YARATICI DANS
7. ETKİNLİK ADI: MAKARNA
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketler yapabilme Kazanım 4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Sosyal Duygusal Alan Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanım 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür\dans eder.
Bilişsel Alan Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanım 1. Dikkat edilmesi gereken durumu\olayı fark eder.
MATERYALLER : Değişik boyda makarnalar, CD çalar, müzik cd’si
ÖĞRENME SÜRECİ : Eğitimci, sınıfı çocukların rahat hareket edebileceği şekilde hazırlar. Daha sonra çocuklara bugün değişik bir oyun oynayacaklarını söyler. Kendi etrafında çember biçiminde dizilmeleri-ni ister. Çocuklara elinde bulunan iki ayrı kutudaki makarnaları gösterir. Birinci kutuda kısa makarnalar, ikinci kutuda uzun makarnalar bulunmaktadır. Çocukların sırayla gelip istedikleri kutudan bir tane makarna almalarını söyler. Uzun makarna alanların bir köşeye, kısa makarna alanların diğer köşeye geçmeleri istenir. Eğitici çocuklara seçtikleri makarna olmalarını ve o-na uygun dans etmelerini ister. Kısa makarnaların yavaş ritimde, uzun makarnaların hızlı bir ritimde dans etmelerini uzun makarnalar dans ederken kısa makarnaların, kısa makarnalar dans ederken uzun makarnaların, müzik kapandığında ise hepsinin yerinde donmaları söyle-nir. CD çalardan önceden belirlenmiş çocuklara uygun bir müzik açılır. Çocuklar dans etmeye başlarlar. Müzik kapandığında tüm çocuklar oldukları yerde donarlar. Eğitimci çocukların a-rasında yavaş yavaş dolaşır ve omzuna dokunduğu çocuk çözülür. Çözülen çocuk hangi tür makarna olduğunu söyler ve eğiticinin arkasına sıraya geçer. Tüm çocuklar hangi tür makarna olduğunu söylerler ve etkinlik biter.
Eğitimci çocuklara canlandırma yaptırdıktan sonra aşağıdaki değerlendirme sorularını sorar:
Bu oyundan hoşlandınız mı? Neden uzun makarnayı seçtiniz? Neden kısa makarnayı seçtiniz?
7. ETKİNLİK ADI: MAKARNA
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketler yapabilme Kazanım 4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Sosyal Duygusal Alan Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanım 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür\dans eder.
Bilişsel Alan Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanım 1. Dikkat edilmesi gereken durumu\olayı fark eder.
MATERYALLER : Değişik boyda makarnalar, CD çalar, müzik cd’si
ÖĞRENME SÜRECİ : Eğitimci, sınıfı çocukların rahat hareket edebileceği şekilde hazırlar. Daha sonra çocuklara bugün değişik bir oyun oynayacaklarını söyler. Kendi etrafında çember biçiminde dizilmeleri-ni ister. Çocuklara elinde bulunan iki ayrı kutudaki makarnaları gösterir. Birinci kutuda kısa makarnalar, ikinci kutuda uzun makarnalar bulunmaktadır. Çocukların sırayla gelip istedikleri kutudan bir tane makarna almalarını söyler. Uzun makarna alanların bir köşeye, kısa makarna alanların diğer köşeye geçmeleri istenir. Eğitici çocuklara seçtikleri makarna olmalarını ve o-na uygun dans etmelerini ister. Kısa makarnaların yavaş ritimde, uzun makarnaların hızlı bir ritimde dans etmelerini uzun makarnalar dans ederken kısa makarnaların, kısa makarnalar dans ederken uzun makarnaların, müzik kapandığında ise hepsinin yerinde donmaları söyle-nir. CD çalardan önceden belirlenmiş çocuklara uygun bir müzik açılır. Çocuklar dans etmeye başlarlar. Müzik kapandığında tüm çocuklar oldukları yerde donarlar. Eğitimci çocukların a-rasında yavaş yavaş dolaşır ve omzuna dokunduğu çocuk çözülür. Çözülen çocuk hangi tür makarna olduğunu söyler ve eğiticinin arkasına sıraya geçer. Tüm çocuklar hangi tür makarna olduğunu söylerler ve etkinlik biter.
Eğitimci çocuklara canlandırma yaptırdıktan sonra aşağıdaki değerlendirme sorularını sorar:
Bu oyundan hoşlandınız mı? Neden uzun makarnayı seçtiniz? Neden kısa makarnayı seçtiniz?