MONTESORRİ YAKLAŞIMI
Montessori yönteminin ana fikrini şu cümle özetleniyor: ”Kendi kendime veya kendi başıma yapabilmem için bana yardım et.” Maria Montessori’nin çıkış noktası, çocuğun gelişmesi için gerekli tabii gücün kendisinde doğuştan var olduğudur. Montessori metodu çocuğun doğal içsel gelişime dayalıdır. Eğitimcinin görevi, gelişim evrelerini ve bu evrelerde çocuğun neleri öğrenmeye gereksinim duyduğunu sürekli gözlem yoluyla belirlemek ve uygun öğrenim ortamını hazırlamaktır.
Renkli Ufuklar Anaokulunda Psikolog ve Eğitimciler çocuğun ruhsal süreçlerini ve gelişim evrelerini takip etmek amacı ile sürekli gözlem yapmakta ,çocuğun yaparak -yaşayarak öğrenmesini ve deneyler yapabilmesini sağlayacak eğim ortamını hazırlamaktadırlar.
Montessori eğitiminin bazı önemli özellikleri şunlardır:
-
- Heterojen gruplar,
- Bağımsız çalışma,
- Montessori materyalleri belirli özelliklere sahiptirler:
- Yanlışlarının kontrol edici olmaları.
- Her materyalin yalnızca bir bilgi ve beceriyi geliştirmeye yönelik olması.
- Estetik değerinin yüksek oluşu ve natürel oluşları.
- Metodolojik anlamda çıkış noktası-sistematik gözlem, ölçerek, karşılaştırarak değerlendirme,
- Montessori, reformist pedagoglardandır.
- Görüşlerinin temelinde naturalist akımın (doğaya yönelikliğin) özellikleri yatar.
‘Çocuklar uygun yönlendirmeler eşliğinde serbestçe çalışabilmeli ve bir sosyal grubun parçası olarak hareket edebilmelidirler. Çocuklara dünyalarını keşfedebilecekleri ve temel bilişsel becerilerini geliştirebilecekleri özel materyaller sağlanmış olmalıdır.’’
Renkli Ufuklar Anaokulunda sınıflar bu yaklaşım doğrultusunda çocuklar için ; Güzel, düzenli, basit, gerçekçi ve erişilebilirdirler.Materyaller çocuklarına ulaşabileceği boyutta dolaplarda bulunmaktadır.Eğitim ortamı bu yaklaşım doğrultusunda çocuğun keşfetmesine ,öğrenmesine,deneyler yapmasına uygun hazırlanmıştır.