[TD="align: left"] ÖĞRENME SÜRECİ
[/TD]
[TD="align: left"]· Çocuklarla sesli bir örüntü çalışması yapılır (pat-küt-pat-küt…diye devam eden). Öğretmen çocuklara pat-küt seslerini sırası ile çıkaracaklarını söyler ve pat diyerek süreci başlatır.
· Ardından çocuklar bedenleriyle sesler çıkararak örüntü oluşturmaları için yönlendirilir (Örn: ellerini birbirine vur-ellerini şıklat, ellerini birbirine vur…şeklinde devam eden.)
· Çocuklara mandallar ve pipetler verilerek nesneler yardımıyla örüntü oluşturmaları istenir (mandal-pipet-mandal-pipet…örüntüsünün devam ettirilmesi için yönlendirilir). Daha sonra çocuklardan bu örüntünün altına bardak ve kalemlerden oluşan örüntü oluşturmaları istenir.
[/TD]
Hangi nesneden sonra hangi nesne gelmiş, hangi sırayla nesneler konulmuş, bu örüntü nasıl devam etmeli gibi sorular sorularak örüntü sistemini daha iyi anlamaları sağlanır.