öğretmenliğimin daha başındayken yaşadığım sorunlar:( ne yapmalıyım? :(

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan okulönceci42
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 1:09
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
16 Eki 2009
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
@okulönceci42
arkadaşlar merhaba
ben haziranda mezun oldum ve eylülde göreve başladım. okulum doğuda küçük bir anaokulu. sınıfım karma yaş grubu. 3, 4, 5 yaşında öğrencim var. hatta 2 tane de 66 ayını doldurup raporla gelmiş öğrencim var. dengeyi sağlamakta o kadar zorlanıyorum ki. öğrencilerimin birçoğu sorunlu. ram'a gidecek hala gitmemiş 2 öğrencim var. rehber öğretmen ram'a yönlendireceğini söyledi ama dönem bitmek üzere hala gitmediler. en azından raporu olsa kaynaştırma öğrencisi olurlar, ona göre önlemimi alırım. velilerim çok ilgisiz hiçbir şekilde etkinliklere dahil edemiyorum. sabahçı olduğumiçin veliler çocuklarını geç getiriyorlsr, hava soğuk diye çoğu zaman getirmiyorlar. üzerimde bir de idari baskı var. velileri ikna etmeliymişim, öğrenci kaybedemezmişiz. aday öğretmen olmamla sürekli tehdit ediliyorum. üzerimde psikolojik baskı var. velilerim sorunlu elimden geldiği kadar iletişim kurmaya çalışıyorum ama ne yaptıysam olmadı. idari amirim aday öğretmen olduğum ve tecrübesiz olduğum için başarısız olduğum imasında bulunup beni iyice strese sokuyor. daha 3 aylık öğretmenim ve göreve o kadar heyecanlarla başlamıştım ki:( neler yapmalıyım velilerimle iletişim kurabilmek için lütfen yardımcı olur musunuz? çok üzülüyorum daha ilk yılımda böyle heyecanımı yitirmekten dolayı:(
 
okul destek olacakken daha da baskı altına almış hocam sizi..:8: gerçekten işiniz çok zor gibi. eğer çocuklara okul sevdirirseniz onlarda okula gelmek için ailelere baskı yaparlar. benim bi kaç öğrencim hafta sonu okul tatil olduğu için ağlıyormuş mesela. yaptığım çok anormal şeyler yok sadece onların eğleneceği ve çok komik tarzda bol bol şarkı tekerleme bide parmak oyunu oynatıyorum ve sürekli bunları drama şeklinde uygulatıyorum.. sınıfta mısır patlatma puding meyve salataı gbi şeyler yapınca da çok mutlu oluyorlar..
 
hocam ben de bol bol oyun oynatmaya çalışıyorum çocuklara ama anlamıyorlar:( normal öğrencilerin çok eğlendikleri oyunları bile kavratamıyorum sandalye kapmaca gibi hareketli oyunlar oynatıyorum kavrayamıyorlar, parmak oyunlarından sıkılıyorlar. ne yapacağımı şaşırdım. yaş grubum çok farklı, dengeyi kurmakta çok zorlanıyorum. öğrenilmiş çaresizlik yaşayacağım galiba:(
 
karma yaş grubunun olması gerçekten çok kötü.. keşke size yardımcı olabilsem :( allah yardımcınız olsun...
 
arkadaşlar merhaba
ben haziranda mezun oldum ve eylülde göreve başladım. okulum doğuda küçük bir anaokulu. sınıfım karma yaş grubu. 3, 4, 5 yaşında öğrencim var. hatta 2 tane de 66 ayını doldurup raporla gelmiş öğrencim var. dengeyi sağlamakta o kadar zorlanıyorum ki. öğrencilerimin birçoğu sorunlu. ram'a gidecek hala gitmemiş 2 öğrencim var. rehber öğretmen ram'a yönlendireceğini söyledi ama dönem bitmek üzere hala gitmediler. en azından raporu olsa kaynaştırma öğrencisi olurlar, ona göre önlemimi alırım. velilerim çok ilgisiz hiçbir şekilde etkinliklere dahil edemiyorum. sabahçı olduğumiçin veliler çocuklarını geç getiriyorlsr, hava soğuk diye çoğu zaman getirmiyorlar. üzerimde bir de idari baskı var. velileri ikna etmeliymişim, öğrenci kaybedemezmişiz. aday öğretmen olmamla sürekli tehdit ediliyorum. üzerimde psikolojik baskı var. velilerim sorunlu elimden geldiği kadar iletişim kurmaya çalışıyorum ama ne yaptıysam olmadı. idari amirim aday öğretmen olduğum ve tecrübesiz olduğum için başarısız olduğum imasında bulunup beni iyice strese sokuyor. daha 3 aylık öğretmenim ve göreve o kadar heyecanlarla başlamıştım ki:( neler yapmalıyım velilerimle iletişim kurabilmek için lütfen yardımcı olur musunuz? çok üzülüyorum daha ilk yılımda böyle heyecanımı yitirmekten dolayı:(

hocam idare konusunda nabza göre şerbet verin yoksa daha çok psikolojiniz bozulur ve hevesinizi kırarlar. sen idareye herzaman haklısınız, evet öyle yapmam gerekiyo gibi cevaplar ver kötü olma yoksa çekilmez okul herşeyi tehditle halletmeye çalışırlar. gerçi çok bişe yapamazlar amasen kötü olursun allah yardım etsin ve kolay gelsin :)
 
