Kız çocukların ve kadınlarınTemel Eğitiminiİlerletmek

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan zübiş
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 5:58
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
26 May 2007
Mesajlar
1,403
Tepki Skoru
1
Puanları
0
Yaş
56
Konum
izmir
@zübiş
‘’Eğitimin niteliği ve yeterliliği, eğitimde fırsat eşitliği ile ilgili önkoşulların temelleri erken çocukluk dönemi yıllarında atılır. Erken çocukluk bakım ve gelişimine önem vermek temel eğitimin amaçlarını gerçekleştirmek için zorunludur.’’ (‘’Herkes İçin Eğitim’’, çerçevesi, 20,paragraf)

Kız Çocuklarının Temel Eğitimi
Erken Çocukluk Dönemi Programları cinsiyete bağlı eşitsizlikleri çeşitli şekillerde ortadan kaldırabilir:

• Kız ve erkek çocukların ilköğretime eşit şartlarda başlangıç yapmalarını sağlayarak.
Erken Çocukluk Dönemi Programları’na devam eden çocukların arasında kız erkek dağılımının eşit olduğu görülmektedir. Aynı şekilde eğitim sistemine girdikten sonra okula devam oranlarının hemen hemen eşit olduğu görülüyor.

• Anne babaların kız çocuklarının daha uzun süre okula devam edebilmeleri için gerekli yeteneklere sahip olduklarını fark etmelerine yardımcı olmak.
Anne babalar kız çocuklarının erkek çocuklar gibi öğrenme yetenekleri olduğunu fark ettiklerinde, kız çocukları için eğitimin değerini daha iyi anlayabilirler. Erken çocuklukta kazanılan olumlu deneyimler kız çocuğunun da birşeyler öğrenebileceğini göstermekte ve onların ilköğretime devamını teşvik etmektedir. Hindistan’da yapılan bir araştırma, erken çocukluk porgramına katılan kız çocuklarının, katılmayanlara kıyasla daha yüksek oranda ilkokula başladıklarını ve devam ettiklerini göstemiştir.

• Erken Çocukluk Dönemi Programları kadınların neler yapabilecekleriyle ilgili örnek oluşturmak.
Erken Çocukluk Dönemi Programları’nda çalışanların büyük bir çoğunluğu kadındır. Bu konuda çalışan kadınlar, genç kızlara ilerde yetişkin olduklarında meslek olarak neler yapabilecekleriyle ilgili örnek oluştururlar. Erken Çocukluk Dönemi Programları’nda çalışanların statüsü ne kadar yüksek olursa, genç kızlara bu meslekle ilgili olumlu örnek olmada etkisi o kadar güçlü olur.


Kadınların Temel Eğitimi
Kız çocuklarının yanısıra, kadınlar da eğitim görme hakkına sahiptir. Kadınların eğitim seviyesi yükseldikçe gelecek nesilin bundan aynı oranda faydalanacağı da bir gerçektir. Kız çocuklarının eğitim aldığı her yıl ile ileride kendi çocuklarının daha sağlıklı, daha eğitimli olmasını sağlamadaki yetenekleri arasında bir ilişki vardır. Bir başka değişle, kadınların aldığı eğitim yılı arttıkça, çocuklarının eğitimli ve sağlıklı olma olasılığı da artacaktır.

Erken Çocukluk Dönemi Programları kadınların gelişimini, o toplumda çocuk bakımı hizmetlerini sağlayarak destekler. Toplumda çocuk bakımı hizmetleri işlerlik kazanıp, kurumsallaştığında iki amaç gerçekleştirilmiş olur. Öncelikle küçük çocukların bakımı sağlanır. Aynı zamanda da kadınların ve genç kızların tüm zamanını alan çocuk bakımı sorumluluğu üzerlerinden alınmış olur. Dolayısıyla kendilerini geliştirmeye zaman ayırabilirler. Hem para kazanabilirler hem de kendilerini geliştirmek üzere birşeyler öğrenenebilirler. Bu yolla Erken Çocukluk Dönemi Programları kadınların ve çocukların birbirleriyle örtüşen ihtiyaçlarını karşılamış olur.
Her genç kız ve kadının eşit düzeyde temel eğitimini sağlayacak politik taahhütleri etkili politikalara, reformlara ve programlara nasıl dönüşebilir?
Erken Çocukluk yıllarında cinsiyet farklılıklarını ve eşitliği bozan engellerin daha fazla sayıda araştırılmasıyla ortaya çıkarılması gerekir.

