim Süreçlerini Kullanma Yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 24, 11-14.
Üstün, Elif; Akman, Berrin (2003). Üç Yas Grubu Çocuklarda Kavram Gelişimi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 24, 137-141.
Erkan, Semra; Tugrul, Belma; Üstün, Elif; Akman, Berrin; Sendogdu, Mine; Kargi, Eda; Boz, Menekse; Güler, Tülin (2002). Okulöncesi Ögretmenligi Ögrencilerine Ait Türkiye Profil Arastirmasi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 23, 108-116.
Üstün, Elif; Akman, Berrin (2002). Korunmaya Muhtaç Çocuklarin Benlik Algisinin Incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 23, 229-233.
Ari, Meziyet; Bayhan, Pinar; Üstün, Elif; Akman, Berrin (2002). Farkli Sosyo-Ekonomik Düzeydeki 6-8 Yas Çocuklarinin Gelisimsel Degerlendirilmesi. Journal of Qafqaz University, vol: 9, 103-112.
Tugrul, Belma; Üstün, Elif; Akman, Berrin; Erkan, Semra; Sendogdu, Mine Canan (2001). Okulöncesi Ögretmenlerinin Özel Egitime Gereksinim Duyan Çocuklarin Normal Yasitlariyla Kaynastirilmasina Iliskin Görüslerinin Incelenmesi. Ufkun Ötesi, cilt: 1, sayi: 2, 27-40.
Ari, Meziyet; Bayhan, Pinar; Üstün, Elif; Akman, Berrin (2001). Comparison of the Perception of Family Concept Among the Children Aged 4-9 Who Live With Their Families and Orphan Children in the Same Age. Çocuk Gelişimi ve Egitimi Dergisi, cilt: 1, sayi: 4-5, 46-58.
Üstün, Elif; Akman, Berrin; Uyanik, Gülden (2000). An Evaluation of Readiness for Elementary Education of 6 Year-Old Children from Different Socio-Economic Backgrounds. Egitim ve Bilim Dergisi, cilt: 25, sayi: 116, 54-58.
Ari, Meziyet; Üstün, Elif; Akman, Berrin (2000). A Study on the Cognitive Index in Children Aged 6 to 8. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, sayi: 19, 15-19.