Hocam ben 2 senedir bilerek ve isteyerek karma sınıf alıyorum. Bu sene 1. sınıfın 66ayda başlaması nedeniyle o kadar da karma olmadı ama geçen sene 3 yaşında 4 , 7 yaşında 2 öğrencim vardı. Kalan 19 öğrencilerim de 4 ve 5 yaşındaydı.

Tavsiye vermeden önce birkaç soru sormak istiyorum.
1: Sınıfınızda Türkçe problemi var mı?
2: Çocuklarla iletişiminiz ne seviyede?
3: Ailelerde Türkçe problemi var mı?
4: Ailelerle iletişiminiz ne seviyede?
5: (Biraz özel olacak fakat öğretmenleriniz ve idareniz okulunuzu TC'nin bir okulu olarak mı görüyor yoksa sözde Kürdistan'ın mı?) Bu soruların cevaplarını özel mesaj ile verirseniz sevinirim.

Gelelim önerilerime. Öncelikle çocuklarla iletişim probleminiz varsa (türkçe bilmemek gibi) ya büyük sınıflardaki abi , ablalarını çağırarak ya da artık el kol hareketleriyle bu sorunun üstesinden gelmelisiniz. Doğuda ailelere laf anlatmaya çalışmak pek işe yaramıyor. Bilen zaten önemi veriyor. Fakat diğerlerine ne yaparsanız ne derseniz deyin sizi dinlemeyeceklerdir. Hele bir de Türkçe problemleri varsa hiçbir şekilde iletişim kuramazsınız. İdare ise dediğim gibi bir idare ise özellikle sizi zorlar. Çünkü okullarında istemezler sizi.

Öncelikle çocuklar için yapabileceğiniz şey: normalde görmedikleri farklı şeyler yaptırmak. Birkaç örnek verirsek: Bir balonun içine çok az şampuan koyup azıcık da su koyun. (tahmini olarak 1 çay kaşığı şampuan 2 çay kaşığı su) sonra balonu şişirin. Bu şekilde 4-5 balon yapın. Önce biraz çalkalayın sonra çocuklara verin. Oynasınlar. Bir süre sonra elinize bir iğne alın. Ve balonlardan birini patlatın. Çocuklar da siz de köpük içinde kalın. Daha sonra da diğer balonları aynı şekilde patlatın. Ben bu oyunu her sene başında yaparım. Bu oyunu gören çocuk sürekli gelmek ister. Ayrıca sene başında bolca ödül ve hediye veririm. Sonradan gittikçe azaltırım. Sonra etkinlik olarak kolay ve güzel etkinlikler seçin. Eğitimde eşitlik derler ya siz onu unutun. Ayrımcı olun. Fakat iyi yönde. Bir etkinlik yaptırıyorsanız 3 yaşa o etkinliğin en kolay versiyonunu , 7 yaşa ise en zor ve detaylı versiyonunu yaptırın. Ve sınıfınızda çok serbest olun. Etkinlik yapmak istemeyen yapmasın. Oyun oynamak istemeyen oynamasın.

Aileleler konusunda yapabileceğiniz pek bir şey yok. Zaten doğudaki çoğu insanlar yılda 2 defa iş için göçüyorlar. Biri fındık için biri de pamuk için oluyor. Dolayısıyla zaten aileleri çok fazla işe dahil edemezsiniz. Tabi gittiklerinde çocuklarını da götürdükleri için devam-devamsızlık olayı da aksıyor. Aileler bu tür işler bitip geri döndüğünde çocuklarla ailelerin katılacağı etkinlikler yapın. Anne-Çocuk yarışmaları , dramalar vs. İlk zamanlar katılım az olsa da ilerde artma ihtimali yüksektir.