Cinsiyet farklılıklarına eğilen çocuk yetiştirme yöntemleriyle ilgili çalışmalar ( ne zaman başladı? Nasıl oluştu?) genelde cinsiyeti bir değişken olarak ele almamıştır. Son zamanlarda özellikle 6 yaşın altındaki çocukluların cinsiyet konularıyla ilgili bir çok çalışma başlamıştır. Bu çalışmalar Fas, Mali, Bolivya, Jamaika, Hindistan ve Endonezya’da gerçekleştirilmektedir. USAID ve diğer bir takım kuruluşlar tarafından mali yönden desteklenmekte ve Erken Çocukluk Bakım ve Gelişimi ile ilgili Danışma Grubu tarafından koordine edilmektedir.

Erken Çocukluk Dönemi Programları çerçevesinde, hem kız ve erkek çocukların cinsiyet rollerine uygun davranışlar geliştirmeleri ile ilgili, hem de kendilerine öğretmenler tarafından verilen mesajlarda farklılık olup olmadığını öğrenmek amacıyla araştırmalar yapılmalıdır.
Bu konuda öğretmenlerin sınıftaki kız ve erkek çocuklarına yönelik davranışları gözlenmeli ve ne tür mesajların verildiğiyle ilgili olarak da ders programları ve medya incelenmelidir.
Öğretmenler cinsiyete bağlı eşitsizlikleri körükleyici neler yapıyorlar?
Bir çalışmada erkek çocukların doğru cevap verdiklerinde daha fazla ödüllendirildiği, yanlış cevap verdiklerinde ise doğru cevabı verene kadar daha fazla yardım aldıkları bulunmuştur.




Bu konuyla ilgili olarak medyaya yönelik yapılan bir araştırmada , geniş bir kitleyi hedefleyen etkileşimli radyo piyeslerinde her cinsin farklı davranışlar sergilediği bulunmuştur.

Erkeklerin,
• problemleri analitik yolla çözdükleri
• grubun sözcüsü oldukları
• işbölümünü yaptıkları
• son kararları verdikleri
• maceracı oldukları
• sorgulayıcı, araştırmacı oldukları
• daha haylaz, yaramaz oldukları
• genelde korkusuz oldukları görülmüştür.

Kadınların ise,
• sıklıkla sezgilerini kullandıkları
• faaliyetlerinde yardım bekledikleri
• kendilerine söylenenleri sorgulamaksızın kabullendikleri
• teknolojiye karşı daha ihtiyatlı ve tedirgin oldukları
• sıklıkla korktukları ortaya çıkmıştır.


Erken Çocukluk Dönemi Programları’nda kullanılan hikayelere bakıldığında benzer farklılıklar bulunmuştur. Bu bilgiler, ders programları ve öğretmen reformları için zemin oluşturmalıdır. Böylece kzı ve erkek çocuklrda cinsiyet rolleriyle ilgili davranışlarda çeşitlilik sağlanmış olur. Özellikle cinsiyet eşitsizliklerini vurgulayan ve sonuçları değerlendiren deneysel Erken Çocukluk Dönemi Programları oluşturulmalıdır.

Bu konuda yapılan araştırmalardan elde edilecek sonuçlar, eğitim planlamacılarını ve politikacıları eşitliği arttırmayı sağlayacak alternatif yöntemler konusunda bilgilendirmelidir. Bu da eşitliği sağlamaya yardımcı olacak Erken Çocukluk Dönemi Programları’nın oluşturulmasına yol açar.

Cinsiyetle ilgili eşitsizliği ortadan kaldırmanın bir yolu da toplumda bilinç oluşturmayı arttıracak bilgi, eğitim ve iletişim faaliyetlerinie yer vermektir. Cinsiyetlerarası farkı doğuran toplumsal ve geleneksel değerlerin değiştirilmesi oldukça güç bir süreçtir. Bu süreçteki ilk adım toplumu ve o toplumdaki geleneksel ve toplumsal değerleri yakından tanımaktır.

Toplumsal değişim ve toplumda bu konuda bilinç oluşturma, çeşitli eğitim ve iletişim yöntemlerinin kullanılmasıyla ve devamlılığının sağlanmasıyla gerçekleştirilebilir.
 
tşklerrrrrrr........
kaynakçayı yada yazanın ismini eklersen sevinirim..:)
 
şu anda kaynağını hatırlayamadım ama nette okumuştum..nette gezerken okuyupta hoşuma giden bilgileri genelde kayıtlarım...bende iki kız çoğu annesi olarak kızların eğitiminin önemli olduğunu düşünüyorum kendi adıma bişeyler yapabilmek adına bu konuyu burada paylaştım...aynı şartlarda eşit bir eğitimle kızçocuklarınında kendine güvenli ,aciz olmayan ,aktif,çalışkan olduklarını düşünüyorum
 
bana görede: kızlar herzaman daha azimli daha zekidir...:))
buarada tebrik ederim,kızlarını en güzel şekilde yetiştirmen dileğiyle...
tşklerrrrrr......
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst