Etkinliğin Adı:Oyun
Matematik Etkinliğinin Adı:sırasını bul
Yaş Grubu: 5- 6
Süre: 30 dk
Kavram: Üçgen, altıgen,prizma, silindir, oval, beşgen, eşkenar dörtgen.
Amaçlar ve kazanımlar: Bilişsel Gelişim Alanı
Amaç 7: Nesne, durum, ya da olayların çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme.
Kazanım 2: Sıralanmış nesne durumu içinde nesnenin yerini gösterir.
Kazanım 7: Olayları oluş sırasına göre sıralar.
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme.
Kazanım 3: Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı söyler.
Materyal: Renkli fon kağıtlarından yapılmış geometrik şekiller
1. aşama için kare, dikdörtgen, üçgen, daire şekiller.
2. aşama için beşgen, altıgen, prizma, silindir, oval, eşkenar dörtgen
UYGULAMA (Öğretme Süreci)
*Her çocuğa birer kare, daire, üçgen dağıtılır.
*Eğitimci kendi eline aldığı kare, daire, üçgen şekillerini belirli bir dizi örtüsü şeklinde yere dizer. Aynı zamanda ‘ yere bir kare,iki üçgen, bir daire koyuyorum.’ Şeklinde sözel açıklamada bulunur. Bir süre sonra hazırlanan örüntü bırakılır ve sırada ki şeklin ne olacağı çocuklara sorulur. Çocukların ellerinde ki şekillerden birinin dizinin sonuna koyarak örüntü oluşturmaları sağlanır.
*Çocukların sıra ile örüntü dizisini oluşturduktan sonra gözlerini kapamaları istenir. Eğitimci dizideki iki şeklin yerini değiştirir ve çocuklardan gözlerini açmalarını ister, çocuklara; şekillerin bazısının yerinin değiştirildiğini söylenir. Bu şekilleri çocukların bulması sağlanır.
DEĞERLENDİRME…
Matematik Etkinliğinin Adı:sırasını bul
Yaş Grubu: 5- 6
Süre: 30 dk
Kavram: Üçgen, altıgen,prizma, silindir, oval, beşgen, eşkenar dörtgen.
Amaçlar ve kazanımlar: Bilişsel Gelişim Alanı
Amaç 7: Nesne, durum, ya da olayların çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme.
Kazanım 2: Sıralanmış nesne durumu içinde nesnenin yerini gösterir.
Kazanım 7: Olayları oluş sırasına göre sıralar.
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme.
Kazanım 3: Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı söyler.
Materyal: Renkli fon kağıtlarından yapılmış geometrik şekiller
1. aşama için kare, dikdörtgen, üçgen, daire şekiller.
2. aşama için beşgen, altıgen, prizma, silindir, oval, eşkenar dörtgen
UYGULAMA (Öğretme Süreci)
*Her çocuğa birer kare, daire, üçgen dağıtılır.
*Eğitimci kendi eline aldığı kare, daire, üçgen şekillerini belirli bir dizi örtüsü şeklinde yere dizer. Aynı zamanda ‘ yere bir kare,iki üçgen, bir daire koyuyorum.’ Şeklinde sözel açıklamada bulunur. Bir süre sonra hazırlanan örüntü bırakılır ve sırada ki şeklin ne olacağı çocuklara sorulur. Çocukların ellerinde ki şekillerden birinin dizinin sonuna koyarak örüntü oluşturmaları sağlanır.
*Çocukların sıra ile örüntü dizisini oluşturduktan sonra gözlerini kapamaları istenir. Eğitimci dizideki iki şeklin yerini değiştirir ve çocuklardan gözlerini açmalarını ister, çocuklara; şekillerin bazısının yerinin değiştirildiğini söylenir. Bu şekilleri çocukların bulması sağlanır.
DEĞERLENDİRME…