İdare ile mümkün olduğunca tartışmayın. Müfettişlerle de öyle. İki tarafla da zamanında bol miktarda tartıştığım için bu önerime kulak verin. Çünkü iki tarafla da tartışmak size bir şey kazandırmaz. Sizin işinizi zorlaştıran idareciler genelde düz fikirli olurlar. Ne yaparsanız yapın nasıl izah ederseniz edin umursamazlar. Anların tek bir fikri vardır ve ona uymak zorundasınızdır. Eğer yönetmelikte sizi kurtaracak bir şey bulursanız karşısına çıkarın bir daha açmazlar o konuyu. Ya da ne bileyim yönetmelikte o konunun sizi ilgilendirmediğine dair bir madde bulabilirseniz... Fakat aksi takdirde siz ne kadar izah ederseniz edin onlar için bir şey değişmez. Bu durumda yapabileceğiniz tek şey tartışmamak ve evet efendim , tamam efendim , olur efendim , yaparım efendim vs. demek. Ve bunları derken mümkünse küçük bir kağıda not alın. Bu onları mutlu eder. Konuyu da geçici olarak kapatır. Her seferinde bunu yapabilirsiniz. Bu tür konuşmalarda yapamadıklarınızı değil yapabildiklerinizi anlatın. Şu kişiler ilgilenmiyor demek yerine bu hafta şu kişinin velisiyle konuştum tamam dedi vs. diyin.

Ayrıca eğer idari amiriniz o yörenin halkından ise haklı olarak çocuklarla ve velilerle ilgilendiğinizi görmek ister. Öylesine vakit geçirmediğinizi ona göstermeniz gerekir. Zaman zaman bazı planlarla gidin amirinize. İşte ne bileyim ailelerin katılımı için şöyle bir şey planladım yardımınızı istiyorum vs diyin. Bu onun hoşuna gider ve yardım etme ihtimalini arttırır.
 
Hocam ben 2 senedir bilerek ve isteyerek karma sınıf alıyorum. Bu sene 1. sınıfın 66ayda başlaması nedeniyle o kadar da karma olmadı ama geçen sene 3 yaşında 4 , 7 yaşında 2 öğrencim vardı. Kalan 19 öğrencilerim de 4 ve 5 yaşındaydı.

Tavsiye vermeden önce birkaç soru sormak istiyorum.
1: Sınıfınızda Türkçe problemi var mı?
2: Çocuklarla iletişiminiz ne seviyede?
3: Ailelerde Türkçe problemi var mı?
4: Ailelerle iletişiminiz ne seviyede?
5: (Biraz özel olacak fakat öğretmenleriniz ve idareniz okulunuzu TC'nin bir okulu olarak mı görüyor yoksa sözde Kürdistan'ın mı?) Bu soruların cevaplarını özel mesaj ile verirseniz sevinirim.

Gelelim önerilerime. Öncelikle çocuklarla iletişim probleminiz varsa (türkçe bilmemek gibi) ya büyük sınıflardaki abi , ablalarını çağırarak ya da artık el kol hareketleriyle bu sorunun üstesinden gelmelisiniz. Doğuda ailelere laf anlatmaya çalışmak pek işe yaramıyor. Bilen zaten önemi veriyor. Fakat diğerlerine ne yaparsanız ne derseniz deyin sizi dinlemeyeceklerdir. Hele bir de Türkçe problemleri varsa hiçbir şekilde iletişim kuramazsınız. İdare ise dediğim gibi bir idare ise özellikle sizi zorlar. Çünkü okullarında istemezler sizi.

Öncelikle çocuklar için yapabileceğiniz şey: normalde görmedikleri farklı şeyler yaptırmak. Birkaç örnek verirsek: Bir balonun içine çok az şampuan koyup azıcık da su koyun. (tahmini olarak 1 çay kaşığı şampuan 2 çay kaşığı su) sonra balonu şişirin. Bu şekilde 4-5 balon yapın. Önce biraz çalkalayın sonra çocuklara verin. Oynasınlar. Bir süre sonra elinize bir iğne alın. Ve balonlardan birini patlatın. Çocuklar da siz de köpük içinde kalın. Daha sonra da diğer balonları aynı şekilde patlatın. Ben bu oyunu her sene başında yaparım. Bu oyunu gören çocuk sürekli gelmek ister. Ayrıca sene başında bolca ödül ve hediye veririm. Sonradan gittikçe azaltırım. Sonra etkinlik olarak kolay ve güzel etkinlikler seçin. Eğitimde eşitlik derler ya siz onu unutun. Ayrımcı olun. Fakat iyi yönde. Bir etkinlik yaptırıyorsanız 3 yaşa o etkinliğin en kolay versiyonunu , 7 yaşa ise en zor ve detaylı versiyonunu yaptırın. Ve sınıfınızda çok serbest olun. Etkinlik yapmak istemeyen yapmasın. Oyun oynamak istemeyen oynamasın.

Aileleler konusunda yapabileceğiniz pek bir şey yok. Zaten doğudaki çoğu insanlar yılda 2 defa iş için göçüyorlar. Biri fındık için biri de pamuk için oluyor. Dolayısıyla zaten aileleri çok fazla işe dahil edemezsiniz. Tabi gittiklerinde çocuklarını da götürdükleri için devam-devamsızlık olayı da aksıyor. Aileler bu tür işler bitip geri döndüğünde çocuklarla ailelerin katılacağı etkinlikler yapın. Anne-Çocuk yarışmaları , dramalar vs. İlk zamanlar katılım az olsa da ilerde artma ihtimali yüksektir.

İdare ile mümkün olduğunca tartışmayın. Müfettişlerle de öyle. İki tarafla da zamanında bol miktarda tartıştığım için bu önerime kulak verin. Çünkü iki tarafla da tartışmak size bir şey kazandırmaz. Sizin işinizi zorlaştıran idareciler genelde düz fikirli olurlar. Ne yaparsanız yapın nasıl izah ederseniz edin umursamazlar. Anların tek bir fikri vardır ve ona uymak zorundasınızdır. Eğer yönetmelikte sizi kurtaracak bir şey bulursanız karşısına çıkarın bir daha açmazlar o konuyu. Ya da ne bileyim yönetmelikte o konunun sizi ilgilendirmediğine dair bir madde bulabilirseniz... Fakat aksi takdirde siz ne kadar izah ederseniz edin onlar için bir şey değişmez. Bu durumda yapabileceğiniz tek şey tartışmamak ve evet efendim , tamam efendim , olur efendim , yaparım efendim vs. demek. Ve bunları derken mümkünse küçük bir kağıda not alın. Bu onları mutlu eder. Konuyu da geçici olarak kapatır. Her seferinde bunu yapabilirsiniz. Bu tür konuşmalarda yapamadıklarınızı değil yapabildiklerinizi anlatın. Şu kişiler ilgilenmiyor demek yerine bu hafta şu kişinin velisiyle konuştum tamam dedi vs. diyin.

Ayrıca eğer idari amiriniz o yörenin halkından ise haklı olarak çocuklarla ve velilerle ilgilendiğinizi görmek ister. Öylesine vakit geçirmediğinizi ona göstermeniz gerekir. Zaman zaman bazı planlarla gidin amirinize. İşte ne bileyim ailelerin katılımı için şöyle bir şey planladım yardımınızı istiyorum vs diyin. Bu onun hoşuna gider ve yardım etme ihtimalini arttırır.


hocam tavsiyleriniz için çok teşekkür ederim öncelikle. sınıfımda dil problemi çok fazla yok. yani öğrenciler iki dil arasında kalmış durumdalar. zor da olsa anlaşıyoruz. ilk günler daha sıkıntılıydı ama yavaş yavaş daha iyi iletişim kurmaya başladık. velilerle biraz daha kötü bu durum. zor da olsa derdimi anlatıyorum ancak ilgisizlikleri ve umursamazlıkları beni çıldırma noktasına getiriyor bazen. okulu ve okul öncesi eğitimi o kadar gereksiz görüyorlar ki. okulu bakımevi olarak görüyorlar, çocuklarını başlarından atacakları yer olarak görüyorlar. o yüzden sürekli öğleden sonra göndermek istiyorlar. çünkü sabahtan öğleye kadar okulda olunca öğleden sonra çocuklar yine evdeler. veliler öğrencileri öğleci sınıflara geçirmek isteyince de idareyle ben sorun yaşıyorum. sanki ben kötü bir öğretmen olduğum için çocuklarını benim sınıfımdan almaya çalışıyorlarmış gibi. velileri ikna etmek için denemediğim yol kalmadı. erkenden kaldırıp okula getirmek velilere zor geliyor. istiyorum ki velilerle iletişimim güçlü olsun. beni sevdikleri için öğrencileri sabah okula getirmek zor gelmesin. bir de idare öyle bir psikolojiye soktu ki beni kendimi ispat etmek zorunda hissediyorum kendimi. ne yapacağım bilemiyorum.
 
Hocam benim eski okulum bu konuda şöyle bir yöntem izliyordu. Öğlecilerin aylık ücretlerini sabahçılardan 5-10 tl fazla yapmışlardı. Tabi bunu yapmak için geç. Ve sizin elinizde olan bir şey değil. Sizin yapabileceğiniz şey bu seneyi atlatmak ve bundan sonraki senelerde öğlenci olmak için her şeyi yapmak.

Velilerin okul öncesini gereksiz görmesi çoğu yerde var. Özellikle daha az bilinçli yerlerde tamamiyle bakımevi şeklinde bakılıyor anasınıflarına. 2 yaşındaki çocuğu abisinin ablasının yanında getirip bu da dursun bugün misafirim var iş kesmesin diyenler var.

Diyebileceğim fazla bir şey yok. Allah en kısa zamanda sizi o okuldan kurtarır inşallah...

Siz kendinize yüklenmeyin. Etkinliklerinizi yapmaya devam edin. Sene sonunda serginizi yapın. Evraklarınızı tutun. Elinizden başka bir şey gelmez.
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst