Puanları
38
Solutions
0
- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
- Konum
- www.balikesirpedagog.com
- Web sitesi
- www.balikesirpedagog.com
Etkinlik Adı – İçeriği: İki Sarı Kelebek (2 (iki) , Sarı)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane
olduğunu söyler.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/ varlığın rengini
söyler.)
DG: K8: Dinlediklerini/ izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
(Dinledikleri/ izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.)
K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır.)
MG: K2: Denge hareketleri yapar. (Bireysel ve eşli olarak denge
hareketleri yapar.)
MATERYALLER: Halat
KAVRAMLAR: Renk: Sarı Sayı/Sayma: 2
ÖĞRENME SÜRECİ
“İki Kelebek” tekerlemesi söylenerek çocukların dikkati çekilir.
Sarı Kanatlı Kelebek
Sarı kanatlı bir kelebek ormanda dans ediyor uçuyor, yorulduğu
zaman çiçeklere konarak dinleniyordu. Bir süre sonra canı sıkılmaya başladı. Oyun oynamak için bir arkadaşa ihtiyacı olduğunu
hissetti. Karıncaları gördü, yanlarına gitti ama onların çok işi vardı. Gül bahçesine gitti ama güller de hareket edip oynayamıyorlardı. O sırada uzakta hareket eden bir şey gördü. Yanına doğru
uçmaya başladı. Yanına gittiğinde çok sevindi. O da kendisi gibi
sarı kanatları olan bir kelebekti. “Yaşasın! İki tane kelebek olduk,
artık yalnız değilim” dedi. Sarı kelebeğe selam verdi ve tanıştılar.
Birlikte oyun oynamaya, dans etmeye başladılar. Sarı kelebeğin
arkadaş bulmasına çok sevinen güller iki kelebeğin oyunlarını
gülümseyerek izlediler.
E. Dönmezler
• Çocuklara “Hikâyenin başında kaç tane kelebek vardı? Kelebek ne renkti? Kelebek neler yapıyordu? Ormanda kimlerle arkadaş olmak istedi? Daha sonra ne oldu?” vb. sorular sorularak
hikâye hakkında sohbet edilir. Daha sonra çocukların istekleri
doğrultusunda rol dağılımı yapılır ve hikâye canlandırılır. Canlandırma sırasında kaç kelebek, kaç karınca, kaç gül vb. olduklarını
saymaları istenir.
• Canlandırmanın ardından 2 rakamı çocuklara gösterilerek tanıtılır. “İki elimizi kaldıralım, İki defa alkışlayalım, iki defa zıplayalım, iki kalem getirelim, iki lego getirelim.” vb. yönergeler verilerek çocuklardan yönergeleri uygulamaları istenir.
• Ardından 2 rakamı halat kullanılarak sınıf zeminine çizilir ve
çocuklardan ikişerli grup olmaları istenir. Eş olan çocuklar kol
kola girerek çizginin üzerinde 2 rakamının yazım yönüne uygun
bir şekilde yürümeleri istenir.
Bütün çocuklar yürüyüşlerini tamamladıktan sonra çocuklardan
2 rakamının sınıfta nerelerde bulunduğunu söylemeleri istenir
(Saatte, kitap sayfalarında, afiş ve posterlerde vb.).
DEĞERLENDİRME
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, 2 sayısı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte gittikleri bakkal, market, alışveriş merkezlerinde bulunan ikili paketlenmiş ürünleri bulmaları
istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, daha önce
kazandığı bilgiyle yeni bilgiyi bütünleştirebilmesi için kontrast
renklerden oluşan uygun görsellerle dikkatinin çekilmesi sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Diğer rakam tanıma ve gruplama çalışmalarına da uyarlanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Saydığı nesnelerin kaç tane
olduğunu söyler.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/ varlığın rengini
söyler.)
DG: K8: Dinlediklerini/ izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
(Dinledikleri/ izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.)
K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır.)
