kaç tane- dramada pandomim

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan atılgan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 2:48
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
1,254
Tepki Skoru
4
Puanları
0
Konum
konya
@atılgan
DRAMADA PANDOMİM

3. ETKİNLİK ADI: KAÇ TANE ?
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketler yapabilme Kazanım 4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Sosyal Duygusal Alan Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanımlar 1. Duygularını söyler. 2. Duygularının nedenlerini açıklar. Amaç 3. Duygularını fark edebilme Kazanım 1. Olumlu\olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
MATERYALLER: 170 tane mandal, 1’den 10’a kadar sayı kartları, kuş, yılan, arı, köpek kelebek, aslan, kedi, fare figürlü resim kartları
ÖĞRENME SÜRECİ : Eğitici, çocukların çember biçiminde oturmalarını ister. Hazırladığı sayı kartlarını alır ve ço-cukların karşısına oturur. 1’den 10’a kadar sayar ve aynı zamanda söylediği sayının resmini çocuklara gösterir. Eğitimci bir kutunun içindeki mandalları getirir ve önüne koyar. Çocukla-ra kaça kadar saymayı bildiklerini sorar. Çocuklardan 1’den 10’a kadar sayabildikleri kadar saymalarını ister. Sayabildikleri ölçüde mandal kazanacaklarını söyler. Çocuklar teker teker sayabildikleri kadar sayar ve mandal kazanırlar. Ardından eğitimci çocuklara kazandıkları mandallarla bir yol yapmalarını ister. Çocuklar eğitimcinin yardımıyla tüm çocukların geçebi-leceği genişlikte bir yol yaparlar. Eğitimci ‘ Hadi bakalım. Bu yol bizi nereye götürebilir ?’ diye sorar. Çocuklardan düşüncelerini söylemelerini ister ve çocuklardan cevaplarını alır. Bu yolun bir hayvanat bahçesine gittiği söylenir. Fakat oraya gidebilmek için eğitimcinin sordu-ğu sorulara doğru yanıt vermeleri gerektirmektedir. Eğitimci ‘ Çocuklar sizlere bir takım re-simler göstereceğim. Bu resimleri birlikte inceleyelim.’ der. Çocuklara kartlardaki resimleri göstererek aşağıdaki soruları sorar:
Kuşların kaç tane kanadı var? Yılanın kaç tane kuyruğu var? Arının kaç tane bacağı var? Köpeğin kaç kulağı var? Kelebeğin kanadında kaç tane benek var? Resimde kaç tane aslan var? Kedinin kaç tane patisi var? Resimde kaç tane kuş var? Farenin yanında kaç tane peynir var? Farenin kaç tane gözü var?
Bu sorular sorulurken çocukların önüne yeterli miktarda mandal konur ve cevaplarını man-dallarla göstermeleri istenir. Bu sorular sorulduktan sonra eğitmen çocuklara bu yoldan ge-çip hayvanat bahçesine ulaşmalarını söyler.Daha sonra aynı renk mandalı olan çocukların bir grup oluşturması istenir.(mandal çocuklara grup oluşturabilecek şekilde dağıtılmıştır). Çocuk-lar böylece altı gruba ayrılır. Her gruba kapalı olarak hayvan kartları dağıtılır. Her grup kartı ters çevirir ve canlandıracağı hayvanı görür.Gruplara 5’ er dakika süre verilir ve gruplar nasıl bir canlandırma yapacaklarına karar verirler.Gruplar ortaya bırakılan materyallerden istedikle-rini alırlar ve sessiz bir biçimde sırayla canlandırmalarını yaparlar.
Eğitimci çocuklara canlandırma yaptırdıktan sonra aşağıdaki değerlendirme sorularını sorar:
Sayıları kaça kadar öğrendik? Pandomim de rol dağılımını nasıl yaptınız? Başka hangi hayvan olmak isterdiniz? Aldığınız rolü oynarken neler hissettiniz? Canlandırma yaparken ne gibi zorluklarla karşılaştınız?
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst