Montesorrİ yaklaŞimi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Özlem ÖZMEN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 2:56
Puanları 38
Solutions 0
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
3,621
Tepki Skoru
4
Puanları
38
Konum
ESKİŞEHİR
@Özlem ÖZMEN




MONTESORRİ YAKLAŞIMI





Montessori yönteminin ana fikrini şu cümle özetleniyor: ”Kendi kendime veya kendi başıma yapabilmem için bana yardım et.” Maria Montessori’nin çıkış noktası, çocuğun gelişmesi için gerekli tabii gücün kendisinde doğuştan var olduğudur. Montessori metodu çocuğun doğal içsel gelişime dayalıdır. Eğitimcinin görevi, gelişim evrelerini ve bu evrelerde çocuğun neleri öğrenmeye gereksinim duyduğunu sürekli gözlem yoluyla belirlemek ve uygun öğrenim ortamını hazırlamaktır.
Renkli Ufuklar Anaokulunda Psikolog ve Eğitimciler çocuğun ruhsal süreçlerini ve gelişim evrelerini takip etmek amacı ile sürekli gözlem yapmakta ,çocuğun yaparak -yaşayarak öğrenmesini ve deneyler yapabilmesini sağlayacak eğim ortamını hazırlamaktadırlar.
Montessori eğitiminin bazı önemli özellikleri şunlardır:
    • Heterojen gruplar,
    • Bağımsız çalışma,
    • Montessori materyalleri belirli özelliklere sahiptirler:
      • Yanlışlarının kontrol edici olmaları.
      • Her materyalin yalnızca bir bilgi ve beceriyi geliştirmeye yönelik olması.
      • Estetik değerinin yüksek oluşu ve natürel oluşları.
    • Metodolojik anlamda çıkış noktası-sistematik gözlem, ölçerek, karşılaştırarak değerlendirme,
    • Montessori, reformist pedagoglardandır.
    • Görüşlerinin temelinde naturalist akımın (doğaya yönelikliğin) özellikleri yatar.
‘’ 3-6 yaş çocukları yaş gruplarına ayrılmadan birlikte bulunmaktadırlar. Bu sayede büyük ve küçük çocuklar birlikte birbirlerinden faydalanmaktadır. Çocukların doğal çalışma motivasyonları spontan ve bir amaca yönelik aktiviteler sunmak yoluyla desteklenmektedir. Çocuklar dikkatlerini ve iç disiplinlerini geliştirmektedirler. Çocuklar kapasiteleri doğrultusunda kendilerine uygun hızda gelişmektedirler. Çocukların doğal çalışma istekleri ile tepki verebilecekleri Montessori ortamlarının bazı özellikleri vardır: Güzel, düzenli, basit, gerçekçi ve erişilebilirdirler. ‘’
‘Çocuklar uygun yönlendirmeler eşliğinde serbestçe çalışabilmeli ve bir sosyal grubun parçası olarak hareket edebilmelidirler. Çocuklara dünyalarını keşfedebilecekleri ve temel bilişsel becerilerini geliştirebilecekleri özel materyaller sağlanmış olmalıdır.’’
Renkli Ufuklar Anaokulunda sınıflar bu yaklaşım doğrultusunda çocuklar için ; Güzel, düzenli, basit, gerçekçi ve erişilebilirdirler.Materyaller çocuklarına ulaşabileceği boyutta dolaplarda bulunmaktadır.Eğitim ortamı bu yaklaşım doğrultusunda çocuğun keşfetmesine ,öğrenmesine,deneyler yapmasına uygun hazırlanmıştır.

 
teşekkürler...
 
o zaman farklı yaş gruplarının bulundugu kalabalık bir sınıfta montesorri uygulanması zor olur
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst