KUŞ YUVASI SINIFI 2008-2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
1.DÖNEM FAALİYET RAPORU
A-SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ:
Serbest zaman etkinlikleri için çeşitli köşeler hazırlanarak, bu köşeler rahat kullanabilecek şekilde sınıf ortamında çocuklara sunulmuştur. Zaman zamanda çocuklarla beraber sınıf düzeni ve materyaller değiştirilerek köşelerin çekiciliği kalıcı kılınmıştır.
1. KUKLA KÖŞESİ: Bu köşeye kuklaların rahat alınabilmesi ve düzenli durması için, duvara asılabilen bir kuklalık eklenmiştir. Zaman zaman günlük planda alınan konularla ilgili çomak ve parmak kuklalar eklenmiştir. Altı adet büyük boy kukla ve altı adette küçük boy kukla alınarak buraya eklenmiştir.
2. MÜZİK KÖŞESİ: Köşemize yeni bir kat daha raf eklenmiştir. Bu köşeye de hazır müzik aletlerinin yanında el yapımı davul, tef, çanlı tef, çanlı bileklik, tahta kaşıklar ritim aracı olarak, pin pon topları nefes açma çalışmalarında kullanılmak üzere eklenmiştir.
3. FEN VE DOĞA KÖŞESİ: Bu köşe için sınıfımızın güneş alan bir noktasına beş katlı bir raf yaptırılmıştır. Buraya deneyler ve gözlemlerde kullanılmak üzere çeşitli materyaller eklenmiştir. Köşeye konulan materyaller; dünya maketi, insan vücudu maketi, diş maketi, oyuncak dürbün, walkman, saat, büyüteç, çeşitli baklagiller, canlı çiçek konulmuştur.
4. KİTAP KÖŞESİ: Bu köşeye okul kitaplığından kitaplar alınarak konulmaktadır. 15 günde bir buradaki kitaplar değiştirilmektedir. Çocukların bu köşeden çok zevk aldıkları gözlenmiştir ve buraya sandalye ve masada konularak geçirdikleri sürenin daha da uzun olması sağlanmıştır. Ayrıca kendi kitaplığımda bulunan, bilim çocuk dergileri ve bilimsel çocuk kitapları ilgilenen çocuklara aileleriyle beraber faydalanabilmeleri için hafta sonralarında evlerine verilmek suretiyle sunulmuştur. Yine kendi kitaplığımda bulunan oyun, çocuk eğitimi gibi kitaplarda ilgilenen velilere yine hafta sonlarında verilmek suretiyle hizmetlerine sunulmuştur.
5. EVCİLİK KÖŞESİ: Bu köşede bulunan koltuk, mutfak gibi malzemeler çocukların zevkine göre yerleştirilmiştir. Aynı zamanda kırık olup depoya kaldırılan, çamaşırlık, ütü tahtası gibi materyallerin tamiri yapılarak bu köşeye tekrar konulmuştur. Mandallar, mutfak önlükleri telefon, sepet, masaüstüne saksıda büyük bir çiçek, çeşitli çantalar eklenerek köşe zenginleştirilmiştir. Yeni oyun seti eklenmiştir. Dolgu oyuncaklar da velilere yıkatılarak köşeye eklenmiş, dönem içerisinde temizlik işlemi yine veliler aracılığıyla yapılmıştır.
6. BLOK KÖŞESİ: Çeşitli büyüklükteki ve farklı malzemelerden oluşan bloklar sınıfın belli bir köşesinde toplanılarak blok köşesi oluşturulmuştur. Bu köşenin çocukların rahat oynayabileceği geniş bir alanda olması tercih edilmiştir.. Aynı zamanda küçük sınıfta bulunan ve oyun odasında bulunan sünger bloklarda çeşitlilik olması adına bazen sınıfta, bazen de oyun odasında olmak suretiyle kullanılmıştır.
7. EĞİTİCİ OYUNCAK KÖŞESİ: Raflı dolaplardan biri bu köşe için ayrılmış ve çeşitli kavramlara yönelik oyuncaklar tahta yapbozlar buraya eklenmiştir. Hazırlanan çeşitli resimli kartlarda yeri ve zamanı geldikçe köşeye geçici olarak eklenip kaldırılmıştır. Ayrıca öğretmen eşliğinde oynanan eğitici oyuncaklar ( okul da ortak kullanılan)sınıf ortamına getirilerek kullanımlarına sunulmuştur.
Trafik eğitim setine 10 adet küçük araba alınarak bu sete de işlerlik kazandırılmıştır.
8. SANAT ETKİNLİKLERİ KÖŞESİ: Çekmeceli dolaba çocukların , pastel boya , oyun hamuru gibi malzemeleri konularak, serbest zamanda isteyen çocukların istedikleri zaman istedikleri malzemelerini alarak kullanabilecekleri belirtilmiştir. Ayrıca masa sandalyeyle bir köşe oluşturmaya sınıf ortamı müsait olmadığından ve zaten masa ve sandalyeleri sabit sınıfta bulunduğundan bu konuda sorun olmamıştır. Çocukların serbest zamanda oluşturdukları çalışmaları da portfolyo dosyalarına eklenmiştir.
Veli katılımıyla da oluşturulan köşeler olmuştur. Bu köşeler için veliler sadece malzeme gönderdiler birebir aktif katılımları istemedikleri için olmamıştır.
Ekim ayı: Mum koleksiyonu
Kasım ayı: Çeşitli kokular köşesi ve Sağlık köşesi oluşturulmuştur.
Aralık: Zaman(saatler) köşesi
Ocak : Zaman (takvimler) köşesi
Serbest zaman özellikle gözlem için bence en uygun zaman olduğundan bu etkinlik sürecinde tüm çocuklar en az 2 kez olmak suretiyle sorunu olduğunu düşündüğüm çocukları da dört-beş kez gözlemledim. Anekdot kayıtlarını tuttum.
B- SANAT ETKİNLİKLERİ
1. BOYAMA ÇALIŞMALARINDA: Sulu boya, pastel boya, parmak boya, kuru boya, keçeli boya kullanılmıştır. Sulu boyayla püskürtme, üfleme, serbest resim, yaprak baskı, fırça baskı, el baskı, ip baskı, parmak baskı, patates baskı, sebze baskı, şeker boya, teknikleriyle çalışılmıştır. Pastel boya(ayrıca kazıma tekniği ve sürtme tekniği ile de çalışmaların yanında), kuru boya ve keçeli boyada serbest ve sınırlı boyama çalışmaları yapılmıştır. Parmak boyada serbest, sınırlı, fırça ile boyama ve baskı teknikleri kullanılmıştır.
2. KAĞIT İŞLERİ: Çeşitli nitelikteki kağıtlar kullanılarak kesme , katlama, buruşturma, origami, Quiling, mandala teknikleri kullanılarak çalışmalara yer verilmiştir.Yırtma-yapıştırma ve mozaik çalışmaları da uygulandı. Kağıtlarla proje çalışmalarına da yer verildi.
3. YOĞURMA MADDELERİ:Oyun hamuru ,kağıt hamuru ve tuz seramiği ile yoğurma çalışmaları yapılmıştır. Çalışmaları esnasında çeşitli kalıplar ,oklavalar ve artık materyaller çocuklara verilmiştir.
4. KOLAJ ÇALIŞMALARI:Bu çalışmaya farklı materyallerle sıklıkla yer verilmiştir . Kullanılan malzemeler gazeteler,eski dergi ve kitaplardan resimler, kumaş parçaları,artık kağıtlar, peçeteler,çeşitli artık materyaller…..
C-TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ
1. HİKAYE ÖNCESİÇALIŞMALAR: Tekerlemeler, şiirler okundu. Bilmeceler soruldu. Parmak oyunları oynandı. Hikayenin içinde bilinmeyen kavramlar var ise resimler aracılığıyla veya sözel yolla açıklandı.
2. HİKAYE : Hikaye kitapları, masal kasetleri , power point sunu,tepegöz, projejsiyon, hikaye kartları,kuklalar, cd aracılığıyla hikaye sunumları yapılmıştır.
3. HİKAYE SONRASI ETKİNLİKLER: Hikaye bazen yarıda bırakılarak tamamlama tekniği uygulanmış,bazen hikayenin adı söylenmeden anlatılarak hikayenin adı sizce ne olabilir,kahramanları kimlerdi v s soru cevap tekniği uygulanmıştır.
Hikayeyi resimleme çalışması yapılmıştır.
Hikayenin draması yapılmıştır.
Ç-OYUN VE HAREKET ETKİNLİĞİ
Bahçe oyunları, sınıf içi oyunlar, çizgide oynanan oyunlar, araçlı-araçsız oyunlar, halkada oynanan oyunlar,grup –bireysel oyunlar ve eğitsel oyunlar oynanmıştır. ( Körebe, hasta dirildi, sandalye kapmaca, çifçi çukurdaydı, pişer-pişmez , çürük yumurta, kim yok, ne sesi, çömleğinde ne var, kimin eli, Engelli yarış, Bowling, Kurt baba, Dokun bil, Ah benim turnam,şeftalinin ağaçları,çürük yumurta,musyi çamaşır yıkar,kulaktan kulağa,meyve sepeti,mektup var, ambara vurdum bir tekme, top yakalama-top zıplatma, yattı kalktı , öğrenmek mi istiyorsun, el ve ayaklarım, zıp zıldır,Miço, bici bici leblebici, Yağ satarım,kahkaha, Gece gündüz, kapalı gözle nişan alma oyunu, sandalye kapmaca, benkimim, arkadaşımı gördün mü, hangisi yok , deve-cüce, yakala-bırak, Açkapıyı bezirgan başı, eski minder, kulaktan kulağa oyunları oynandı.)
D-MÜZİK ETKİNLİĞİ
Ses açma ,nefes alma-verme,şarkı dinleme ve söyleme ,rontlar, ritm çalışmalarıyla müzik etkinliği yapılmıştır.Ayrıca sınıfa laptop getirilerek yaratıcı dans etkinlikleri de yapılmıştır.
Tavşan ,balıklar,say bak, sağ el sol el,iki inatçı keçi,bir gün bir çocuk, ninem koca gözlüklü,hapşu,daha dün annemiz,mimik kuş,minik kardeş,okulumu severim,Atatürk,Atatürk ölmedi,Cumhuriyet, Çaydanlık,sabun köpükleri,Köpek uçmak istemiş,Ellerim tombik,Yalancı çoban,Öğretmenim,Annem babam kardeşim, güzel evim, Erken yatarım, nar gibi domates , Temiz çocuk ol, Sağlık ,Kış, Kardan adam, İzmir marşı, Okul yolu, onuncu yıl marşı,Kara Fatma ,Hoş gelişler ola, haydi durma paylaş,Sincap, ceviz,bebeğim şarkıları söylenmiştir.
E- FEN VE MATEMATİK ETKİNLİĞİ
1. DENEYLER:Benzerlik ve farklılıklarla ilgili büyüteç deneyi,tam –yarım deneyi,Islak –kuru deneyi, tadlar deneyi, Zıplayan para deneyi, Duyu organlarının işlevi deneyi, Hava deneyi, Asitli içecekler deneyi,deprem deneyi yapılmış ve insan vücudu maketi ve diş maketi incelenmiştir.
2. GEZİLER:Okulun bölümleri ve bahçede inceleme gezisi yapılmıştır.Kütüphaneye,cumhuriyet tarihi müzesine ve palyaço isimli oyun için tiyatroya gidilmiştir.
3. GÖZLEMLER:Yapılan deneylerin ve gezilerin sonuçları gözlenmiştir.
4. Aylık olarak boy- kilo ölçümleri yapılarak sağlıklı gelişimlerinin takibi düzenli olarak yapılmıştır.
F-OKUMA YAZMA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI:Konular eğitimde araç olarak kullanılmıştır.Konular aracılığıyla sayı, renk, şekil, zıt kavramlar çocuklara verilmiştir.Oyunlar ve kalem-kağıtla yapılan çalışmalar aracılığıyla nesneleri gruplama,sıralama, ayırt etme, eşleştirme,çalışmaları yapılmıştır.Okuma yazma hazırlık çalışmalarında üç adet kitap kullanılmıştır.Bu kitaplar bay Tombul ile Matematik-Zıt kavramlar-Çizgi çalışmaları kitaplarıdır. Aynı zamanda okul kütüphanesi ve kendi kaynaklarımdan da farklı çalışmalar evlere fotokopi ile çoğaltılarak gönderilmiştir.Eğik yazı sistemine yönelik eğik çizgi çalışmalarına özellikle sık sık yer verilmiştir.sayılarda modele bakarak yada nokra birleştirme şeklinde yazılırken eğik sistem göz önünde bulundurulmuştur.
G-DRAMA:Hemen hemen tüm etkinliklerin içinde drama ya yer verilmiştir,genel olarak uygulanan dramaların isimleri şunlardır : Lideri takip et, tanışma, bebek bulutlar,kolye, yedi adım dansı, gök kuşağı, köfte, sonbahar gelmiş, ormanda bir kelebek, en çok sevdiğin spor,hızlı yavaş, hayali toplar,evimizin mutfağı,dişlerini fırçalamak isteyen dev, kelebeğin duyguları, ailem, kuşlar,Uzun-kısa,şeritler, Kızılay…
ANNE-BABA EĞİTİMİNE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR
Haftalık hazırlanan aile katılımı bültenleri aynı zamanda aile eğitimine yönelik bilgiler ve çalışmalarda içermiştir. Ancak çalışmalar zorunlu yapılacak denilmediğinden gönüllülük esasına bağlı olduğundan pek katılım olmamıştır. Yapılan toplantılar, gönderilen bilgi notları güdüleyici olmamıştır.Aile ihtiyaç belirleme formuna göre ihtiyaç hissettikleri konularda verilen seminerlere de katılım toplam veli oranının % 25 ini geçmemiştir.
Kasım ayında Dilek Öğretmen Çocukla iletişim yöntemleri seminerini velilerin isteği üzere Pazar günü saat 11 de vermiştir. Öğretmenimiz konuyla ilgili hazırladığı bülteni velilere dağıtmıştır.
Aralık ayında Aynur Öğretmen Çocukta davranış yönetimi ve Cinsel eğitim seminerini yine velilerin isteği üzere Pazar günü saat 12 de vermiştir.Konuyla ilgili hazırladığı kitapçığı velilere dağıtmıştır.
Ocak ayında Babalara yönelik babanın eğitimdeki rolü semineri okula gelen bir uzman tarafından yine Pazar günü yapılmıştır.
1. Zaman zaman ailelere bilgi yaprakları gönderilmiştir.
Anneye mektup
Çocukta yalan
Çocuğun matematik becerilerini destekleyabilirsiniz.
Depremde hayatta kalma sırları
Çocuklarımız için değil ,Çocuklarımız ile birlikte yaşamalıyız.
Çevre Kirliliği
2.Aynı zamanda bireysel olarak yazı gönderilen velilerde olmuştur.Kardeş kıskançlığı, Eve bebek geldi,boşanmış ailelerin çocukları konulu yazılar……
İki kez veli toplantısı yapıldı.
İlki19-09-2008 tarihinde…Okul tanıtıldı,okul öncesi eğitim tanıtıldı,sınıf annesi seçildi,Aile katılım çalışmaları tanıtılarak önemi vurgulandı.beslenme listelerinin hazırlanması için fikir alış verişi yapıldı.geziler hakkında bilgilendirilerek,dikkat etmeleri gereken kurallar açıklandı.Gerekli formlar doldurtularak alındı.
İkinci 12-11-2008…bir önceki toplantı tutanağı okumdu,sınıfta yapılan çalışmalar ve okuma yazmahazırlık çalışmaları hakkında bilgilendirme yapıldı. Dikkat etmeleri gereken hususlar tekrar anlatıldı,sonuçları açıklandı.
20 öğrencimin hepsine de çeşitli nedenlerle bilgi notu gönderilmiştir.8 velimdende bana çeşitli nedenlerle bilgi notu gelmiştir.
Altı kez veli görüşme gününde görüşme yapılmıştır.
------Batuhan…Sınıf değişikliği hakkında ,babaanne ile görüşüldü.1 kez
-----Nurgül ….annesinin isteği ile genel durumu hakkında görüşüldü.2kez
…….Burhan……annesi ile okula devamı ile ilgili görüşüldü.4 kez
Çocukların durumları hakkında veliyle telefon görüşmesi yapılmamıştır .telefon görüşmeleri ya veliye bir şey sorma ,bir şey isteme amaçlı yada çocuğun sağlığı ile ilgili konularda olmuştur.Veliden gelen telefonlarda aynı sebeplerle olmuştur.
Herhangi bir ev ziyareti yapılmamıştır.
VELİ KATILIMI İLE YAPILAN ÇALIŞMALAR
Veli toplantıları yapılmıştır.İlk yapılan tanışma toplantısında çocukların sağlıkları hakkında bilgi alınmış ve okulu ve okul öncesi eğitimi tanıtan konuşmalar yapılmıştır. Duygularım ve beklentilerim formu doldurtularak okula başlarken neler hissettikleri ve okuldan eğitim –öğretim yılı içinde neler bekledikleri öğrenilmiştir. Ebeveyn katılım formu doldurtularak velilerin yıl içinde gönüllü olarak katılmak istedikleri sınıf içi etkinlikler tespit edilmiştir. Aile ihtiyaç belirleme formu doldurtularak da ailelerin ihtiyaç hissettikleri rehberlik konuları önem sırasına göre belirlenerek,idare bu konuda bilgilendirilmiştir.
Aile katılım bültenleri haftalık olarak hazırlanarak düzenli olarak her pazartesi velilere ulaştırılmıştır. Katılımları uygulayan veliler yaptıkları çalışmaları, ve buna yönelik hazırladıkları ve imzaladıkları kağıtları okula göndermişlerdir. Gelen kağıtlar çocukların portfolyolarında toplanmıştır.Velilerin %25 i düzenli,%25 i zaman zaman geri dönüt göndermiştir,% 50 si de hiçbir zaman göndermemiş, yapamadıklarını belirterek mazeret beyan etmişlerdir.
Okula evcil hayvan (su kaplumbağası)getirmiştir bir velimiz ve çocuklar bir süre onunla ilgilendiler.
Turşu yapımı için iki veli okula davet edildi.Bizzat etkinliğe katıldı.
Bisküvi pastası yapımı için bir veli okula davet edildi. Bizzat etkinliğe katıldı.
Oyun etkinliği için bir veli okula davet edildi.bizzat etkinliğe katıldı.
Kasım ayında
Makarnalardan kolye istendi….3 kişi
Atatürk resimlerinden albüm istendi…2 kişi
Saksı süsleme….3kişi
Tırtılın oluşumu …..1 kişi
Evde bayrak yapımı….6 kişi
Gazete ve dergilerden üçgen resimler istendi…..5kişi
Aralık ayında
Pamuktan kardan adam yapımı…..5 kişi
Aile fotoğrafları istendi……11kişi
Sağ-sol el şeklini çizip süsleyip getir meleri istendi……5 kişi
Temiz çorap istendi ……5 kişi
İpe boncuk dizme istendi…….2 kişi
Şeker bohçaları istendi……..5 kişi
BELİRLİ GÜN VE HAFTA KUTLAMALARI
-ilköğretim haftası
Dünya çocuk günü
29 Ekim Cumhuriyet bayramı veli katılımı ile kutlandı.
Kızılay
Atatürk haftası
10 kasım anma töreni
Öğretmenler günü
Yeni yıl partisi
Enerji tasarrufu haftası
Bu özel gün ve haftalar yeri ve zamanı geldikçe planda yer verilerek kutlanmıştır.Kızılay haftasında Kızılay dan görevliler gelerek sunum yaptılar.Yeni yıl partisinde de,bir velimiz katılarak kamera çekimi yaptı
SINIF ÖĞRETMENİ
1.DÖNEM FAALİYET RAPORU
A-SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ:
Serbest zaman etkinlikleri için çeşitli köşeler hazırlanarak, bu köşeler rahat kullanabilecek şekilde sınıf ortamında çocuklara sunulmuştur. Zaman zamanda çocuklarla beraber sınıf düzeni ve materyaller değiştirilerek köşelerin çekiciliği kalıcı kılınmıştır.
1. KUKLA KÖŞESİ: Bu köşeye kuklaların rahat alınabilmesi ve düzenli durması için, duvara asılabilen bir kuklalık eklenmiştir. Zaman zaman günlük planda alınan konularla ilgili çomak ve parmak kuklalar eklenmiştir. Altı adet büyük boy kukla ve altı adette küçük boy kukla alınarak buraya eklenmiştir.
2. MÜZİK KÖŞESİ: Köşemize yeni bir kat daha raf eklenmiştir. Bu köşeye de hazır müzik aletlerinin yanında el yapımı davul, tef, çanlı tef, çanlı bileklik, tahta kaşıklar ritim aracı olarak, pin pon topları nefes açma çalışmalarında kullanılmak üzere eklenmiştir.
3. FEN VE DOĞA KÖŞESİ: Bu köşe için sınıfımızın güneş alan bir noktasına beş katlı bir raf yaptırılmıştır. Buraya deneyler ve gözlemlerde kullanılmak üzere çeşitli materyaller eklenmiştir. Köşeye konulan materyaller; dünya maketi, insan vücudu maketi, diş maketi, oyuncak dürbün, walkman, saat, büyüteç, çeşitli baklagiller, canlı çiçek konulmuştur.
4. KİTAP KÖŞESİ: Bu köşeye okul kitaplığından kitaplar alınarak konulmaktadır. 15 günde bir buradaki kitaplar değiştirilmektedir. Çocukların bu köşeden çok zevk aldıkları gözlenmiştir ve buraya sandalye ve masada konularak geçirdikleri sürenin daha da uzun olması sağlanmıştır. Ayrıca kendi kitaplığımda bulunan, bilim çocuk dergileri ve bilimsel çocuk kitapları ilgilenen çocuklara aileleriyle beraber faydalanabilmeleri için hafta sonralarında evlerine verilmek suretiyle sunulmuştur. Yine kendi kitaplığımda bulunan oyun, çocuk eğitimi gibi kitaplarda ilgilenen velilere yine hafta sonlarında verilmek suretiyle hizmetlerine sunulmuştur.
5. EVCİLİK KÖŞESİ: Bu köşede bulunan koltuk, mutfak gibi malzemeler çocukların zevkine göre yerleştirilmiştir. Aynı zamanda kırık olup depoya kaldırılan, çamaşırlık, ütü tahtası gibi materyallerin tamiri yapılarak bu köşeye tekrar konulmuştur. Mandallar, mutfak önlükleri telefon, sepet, masaüstüne saksıda büyük bir çiçek, çeşitli çantalar eklenerek köşe zenginleştirilmiştir. Yeni oyun seti eklenmiştir. Dolgu oyuncaklar da velilere yıkatılarak köşeye eklenmiş, dönem içerisinde temizlik işlemi yine veliler aracılığıyla yapılmıştır.
6. BLOK KÖŞESİ: Çeşitli büyüklükteki ve farklı malzemelerden oluşan bloklar sınıfın belli bir köşesinde toplanılarak blok köşesi oluşturulmuştur. Bu köşenin çocukların rahat oynayabileceği geniş bir alanda olması tercih edilmiştir.. Aynı zamanda küçük sınıfta bulunan ve oyun odasında bulunan sünger bloklarda çeşitlilik olması adına bazen sınıfta, bazen de oyun odasında olmak suretiyle kullanılmıştır.
7. EĞİTİCİ OYUNCAK KÖŞESİ: Raflı dolaplardan biri bu köşe için ayrılmış ve çeşitli kavramlara yönelik oyuncaklar tahta yapbozlar buraya eklenmiştir. Hazırlanan çeşitli resimli kartlarda yeri ve zamanı geldikçe köşeye geçici olarak eklenip kaldırılmıştır. Ayrıca öğretmen eşliğinde oynanan eğitici oyuncaklar ( okul da ortak kullanılan)sınıf ortamına getirilerek kullanımlarına sunulmuştur.
Trafik eğitim setine 10 adet küçük araba alınarak bu sete de işlerlik kazandırılmıştır.
8. SANAT ETKİNLİKLERİ KÖŞESİ: Çekmeceli dolaba çocukların , pastel boya , oyun hamuru gibi malzemeleri konularak, serbest zamanda isteyen çocukların istedikleri zaman istedikleri malzemelerini alarak kullanabilecekleri belirtilmiştir. Ayrıca masa sandalyeyle bir köşe oluşturmaya sınıf ortamı müsait olmadığından ve zaten masa ve sandalyeleri sabit sınıfta bulunduğundan bu konuda sorun olmamıştır. Çocukların serbest zamanda oluşturdukları çalışmaları da portfolyo dosyalarına eklenmiştir.
Veli katılımıyla da oluşturulan köşeler olmuştur. Bu köşeler için veliler sadece malzeme gönderdiler birebir aktif katılımları istemedikleri için olmamıştır.
Ekim ayı: Mum koleksiyonu
Kasım ayı: Çeşitli kokular köşesi ve Sağlık köşesi oluşturulmuştur.
Aralık: Zaman(saatler) köşesi
Ocak : Zaman (takvimler) köşesi
Serbest zaman özellikle gözlem için bence en uygun zaman olduğundan bu etkinlik sürecinde tüm çocuklar en az 2 kez olmak suretiyle sorunu olduğunu düşündüğüm çocukları da dört-beş kez gözlemledim. Anekdot kayıtlarını tuttum.
B- SANAT ETKİNLİKLERİ
1. BOYAMA ÇALIŞMALARINDA: Sulu boya, pastel boya, parmak boya, kuru boya, keçeli boya kullanılmıştır. Sulu boyayla püskürtme, üfleme, serbest resim, yaprak baskı, fırça baskı, el baskı, ip baskı, parmak baskı, patates baskı, sebze baskı, şeker boya, teknikleriyle çalışılmıştır. Pastel boya(ayrıca kazıma tekniği ve sürtme tekniği ile de çalışmaların yanında), kuru boya ve keçeli boyada serbest ve sınırlı boyama çalışmaları yapılmıştır. Parmak boyada serbest, sınırlı, fırça ile boyama ve baskı teknikleri kullanılmıştır.
2. KAĞIT İŞLERİ: Çeşitli nitelikteki kağıtlar kullanılarak kesme , katlama, buruşturma, origami, Quiling, mandala teknikleri kullanılarak çalışmalara yer verilmiştir.Yırtma-yapıştırma ve mozaik çalışmaları da uygulandı. Kağıtlarla proje çalışmalarına da yer verildi.
3. YOĞURMA MADDELERİ:Oyun hamuru ,kağıt hamuru ve tuz seramiği ile yoğurma çalışmaları yapılmıştır. Çalışmaları esnasında çeşitli kalıplar ,oklavalar ve artık materyaller çocuklara verilmiştir.
4. KOLAJ ÇALIŞMALARI:Bu çalışmaya farklı materyallerle sıklıkla yer verilmiştir . Kullanılan malzemeler gazeteler,eski dergi ve kitaplardan resimler, kumaş parçaları,artık kağıtlar, peçeteler,çeşitli artık materyaller…..
C-TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ
1. HİKAYE ÖNCESİÇALIŞMALAR: Tekerlemeler, şiirler okundu. Bilmeceler soruldu. Parmak oyunları oynandı. Hikayenin içinde bilinmeyen kavramlar var ise resimler aracılığıyla veya sözel yolla açıklandı.
2. HİKAYE : Hikaye kitapları, masal kasetleri , power point sunu,tepegöz, projejsiyon, hikaye kartları,kuklalar, cd aracılığıyla hikaye sunumları yapılmıştır.
3. HİKAYE SONRASI ETKİNLİKLER: Hikaye bazen yarıda bırakılarak tamamlama tekniği uygulanmış,bazen hikayenin adı söylenmeden anlatılarak hikayenin adı sizce ne olabilir,kahramanları kimlerdi v s soru cevap tekniği uygulanmıştır.
Hikayeyi resimleme çalışması yapılmıştır.
Hikayenin draması yapılmıştır.
Ç-OYUN VE HAREKET ETKİNLİĞİ
Bahçe oyunları, sınıf içi oyunlar, çizgide oynanan oyunlar, araçlı-araçsız oyunlar, halkada oynanan oyunlar,grup –bireysel oyunlar ve eğitsel oyunlar oynanmıştır. ( Körebe, hasta dirildi, sandalye kapmaca, çifçi çukurdaydı, pişer-pişmez , çürük yumurta, kim yok, ne sesi, çömleğinde ne var, kimin eli, Engelli yarış, Bowling, Kurt baba, Dokun bil, Ah benim turnam,şeftalinin ağaçları,çürük yumurta,musyi çamaşır yıkar,kulaktan kulağa,meyve sepeti,mektup var, ambara vurdum bir tekme, top yakalama-top zıplatma, yattı kalktı , öğrenmek mi istiyorsun, el ve ayaklarım, zıp zıldır,Miço, bici bici leblebici, Yağ satarım,kahkaha, Gece gündüz, kapalı gözle nişan alma oyunu, sandalye kapmaca, benkimim, arkadaşımı gördün mü, hangisi yok , deve-cüce, yakala-bırak, Açkapıyı bezirgan başı, eski minder, kulaktan kulağa oyunları oynandı.)
D-MÜZİK ETKİNLİĞİ
Ses açma ,nefes alma-verme,şarkı dinleme ve söyleme ,rontlar, ritm çalışmalarıyla müzik etkinliği yapılmıştır.Ayrıca sınıfa laptop getirilerek yaratıcı dans etkinlikleri de yapılmıştır.
Tavşan ,balıklar,say bak, sağ el sol el,iki inatçı keçi,bir gün bir çocuk, ninem koca gözlüklü,hapşu,daha dün annemiz,mimik kuş,minik kardeş,okulumu severim,Atatürk,Atatürk ölmedi,Cumhuriyet, Çaydanlık,sabun köpükleri,Köpek uçmak istemiş,Ellerim tombik,Yalancı çoban,Öğretmenim,Annem babam kardeşim, güzel evim, Erken yatarım, nar gibi domates , Temiz çocuk ol, Sağlık ,Kış, Kardan adam, İzmir marşı, Okul yolu, onuncu yıl marşı,Kara Fatma ,Hoş gelişler ola, haydi durma paylaş,Sincap, ceviz,bebeğim şarkıları söylenmiştir.
E- FEN VE MATEMATİK ETKİNLİĞİ
1. DENEYLER:Benzerlik ve farklılıklarla ilgili büyüteç deneyi,tam –yarım deneyi,Islak –kuru deneyi, tadlar deneyi, Zıplayan para deneyi, Duyu organlarının işlevi deneyi, Hava deneyi, Asitli içecekler deneyi,deprem deneyi yapılmış ve insan vücudu maketi ve diş maketi incelenmiştir.
2. GEZİLER:Okulun bölümleri ve bahçede inceleme gezisi yapılmıştır.Kütüphaneye,cumhuriyet tarihi müzesine ve palyaço isimli oyun için tiyatroya gidilmiştir.
3. GÖZLEMLER:Yapılan deneylerin ve gezilerin sonuçları gözlenmiştir.
4. Aylık olarak boy- kilo ölçümleri yapılarak sağlıklı gelişimlerinin takibi düzenli olarak yapılmıştır.
F-OKUMA YAZMA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI:Konular eğitimde araç olarak kullanılmıştır.Konular aracılığıyla sayı, renk, şekil, zıt kavramlar çocuklara verilmiştir.Oyunlar ve kalem-kağıtla yapılan çalışmalar aracılığıyla nesneleri gruplama,sıralama, ayırt etme, eşleştirme,çalışmaları yapılmıştır.Okuma yazma hazırlık çalışmalarında üç adet kitap kullanılmıştır.Bu kitaplar bay Tombul ile Matematik-Zıt kavramlar-Çizgi çalışmaları kitaplarıdır. Aynı zamanda okul kütüphanesi ve kendi kaynaklarımdan da farklı çalışmalar evlere fotokopi ile çoğaltılarak gönderilmiştir.Eğik yazı sistemine yönelik eğik çizgi çalışmalarına özellikle sık sık yer verilmiştir.sayılarda modele bakarak yada nokra birleştirme şeklinde yazılırken eğik sistem göz önünde bulundurulmuştur.
G-DRAMA:Hemen hemen tüm etkinliklerin içinde drama ya yer verilmiştir,genel olarak uygulanan dramaların isimleri şunlardır : Lideri takip et, tanışma, bebek bulutlar,kolye, yedi adım dansı, gök kuşağı, köfte, sonbahar gelmiş, ormanda bir kelebek, en çok sevdiğin spor,hızlı yavaş, hayali toplar,evimizin mutfağı,dişlerini fırçalamak isteyen dev, kelebeğin duyguları, ailem, kuşlar,Uzun-kısa,şeritler, Kızılay…
ANNE-BABA EĞİTİMİNE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR
Haftalık hazırlanan aile katılımı bültenleri aynı zamanda aile eğitimine yönelik bilgiler ve çalışmalarda içermiştir. Ancak çalışmalar zorunlu yapılacak denilmediğinden gönüllülük esasına bağlı olduğundan pek katılım olmamıştır. Yapılan toplantılar, gönderilen bilgi notları güdüleyici olmamıştır.Aile ihtiyaç belirleme formuna göre ihtiyaç hissettikleri konularda verilen seminerlere de katılım toplam veli oranının % 25 ini geçmemiştir.
Kasım ayında Dilek Öğretmen Çocukla iletişim yöntemleri seminerini velilerin isteği üzere Pazar günü saat 11 de vermiştir. Öğretmenimiz konuyla ilgili hazırladığı bülteni velilere dağıtmıştır.
Aralık ayında Aynur Öğretmen Çocukta davranış yönetimi ve Cinsel eğitim seminerini yine velilerin isteği üzere Pazar günü saat 12 de vermiştir.Konuyla ilgili hazırladığı kitapçığı velilere dağıtmıştır.
Ocak ayında Babalara yönelik babanın eğitimdeki rolü semineri okula gelen bir uzman tarafından yine Pazar günü yapılmıştır.
1. Zaman zaman ailelere bilgi yaprakları gönderilmiştir.
Anneye mektup
Çocukta yalan
Çocuğun matematik becerilerini destekleyabilirsiniz.
Depremde hayatta kalma sırları
Çocuklarımız için değil ,Çocuklarımız ile birlikte yaşamalıyız.
Çevre Kirliliği
2.Aynı zamanda bireysel olarak yazı gönderilen velilerde olmuştur.Kardeş kıskançlığı, Eve bebek geldi,boşanmış ailelerin çocukları konulu yazılar……
İki kez veli toplantısı yapıldı.
İlki19-09-2008 tarihinde…Okul tanıtıldı,okul öncesi eğitim tanıtıldı,sınıf annesi seçildi,Aile katılım çalışmaları tanıtılarak önemi vurgulandı.beslenme listelerinin hazırlanması için fikir alış verişi yapıldı.geziler hakkında bilgilendirilerek,dikkat etmeleri gereken kurallar açıklandı.Gerekli formlar doldurtularak alındı.
İkinci 12-11-2008…bir önceki toplantı tutanağı okumdu,sınıfta yapılan çalışmalar ve okuma yazmahazırlık çalışmaları hakkında bilgilendirme yapıldı. Dikkat etmeleri gereken hususlar tekrar anlatıldı,sonuçları açıklandı.
20 öğrencimin hepsine de çeşitli nedenlerle bilgi notu gönderilmiştir.8 velimdende bana çeşitli nedenlerle bilgi notu gelmiştir.
Altı kez veli görüşme gününde görüşme yapılmıştır.
------Batuhan…Sınıf değişikliği hakkında ,babaanne ile görüşüldü.1 kez
-----Nurgül ….annesinin isteği ile genel durumu hakkında görüşüldü.2kez
…….Burhan……annesi ile okula devamı ile ilgili görüşüldü.4 kez
Çocukların durumları hakkında veliyle telefon görüşmesi yapılmamıştır .telefon görüşmeleri ya veliye bir şey sorma ,bir şey isteme amaçlı yada çocuğun sağlığı ile ilgili konularda olmuştur.Veliden gelen telefonlarda aynı sebeplerle olmuştur.
Herhangi bir ev ziyareti yapılmamıştır.
VELİ KATILIMI İLE YAPILAN ÇALIŞMALAR
Veli toplantıları yapılmıştır.İlk yapılan tanışma toplantısında çocukların sağlıkları hakkında bilgi alınmış ve okulu ve okul öncesi eğitimi tanıtan konuşmalar yapılmıştır. Duygularım ve beklentilerim formu doldurtularak okula başlarken neler hissettikleri ve okuldan eğitim –öğretim yılı içinde neler bekledikleri öğrenilmiştir. Ebeveyn katılım formu doldurtularak velilerin yıl içinde gönüllü olarak katılmak istedikleri sınıf içi etkinlikler tespit edilmiştir. Aile ihtiyaç belirleme formu doldurtularak da ailelerin ihtiyaç hissettikleri rehberlik konuları önem sırasına göre belirlenerek,idare bu konuda bilgilendirilmiştir.
Aile katılım bültenleri haftalık olarak hazırlanarak düzenli olarak her pazartesi velilere ulaştırılmıştır. Katılımları uygulayan veliler yaptıkları çalışmaları, ve buna yönelik hazırladıkları ve imzaladıkları kağıtları okula göndermişlerdir. Gelen kağıtlar çocukların portfolyolarında toplanmıştır.Velilerin %25 i düzenli,%25 i zaman zaman geri dönüt göndermiştir,% 50 si de hiçbir zaman göndermemiş, yapamadıklarını belirterek mazeret beyan etmişlerdir.
Okula evcil hayvan (su kaplumbağası)getirmiştir bir velimiz ve çocuklar bir süre onunla ilgilendiler.
Turşu yapımı için iki veli okula davet edildi.Bizzat etkinliğe katıldı.
Bisküvi pastası yapımı için bir veli okula davet edildi. Bizzat etkinliğe katıldı.
Oyun etkinliği için bir veli okula davet edildi.bizzat etkinliğe katıldı.
Kasım ayında
Makarnalardan kolye istendi….3 kişi
Atatürk resimlerinden albüm istendi…2 kişi
Saksı süsleme….3kişi
Tırtılın oluşumu …..1 kişi
Evde bayrak yapımı….6 kişi
Gazete ve dergilerden üçgen resimler istendi…..5kişi
Aralık ayında
Pamuktan kardan adam yapımı…..5 kişi
Aile fotoğrafları istendi……11kişi
Sağ-sol el şeklini çizip süsleyip getir meleri istendi……5 kişi
Temiz çorap istendi ……5 kişi
İpe boncuk dizme istendi…….2 kişi
Şeker bohçaları istendi……..5 kişi
BELİRLİ GÜN VE HAFTA KUTLAMALARI
-ilköğretim haftası
Dünya çocuk günü
29 Ekim Cumhuriyet bayramı veli katılımı ile kutlandı.
Kızılay
Atatürk haftası
10 kasım anma töreni
Öğretmenler günü
Yeni yıl partisi
Enerji tasarrufu haftası
Bu özel gün ve haftalar yeri ve zamanı geldikçe planda yer verilerek kutlanmıştır.Kızılay haftasında Kızılay dan görevliler gelerek sunum yaptılar.Yeni yıl partisinde de,bir velimiz katılarak kamera çekimi yaptı
SINIF ÖĞRETMENİ