MG: K2: Denge hareketleri yapar. (Bireysel ve eşli olarak denge
hareketleri yapar.)
MATERYALLER: Halat
KAVRAMLAR: Renk: Sarı Sayı/Sayma: 2
ÖĞRENME SÜRECİ
“İki Kelebek” tekerlemesi söylenerek çocukların dikkati çekilir.
İki Kelebek
Bir tane kelebek, havada dans ederek,
Canı sıkıldı, arkadaşım yok diyerek.
Baktı çok uzaklara, gördü kanatları,
Yaşasın iki tane olduk dedi,
Kanatlarını çırptı gülümseyerek
E. Dönmezler
Çocuklardan U düzeninde oturmaları istenerek “Sarı Kanatlı Kelebek” adlı hikâye okunur.Bir tane kelebek, havada dans ederek,
Canı sıkıldı, arkadaşım yok diyerek.
Baktı çok uzaklara, gördü kanatları,
Yaşasın iki tane olduk dedi,
Kanatlarını çırptı gülümseyerek
E. Dönmezler
Sarı Kanatlı Kelebek
Sarı kanatlı bir kelebek ormanda dans ediyor uçuyor, yorulduğu
zaman çiçeklere konarak dinleniyordu. Bir süre sonra canı sıkılmaya başladı. Oyun oynamak için bir arkadaşa ihtiyacı olduğunu
hissetti. Karıncaları gördü, yanlarına gitti ama onların çok işi vardı. Gül bahçesine gitti ama güller de hareket edip oynayamıyorlardı. O sırada uzakta hareket eden bir şey gördü. Yanına doğru
uçmaya başladı. Yanına gittiğinde çok sevindi. O da kendisi gibi
sarı kanatları olan bir kelebekti. “Yaşasın! İki tane kelebek olduk,
artık yalnız değilim” dedi. Sarı kelebeğe selam verdi ve tanıştılar.
Birlikte oyun oynamaya, dans etmeye başladılar. Sarı kelebeğin
arkadaş bulmasına çok sevinen güller iki kelebeğin oyunlarını
gülümseyerek izlediler.
E. Dönmezler
• Çocuklara “Hikâyenin başında kaç tane kelebek vardı? Kelebek ne renkti? Kelebek neler yapıyordu? Ormanda kimlerle arkadaş olmak istedi? Daha sonra ne oldu?” vb. sorular sorularak
hikâye hakkında sohbet edilir. Daha sonra çocukların istekleri
doğrultusunda rol dağılımı yapılır ve hikâye canlandırılır. Canlandırma sırasında kaç kelebek, kaç karınca, kaç gül vb. olduklarını
saymaları istenir.
• Canlandırmanın ardından 2 rakamı çocuklara gösterilerek tanıtılır. “İki elimizi kaldıralım, İki defa alkışlayalım, iki defa zıplayalım, iki kalem getirelim, iki lego getirelim.” vb. yönergeler verilerek çocuklardan yönergeleri uygulamaları istenir.
• Ardından 2 rakamı halat kullanılarak sınıf zeminine çizilir ve
çocuklardan ikişerli grup olmaları istenir. Eş olan çocuklar kol
kola girerek çizginin üzerinde 2 rakamının yazım yönüne uygun
bir şekilde yürümeleri istenir.
Bütün çocuklar yürüyüşlerini tamamladıktan sonra çocuklardan
2 rakamının sınıfta nerelerde bulunduğunu söylemeleri istenir
(Saatte, kitap sayfalarında, afiş ve posterlerde vb.).
DEĞERLENDİRME
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, 2 sayısı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte gittikleri bakkal, market, alışveriş merkezlerinde bulunan ikili paketlenmiş ürünleri bulmaları
istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, daha önce
kazandığı bilgiyle yeni bilgiyi bütünleştirebilmesi için kontrast
renklerden oluşan uygun görsellerle dikkatinin çekilmesi sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Diğer rakam tanıma ve gruplama çalışmalarına da uyarlanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."