DRAMA ETKİNLİĞİ
Matematik etkinliğinde adı: ne olsam?
Yaş grubu: 4- 6 yaş
Sözcük ve kavramlar: ağaç, masa, ev, köpek, kuş, önünde, arkasında
Materyaller: masa, sandalye
Yöntem ve teknikler: oynatarak öğretme
Gelişim alanı: psikomotor ve bilişsel alan
Amaç ve Kazanımlar
Amaç 1: çocukların kendilerini özgürce ifade etmesini sağlamak,
Amaç 2: çocuğun hareketlerinden –varsa- sorunlarını açığa vurmasını sağlamak
Amaç 3: çocuğun yeteneğini keşfetmek.
Amaç 4: çocuğun arkadaşlarıyla iletişimini arttırmak.
Kazanım 1: çocuğun çekimserliği azalır.
Kazanım 2: çocuğun fark etmeden açığa vurduğu problemleri belirlenir.
Kazanım 3: yeteneği ortaya çıkar.
Uygulama: çocuklar sınıfın ortasında toplanır. Öğretmen çocuklara sen ev ol sen evin önünde ağaç sen kedi ol sen kedini ardında onu kovalayan köpek sen sandalyenin ardında civciv ol vb. sözlerle çocuklara oynayacakları rolü söyler gerekirse kendisi de katılır.
Değerlendirme: çekingen öğrenciler belirlenir ve özgüveni arttırılır. Çocuklara ne oldukları ve nerede odlularını sorar ben şunun arkasındaydım şu benim önümdeydi cevaplarını vermesini sağlarız. Sorularla önünde ve arkasında ifadelerini öğrenip öğrendiğini anlarız. Çocuğun kendini ifade edip edemediğini veya zorlanıp zorlanmadığını inceleriz. Çocukların ilişkilerini anlarız.
Matematik etkinliğinde adı: ne olsam?
Yaş grubu: 4- 6 yaş
Sözcük ve kavramlar: ağaç, masa, ev, köpek, kuş, önünde, arkasında
Materyaller: masa, sandalye
Yöntem ve teknikler: oynatarak öğretme
Gelişim alanı: psikomotor ve bilişsel alan
Amaç ve Kazanımlar
Amaç 1: çocukların kendilerini özgürce ifade etmesini sağlamak,
Amaç 2: çocuğun hareketlerinden –varsa- sorunlarını açığa vurmasını sağlamak
Amaç 3: çocuğun yeteneğini keşfetmek.
Amaç 4: çocuğun arkadaşlarıyla iletişimini arttırmak.
Kazanım 1: çocuğun çekimserliği azalır.
Kazanım 2: çocuğun fark etmeden açığa vurduğu problemleri belirlenir.
Kazanım 3: yeteneği ortaya çıkar.
Uygulama: çocuklar sınıfın ortasında toplanır. Öğretmen çocuklara sen ev ol sen evin önünde ağaç sen kedi ol sen kedini ardında onu kovalayan köpek sen sandalyenin ardında civciv ol vb. sözlerle çocuklara oynayacakları rolü söyler gerekirse kendisi de katılır.
Değerlendirme: çekingen öğrenciler belirlenir ve özgüveni arttırılır. Çocuklara ne oldukları ve nerede odlularını sorar ben şunun arkasındaydım şu benim önümdeydi cevaplarını vermesini sağlarız. Sorularla önünde ve arkasında ifadelerini öğrenip öğrendiğini anlarız. Çocuğun kendini ifade edip edemediğini veya zorlanıp zorlanmadığını inceleriz. Çocukların ilişkilerini anlarız.